چندی پیش، موفقیت در شرکتهای آمریکایی با عناوین، ترفیعها و افزایش حقوق سنجیده میشد. در اصل، پیشرفت از نردبان ضرب المثل. پس از دو سال آشوب، کارگران بیشتر و بیشتری نردبان را به زمین میسوزانند.
هنگامی که هویج شرکتی نهایی در انتهای یک چوب قرار می گیرد، تبلیغات محل کار اهمیت خود را از دست داده اند. چه چیزی جای آنها را گرفته است؟
آزادی. انعطاف پذیری. خودمختاری.
در آخرین نظرسنجی آشکار از 4510 کارمند اداری از چندین کشور، هفت نفر از هر 10 پاسخ دهنده نشان دادند که از ترفیع خود صرف نظر می کنند و فرصت کار از هر کجا و هر زمان را ندارند. این یک عدد چشمگیر است و رهبران عاقلانه به آن توجه می کنند.
تعریف مجدد موفقیت در محل کار، مطابق با کارگران
مهاجرت دسته جمعی استعدادهای برتر صرفاً به دلیل تحولات همه گیر نیست. کارگران اکنون اولویتبندی مجدد کردهاند و متوجه شدهاند که چه چیزی در محل کار امکانپذیر است – و ساختار قدیمی و معیارهای موفقیت که از زمان تولد شرکتهای فراصنعتی آمریکا در یک قرن پیش تغییر چندانی نکرده است، دیگر به جاهطلبیهای امروزی مرتبط نیست.
اکنون موفقیت به معنای کنترل بیشتر بر زمان، چگونگی و مکان کار افراد است. موفقیت یعنی تجارت در اتاقک برای یک کاناپه در خانه. موفقیت به معنای استفاده از دستگاه ها و ابزارهای دلخواه برای به حداکثر رساندن بهره وری است.
جف ابوت، مدیر عامل ایوانتی، شرکتی که این نظرسنجی را انجام داده است، گفت: “آیا این بدان معناست که کارفرمایان باید پرچم سفید را به اهتزاز درآورند و هرج و مرج را اعلام کنند؟ اصلا اینطور نیست.” “این در مورد توانمندسازی استعدادهای برتر برای بهرهوری تا حد امکان، از بین بردن موانع دسترسی، و ایجاد یک فضای کاری امن است، چه در دفتر یا در یک قایق خانگی در جایی باشند. چابکترین کارفرمایان در همه جا گزینههای محل کار را همراه با سیاستهایی ارائه میکنند که تعاملات زنده بین تیم ها را تشویق کنید.”
رقم 70 درصد تنها یکی از آمار قابل توجهی است که از نظرسنجی ایوانتی به دست آمده است. حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان (24 درصد) گفتند که اگر کارفرمای آنها مجبور به بازگشت تمام وقت به دفتر شود، کار را ترک می کنند.
و در حالی که همین تعداد (24 درصد) گزارش دادند که در سال گذشته شغل خود را ترک کرده اند، کارفرمایان که فکر می کنند به این معنی است که استعفای بزرگ رو به زوال است، باید دوباره فکر کنند: 28 درصد دیگر پیش بینی می کنند در شش ماه آینده شغل خود را تغییر دهند.
پاسخ دهندگان در نظرسنجی مزایای بی شمار کار از راه دور را ذکر کردند:
- صرفه جویی در زمان به دلیل رفت و آمد کمتر (48 درصد)
- تعادل بهتر بین کار و زندگی (43 درصد)
- برنامه کاری انعطاف پذیر (43 درصد)
- پس انداز پول (40 درصد)
این آخرین آمار شاید نشان دهنده این باشد که چرا بسیاری از افراد به سرعت از ارتقاء خودداری می کنند. پول اضافی نظری حاصل از ترفیع را میتوان با پساندازی که آنها در خانه تجربه میکنند لغو کرد – و این ارتقاء با فشار بیشتری همراه است که به نظر میرسد این روزها هیچکس به آن نیاز ندارد.
بیش از نیمی (51 درصد) از پاسخ دهندگان هیچ اثر منفی کار از راه دور را گزارش نکردند، اگرچه نگرانی هایی در مورد عدم تعامل حضوری و چالش های همکاری با اعضای تیم وجود داشت.
در حالی که بسیاری از کارفرمایان برای حفظ استعدادهای برتر با پرتاب ترفیع و جوایز و مزایا به سمت آنها دست و پنجه نرم می کنند تا آنها را مجبور به ماندن کنند، شاید پاسخ به همین سادگی باشد: انجام بهترین کار را برای آنها آسان کنید – چگونه، کجا، و زمانی که آنها می خواهند