8 فاکتور رفاه کارکنان که باید مد نظر قرار گیرند



هر کارآفرین و رهبر کسب‌وکاری که من می‌شناسم متوجه می‌شود که برای ایجاد و راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق نیاز به یک تیم اختصاصی است و پرورش آن تیم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شماست.

با این حال، به عنوان یک مربی و مشاور، متوجه می شوم که بسیاری از کارآفرینان تنها بر شرایط کاری و غرامت به عنوان عوامل کلیدی تعیین کننده مشارکت تیم، سلامت و بهره وری تمرکز می کنند.

من همیشه می‌دانستم که بسیار پیچیده‌تر از این است، اما در طول سال‌ها تلاش کرده‌ام تا همه عناصر را جمع‌آوری کنم. بنابراین من از دیدن دیدگاه بسیار کاملتر و گسترده تر از توصیه های پشتیبانی کارمندان در یک کتاب جدید خوشحال شدم. اول کارمندان! توسط Donna Cutting، که بر فرهنگ کارکنان و بهینه سازی خدمات مشتری تمرکز دارد.

در میان عوامل کلیدی که معتقدم اغلب نادیده گرفته می‌شوند، او تأکید می‌کند که باید بر تمام ابعاد سلامت کارکنان تمرکز کنید، همانطور که در ابتدا توسط اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد و سایر کارشناسان تعریف شده بود. در اینجا این عوامل توضیح داده شده است:

1. سلامت جسمانی.

احتمالاً از قبل این بعد را درک کرده‌اید، که شامل میزان رعایت عادات زندگی سالم از جمله تغذیه، ورزش، و استراحت، هم در محل کار و هم در خارج از خانه است. در تجربه من، یک تیم سالم پیش نیاز یک تجارت پر رونق، نوآوری برای برآوردن نیازهای بازار و وفاداری بالای مشتری است.

2. ثبات عاطفی.

این یکی به توانایی هر یک از اعضای تیم برای مدیریت استرس، کنترل احساسات، و مقابله با چالش های کاری و شخصی مربوط می شود. به نظر من این یکی به اندازه سلامت جسمانی مهم است، اما اغلب توسط رهبران تجاری و مدیران پرسنل به طور یکسان نادیده گرفته می شود. این کلید مقابله با استرس و سازگاری با تغییرات است.

3. قدرت مالی.

رفاه مالی توانایی هر عضو تیم برای احساس راحتی با پاداش های مالی ارائه شده توسط کسب و کار شما است. آنها باید روزانه این موارد را مدیریت کنند، برنامه های پس انداز داشته باشند، اهداف مالی تعیین کنند و در مسیر رسیدن به آنها بمانند. مطمئناً شما به عنوان رهبر کسب و کار نقش کلیدی در تحقق همه اینها دارید.

4. تعاملات اجتماعی.

هر فردی برای رضایت و بهره وری نیاز به سطحی از تعامل انسانی مثبت با همکاران و دیگران دارد. برای شما، این به معنای ارائه یک فرهنگ تیمی مثبت، الگویی برای ارتباط خوب و ایجاد یک شبکه پشتیبانی از همکاران است. این به انگیزه، بهره وری و همکاری بهتر ترجمه می شود.

همه گیری اخیر و اعضای تیم از راه دور، تمرکز بر روی مسائل اجتماعی را حتی مهم تر کرده اند. این مسئولیت شماست که ارتباط منظم بین اعضای تیم و همه اعضای تیم را از طریق همه کانال‌ها، از جمله رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و ویدیو، تسهیل کنید.

5. ارتباطات معنوی.

در تجارت، همه چیز در مورد ارزش ها و هدف شرکت است که به تیم شما معنا و جهت می دهد. اگر تعهد و مسئولیت پذیری از جانب آنها می خواهید، به اعضای تیمی نیاز دارید که این ارزش ها را درک کرده و به اشتراک بگذارند. هر عضو تیم می‌خواهد جزئی از هدفی بالاتر از بقا و سود باشد.

به عنوان مثال، Blake Mycoskie، بنیانگذار کفش TOMS، هدف بالاتری را از اهدای یک جفت کفش به نیازمندان به ازای هر جفت فروخته شده تعیین کرد، که باعث ایجاد یک هدف معنوی برای کارمندان و مشتریان می شود. مطالعات دیگر بازدهی تا 400 درصد را برای این رویکرد نشان داده‌اند.

6. ایمنی محیط زیست.

این کار با تبدیل محل کار هر یک از اعضای تیم به مکانی امن و لذت بخش، با حس نظم و هماهنگی آغاز می شود. در تجربه من، این موضوع به تأثیر مثبت راه حل شما بر مشتریان و مسائل زیست محیطی بزرگ جهان، از جمله گرم شدن کره زمین، سموم و فرهنگ دیگران نیز می رسد.

7. رضایت شغلی.

شما به‌عنوان یک رهبر کسب‌وکار می‌توانید با فراهم کردن منابع و آموزش‌هایی که به اعضای تیم اجازه می‌دهد کار خود را بهتر انجام دهند و از تأثیر کارشان قدردانی کنند، بر این عامل تأثیر زیادی بگذارید. آنها همچنین باید پاداش های انجام کار را به خوبی احساس کنند، از جمله بازخورد مثبت مشتری و فرصت های پیشرفت شغلی.

8. تحریک فکری.

اجازه دهید اعضای تیم احساس کنند که دائماً در حال یادگیری چیزهای جدید هستند و به آنها اجازه دهید استعدادهای خود را از طریق وظایف مربیگری و مربیگری به اشتراک بگذارند. تصمیمات را تفویض کنید و از تلاش های خلاقانه آنها از طریق بازخورد مثبت و جبران خلاقانه حمایت کنید. از تفکر خلاق بخواهید و به بازخورد گوش دهید.

باید بدانید که ایجاد و حفظ یک تیم بسیار سازنده و متعهد با ایجاد و حفظ یک راه حل نوآورانه کاملاً متفاوت است. به یاد داشته باشید که اعضای تیم ابتدا افراد هستند، نه فقط یک جزء دیگر راه حل فنی.

با محصول مناسب و تیم مناسب، شما نیز می توانید یک کسب و کار پر رونق و رضایت بخش برای همه افراد مرتبط داشته باشید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.