4 پرچم قرمز که یک تامین کننده جدید برای تجارت شما مناسب نیست



گویی زنجیره های تامین جهانی در نتیجه همه گیری همه گیر از قبل روی زمین متزلزل نبوده اند، تهاجم به اوکراین وضعیتی حتی مخاطره آمیزتر ایجاد کرده است. پس از تصمیم اپل برای توقف فروش محصولات در روسیه، مهاجرت گسترده ای از شرکت های غربی صورت گرفت که دیگر با این کشور تجارت نمی کنند. در حالی که این تا حد زیادی در اعتراض به جنگ است، اختلالات عرضه که بیشتر بر صنایع در سراسر جهان تأثیر می گذارد، تغییر از منبع جهانی به منابع محلی را تسریع می کند.

از آنجایی که شرکت های بیشتری به نظر می رسد کمتر به روسیه برای حمل و نقل و مواد خام و به چین برای تولید وابسته هستند، مزایای همکاری با تامین کنندگان داخلی مشخص است. اما با احتیاط قدم بردارید و مراقب این نشانه ها باشید که نشان می دهد یک فروشنده جدید احتمالا برای کسب و کار شما مناسب نیست.

1. آنها در دسته بندی محصول شما تجربه کافی ندارند.

در برخی از بخش‌های تجاری، مانند فروش و بازاریابی، فروشنده‌ای که با برندهای دیگر در دسته شما کار می‌کند می‌تواند تضاد منافع باشد، اما شما می‌خواهید شرکای زنجیره تامین شما تجربه تولید اقلام در دسته شما را داشته باشند. هرچه کمتر یاد بگیرند، اجرای نقششان برایشان آسانتر است. چیزی که نمی‌خواهید اتفاق بیفتد این است که یک سازنده تأیید کند که می‌تواند محصول شما را بر اساس تجربه مماسی بسازد و سپس ناگهان قادر به ارائه یک جزء ضروری نباشد.

حال، اگر به نظر می رسد یک تامین کننده از نظر مالی، فرهنگی و از جهات دیگر برای کسب و کار شما مناسب است، فقدان تجربه آنها در دسته بندی خاص شما لزومی ندارد که معامله شکن باشد. هیچ کس نمی خواهد یک خوکچه هندی ضرب المثل باشد، اما هر کسب و کاری باید از جایی شروع شود. بهترین اقدام ممکن است اجرای یک دوره تولید کوتاه و محدود برای آزمایش خط، رفع هرگونه پیچیدگی و در نهایت اطمینان از موفقیت آمیز بودن آن باشد.

2. ناتوانی در مقیاس بندی دارند.

همانطور که در دو سال گذشته به طرز چشمگیری شاهد بودیم، بسته به عوامل خارجی مختلف، حجم فروش می تواند به شدت افزایش یابد و کاهش یابد. برای انطباق با این نوسانات، تعیین انعطاف پذیری تامین کننده برای انطباق با سفارشات کم و حجم بالا مهم است.

با کار با تامین کننده ای که فقط بر مقادیر کمتری تمرکز می کند، که ممکن است نیاز فوری شما باشد، در خطر رشد بیش از حد آنها قرار می گیرید. در روی دیگر سکه، اگر حجم سفارش فعلی شما را به انتخاب تامین کننده ای سوق دهد که حداقل مقدار سفارش (MOQ) آن بسیار زیاد است و حجم شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند، نمی خواهید در نهایت برای مازاد بسیار زیاد هزینه پرداخت کنید. محصول غیر ضروری

این غیرمعمول نیست که یک تولیدکننده برای اولین سفارش خود به خرید صدها یا حتی هزاران واحد نیاز داشته باشد، که اگر هنوز درگیر تجارت با آنها هستید، ایده آل نیست. خبر خوب این است که MOQ ها اغلب قابل مذاکره هستند.

3. آنها مشتاق کار بدون قرارداد هستند.

آنها می گویند زمان ناامید منجر به اقدامات ناامیدانه می شود – متأسفانه، آنها همچنین منجر به تصمیم گیری های عجولانه می شوند. اگر یک تامین کننده، تولید کننده یا توزیع کننده مایل است تجارت شما را بدون قرارداد امضا شده به عهده بگیرد، این یک پرچم قرمز است.

اگر زمان به نفع شما نباشد یا احساس کنید که گزینه های کمی دارید، می تواند وسوسه انگیز باشد، اما بدون قرارداد، در صورتی که اوضاع به سمت جنوب پیش برود، پایی برای ایستادن ندارید. هیچ دلیل قابل قبولی وجود ندارد که شما نباید بر مستندسازی شرایط شراکت حرفه ای اصرار کنید. اگر در آن سوی میز تردیدی وجود دارد، ادامه دهید.

4. مشتریان زیادی (یا خیلی کم) دارند.

داشتن یک تمرکز بسیار خاص می تواند نقطه فروش جذابی باشد، اما اگر فهرست مشتریان یک تولید کننده به قدری کوچک باشد که درآمد پیش بینی شده کسب و کار شما درصد قابل توجهی از کل درآمد آنها باشد، کمی ترسناک است. با تعداد کم تیرهای نگهدارنده، احتمال خراب شدن خانه بسیار زیاد است. در سوی دیگر طیف، اگر کسب و کار شما فقط یک ضربه در رادار باشد، محصول شما – و شما – ممکن است سطح توجه مورد انتظار یا مورد نیاز را دریافت نکند.

اثر موجی که در سراسر زنجیره‌های تامین احساس می‌شود، ناشی از مجموعه‌ای از رویدادهایی است که همچنان بر اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل تأثیر می‌گذارند: همه‌گیری، جنگ تجاری چین و ایالات متحده، و مسائل مبتنی بر آب و هوا. ضرورت خودکفایی ملی در همه جا وجود دارد و راه های زیادی وجود دارد که سازماندهی مجدد زنجیره های تامین می تواند کارایی را بهبود بخشد. زمانی را که نیاز دارید صرف کنید تا مطمئن شوید که شرکای را انتخاب می کنید که تجارت شما را درک می کنند و می توانند با شما رشد کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.