4 نکته برای ایجاد اعتماد با مشتریان جدید پس از ورود



مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می کنید، اگر می خواهید کسب و کارتان موفق باشد، جلب اعتماد مشتریان بالقوه و مشتریان ضروری است.

در حالی که بیشتر کارآفرینان در مرحله فروش بر جلب اعتماد مشتری بالقوه تمرکز می‌کنند، مهم‌تر است که پس از پایان کار به ایجاد اعتماد ادامه دهید. همانطور که اعتماد ایجاد می کنید، از ارتباطات نادرست جلوگیری می کنید و حفظ را بهبود می بخشید، و اطمینان حاصل می کنید که مشتریانی که برای به دست آوردن آنها سخت تلاش کرده اید تبدیل به منبع درآمد مکرر شوند.

نحوه برخورد شما با مشتریان بلافاصله پس از ورود به سیستم می تواند رابطه آنها را خراب یا خراب کند. ایجاد اعتماد باید به سرعت به اولویت اصلی شما تبدیل شود.

1. به وقت آنها احترام بگذارید.

مشتریان شما مشغول هستند. احتمالاً به همین دلیل است که در وهله اول شما را استخدام کردند – تا بتوانند زمان بیشتری برای تمرکز روی کارهای دیگر داشته باشند. یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد اعتماد این است که به زمان خود احترام بگذارید تا احساس کنند سرمایه‌گذاری‌شان در حال بازدهی است.

راه های ساده زیادی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. زمانی که می توانید به جای آن ایمیل بفرستید، یک تماس ویدیویی طولانی را برنامه ریزی نکنید. از سوی دیگر، زمانی که مشتری با سوال یا نگرانی با شما تماس می گیرد، در پاسخ به او معطل نکنید. به همین ترتیب، هنگامی که نیاز به تماس تلفنی یا ملاقات حضوری دارید، برای شماره گیری دیر نکنید.

البته، این بدان معنا نیست که شما باید در لحظه ای که یک مشتری جدید با شما تماس می گیرد، همه چیز را کنار بگذارید. اما با ایجاد انتظارات واضح از قبل (مانند پاسخ دادن به ایمیل‌ها در یک روز)، آنها را راضی نگه می‌دارید و اطمینان حاصل می‌کنید که نگرانی‌هایشان از بین نمی‌رود.

2. هرگز بیش از حد قول ندهید و کمتر ارائه دهید.

به طور قابل درک است که در طول فرآیند فروش، بیش از حد وعده و تحویل کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اما اگر این کار را پس از نصب مشتری انجام دهید، می‌تواند مشکل‌سازتر باشد.

در جلسه اخیری که با Dean Genge، مدیر عامل Ascent Data داشتم، این ایده را در عمل دیدم. Genge با چندین دهه تجربه در خدمات فناوری اطلاعات و رایانش ابری، فرآیند اعتمادسازی را بارها پشت سر گذاشته است. Genge خاطرنشان کرد که صادق بودن کامل در مورد قابلیت های کسب و کار شما به ویژه زمانی مهم است که مشتریان ممکن است خدمات شما یا نیاز به آنها را به طور کامل درک نکنند. وقت گذاشتن برای توضیح اینکه چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید، انتظارات مناسب را ایجاد می کند.

به طور مشابه، شما نباید سعی کنید خدمات اضافی را که مشتریان واقعاً به آنها نیاز ندارند، ارائه دهید. مشتریان در نهایت متوجه می شوند که هزینه اضافه شده به آنها کمک نمی کند و شما کسب و کار آنها را از دست خواهید داد.

3. از کار خود با داده های قابل اندازه گیری نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در عصر دیجیتال، ما داده های بیشتری از همیشه در دسترس داریم و این می تواند کمک زیادی به جلب اعتماد مشتری کند. به عنوان مثال، اگر شما یک آژانس بازاریابی را اداره می کنید، در ارائه داده هایی که تعداد بازدیدهای وب سایت یا تبدیل های مرتبط با یک کمپین رسانه اجتماعی خاص را نشان می دهد، هیچ تردیدی ندارید.

به اشتراک گذاری پیوندهای داده با اصل شفافیت. داده‌هایی که با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارید ثابت می‌کند که آیا به وعده‌هایی که در اولین باری که آنها را وارد کردید، عمل می‌کنید یا خیر. این نشان می دهد که دقیقاً میزان تأثیرگذاری کسب و کار شما بر روی خط نهایی خود چقدر است.

مهمتر از آن، داده‌هایی که جمع‌آوری و به اشتراک می‌گذارید می‌تواند به افشای بینش‌های جدیدی کمک کند که به شما (و مشتری‌تان) اجازه می‌دهد پیشرفت‌های بیشتری انجام دهید. داده‌ها فقط ثابت نمی‌کنند که شما همان کاری را که گفته‌اید انجام می‌دهید، بلکه می‌تواند ارزشی را که به مشتریان جدید خود ارائه می‌دهید افزایش دهد.

4. فعال باشید.

منتظر تماس مشتریان جدیدتان نباشید. با برقراری ارتباط منظم، فعال باشید. اگر از نرم‌افزار SaaS استفاده می‌کنند، بپرسید که آیا در عادت کردن به برنامه مشکلی دارند یا خیر. اگر در حال طراحی مجدد وب سایت آنها هستید، یک ایمیل با به روز رسانی سریع وضعیت برای آنها ارسال کنید.

این ارتباط فعالانه تنها به چند دقیقه از زمان شما نیاز دارد، اما می تواند با نشان دادن اینکه شما واقعاً برای آنها و موفقیت آنها ارزش قائل هستید، از هرگونه عدم اطمینان طولانی که ممکن است احساس می کنند مشتریان شما را کاهش دهد.

ایجاد یک رابطه قوی با مشتریان جدید شما باید با طرز فکری مشابه با نحوه برخورد شما با روابط در زندگی شخصی خود برخورد شود. وقتی فعالانه برای ایجاد رابطه ای مبتنی بر صداقت و احترام تلاش می کنید، اعتماد لازم برای حفظ شراکت خود را برای مدت طولانی به دست خواهید آورد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.