8 باور محدود کننده که ممکن است کسب و کار شما را متوقف کند



شک به خود در بین کارآفرینان رایج است. وقتی صاحبان کسب و کار بر این تردیدها غلبه کنند، می تواند آنها را از دستیابی به اهداف خود و رسیدن به پتانسیل کامل خود باز دارد.

خوشبختانه، راه‌هایی برای کار کردن از طریق این باورهای محدودکننده و ایجاد ذهنیت ایمن‌تر وجود دارد – و اغلب با یادگیری از کارآفرینان دیگری که همان مبارزات را تحمل کرده‌اند، شروع می‌شود. گروهی از رهبران برای کمک به اصلاح شیوه تفکر فعلی خود، برخی از باورهای محدودکننده بسیاری از کارآفرینان و چگونگی غلبه بر آنها را مورد بحث قرار دادند.

“موفقیت باید آسان به دست بیاید.”

بسیاری از کارآفرینان زمانی که تلاش‌هایشان فوراً به نتیجه نمی‌رسد دلسرد می‌شوند، زیرا به نوعی معتقدند موفقیت باید آسان‌تر باشد.

اسماعیل وریکسن، رئیس اجرایی FE International می‌گوید: «منطقیاً، ما می‌دانیم که موفقیت به ندرت آسان به دست می‌آید – و با این حال، انتظار موفقیت قابل مشاهده فوری برای کارآفرینان بسیار آسان است. “در حقیقت، برای اینکه یک کارآفرین به اهداف خود برسد، باید صبور، ثابت قدم باشد و روی موارد کوچکتر رشد تمرکز کند.”

این شخص بهتر از من کار می کند.

در عصر رسانه های اجتماعی، تقریباً یک غریزه طبیعی است که دائماً خود را با همسالان خود مقایسه کنید. با این حال، Fritz Colcol، مدیر عامل Simply Thalia، خاطرنشان می کند که این مقایسه می تواند منجر به شک و تردید در خود و باورهای محدود کننده شود.

کولکول می‌گوید: «وقتی یک دهه پیش شروع به کار کردم، مدام خودم را با کارآفرینان دیگری مقایسه می‌کردم که بهتر از من کار می‌کردند. این باعث شد تا چند سال به عقب برگردم تا اینکه در نهایت متوجه شدم که تعریف همه افراد از موفقیت متفاوت است.

من باید بیشتر در امتداد باشم.

برای کارآفرینانی که دیگران را در مراحل پیشرفته‌تری از کسب‌وکار خود می‌بینند، جوئل متیو، مدیر عامل و بنیان‌گذار Fortress Consulting، می‌گوید: «از یک طرف نگاه نکنید و به جلو تمرکز کنید.»

متیو می افزاید: «روی این که چقدر پیشرفت کرده اید و اهدافتان چیست تمرکز کنید. “رشد به بلوغ و زمان نیاز دارد و برای هر کسی متفاوت است.”

من به اندازه کافی خوب نیستم.

Solomon Thimothy، رئیس OneIMS می‌گوید بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند که به اندازه کافی خوب یا ماهر نیستند که بتوانند کاری بزرگ را در حال حاضر شروع کنند. اما اگر منتظر لحظه ای باشید که احساس «به اندازه کافی خوب» داشته باشید، هرگز نخواهد آمد.

تیموتی می گوید: «توصیه من این است که منتظر علامت نمانید. “شما در حال حاضر همه چیز مورد نیاز خود را برای تحقق اهداف خود دارید.”

من آماده نیستم.

چه کارآفرینان از شکست و چه از موفقیت بترسند، ممکن است ریشه در کلمات “من آماده نیستم” باشد. به گفته Candice Georgiadis، مدیر عامل Digital Day، این باور یک کارآفرین را محافظه‌کارتر می‌کند و باعث می‌شود که برای رشد کسب‌وکار خود از ریسک کردن اجتناب کنند.

جورجیادیس می‌گوید: «همیشه به نقطه‌ای می‌رسد که نمی‌توانید بیشتر از این پیش بروید و از این رو مقاومتی ایجاد می‌کنید که کاملاً درک نمی‌کنید». این تنها زمانی از بین خواهد رفت که ترس از موفقیت را بپذیرید و منبع ترس خود را شناسایی کنید.

شخص دیگری این فرصت را از من خواهد گرفت.

طرز فکر کمیابی – باور به اینکه تعداد محدودی فرصت وجود دارد و دیگران برای آنها با شما رقابت می کنند – اغلب می تواند کارآفرینان را عقب نگه دارد.

ریچارد فونگ، مدیر عامل شرکت Bliss Drive توضیح می‌دهد: «مشکل دائماً نگرانی در مورد اینکه شخص دیگری آنچه را که قبلاً دارید یا می‌خواهید داشته باشید، بگیرد، این است که انرژی را از توسعه توانایی‌های فعلی و نوآوری شما می‌دزدد». در عوض، روی این واقعیت تمرکز کنید که رشد نه از چسبیدن به وضعیت موجود، بلکه از جستجوی راه‌های جدید برای حل مشکلات ناشی می‌شود.»

من باید کامل باشم.

کمال گرایی یک ویژگی مشترک در بین کارآفرینان است. با این حال، انگیزه و تمایل به کامل بودن ممکن است توانایی شما را برای رسیدن به اهداف محدود کند.

کریستین کیمبرلی مارکت، بنیانگذار و مدیر خلاق Marquet Media, LLC می گوید: «بهترین توصیه من این است که از این قانون پیروی کنید: 90 درصد به اندازه کافی خوب است، زیرا هیچ چیز هرگز کامل نخواهد بود.

“موفقیت تجاری همه یا هیچ است.”

به گفته دوران اینچی، مدیرعامل Optimum7، تفکر «همه یا هیچ» یک طرز فکر رایج است که افراد را هم در داخل و هم در خارج از تجارت تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان مثال، وقتی با یک شکست مواجه می شوید، ممکن است فکر کنید کار شما تمام شده است و شما یک شکست خورده اید.

اینچی می گوید: «این درست نیست. فهرستی از اهداف مشخص و در عین حال انعطاف‌پذیر، با معیارهای مناسب تنظیم کنید. دستاوردهای روزانه و هفتگی را یادداشت کنید، زمینه‌های بهبود را بیابید. یک سابقه چاپی تأیید کمک خواهد کرد.»

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.