4 راه برای نفوذ به بازار اشباع شده



بازارهای اشباع شده اغلب یکی از بزرگترین چالش ها برای کارآفرینانی است که به دنبال اجرای ایده های تجاری خود هستند. با این حال، در حالی که رقابت با کسب‌وکارهای تثبیت شده اغلب به عنوان یک آفت تلقی می‌شود، در واقع یک موهبت است.

اشباع یا اشباع بیش از حد یک بازار، نشانه واضحی از تقاضا برای یک کالا یا خدمات است، که آن را تنها به برجسته شدن و یافتن فرصت ها تبدیل می کند. از سوی دیگر، بازارهای اثبات نشده نیاز به آزمایش های گران قیمت و گسترده و همچنین ریسک پذیری دارند که ممکن است همیشه لازم نباشد.

تصور کنید ایده ای برای یک گوشی هوشمند عالی دارید و می خواهید به آن بازار نفوذ کنید. با توجه به تسلط شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ، شیائومی و ویوو، پیدا کردن جایگاه خود در این جایگاه ممکن است کاری دور از ذهن به نظر برسد. این نیست.

ریسک پذیری یک جنبه ذاتی کارآفرینی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. به قول معروف مارک زاکربرگ، “بزرگترین ریسک، ریسک نکردن است.” مزیت هدف گذاری برای بازار اشباع این است که می توانید ریسک ها را کاهش دهید.

برای جدا ماندن نوآوری کنید

نوآوری برای جدا شدن ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما از اینکه تعداد زیادی از کارآفرینان مشتاق این نکته را از دست می دهند، شگفت زده خواهید شد. نوآوری فقط در مورد طراحی، ویژگی یا خدمات جدیدی نیست که فکر می کنید “باحال” است. نوآوری واقعی فراتر از خلاقیت است.

شما نمی توانید انتظار داشته باشید که بدون ارائه چیزی واقعاً نوآورانه به یک بازار اشباع نفوذ کنید. به موفقیت اولین آی پاد فکر کنید: پخش کننده های MP3 برای مدتی وجود داشت و انواع طرح ها را ارائه می کرد. چیزی که به اپل اجازه ورود و تسلط بر بازار را داد، ترکیبی از سبک، ویژگی ها، طراحی و مهمتر از آن سهولت استفاده از همگام سازی iTunes بود.

یکی از نمونه‌های اخیر شرکتی که تلاش می‌کند از طریق نوآوری به یک بازار اشباع نفوذ کند، Kalyagen است، یک استارت‌آپ بیوتکنولوژی که تلاش می‌کند آن را در بازار مکمل‌ها راه‌اندازی کند.

در حالی که بیشتر برندهای مکمل بر روی ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر مشابه تمرکز دارند، Kalyagen همه چیز در مورد گردش سلول های بنیادی است. مدیرعامل این شرکت یکی از شناخته شده ترین محققان سلول های بنیادی، کریستین دراپو است. او همچنین نویسنده کتاب “شکستن کد سلول های بنیادی” است.

با مخاطبان خود به وضوح ارتباط برقرار کنید

نوآوری واقعی اغلب با تردیدها و اطلاعات نادرست زیادی همراه است که درک واقعی آن را برای اکثر مخاطبان دشوار می کند. فناوری هایی مانند اینترنت، ارزهای دیجیتال و رایانه ها نمونه ای از چنین مشکلی هستند.

اینکه بتوانید با مخاطبان خود به شیوه ای واضح ارتباط برقرار کنید راهی است که می توانید به آنها کمک کنید تا بفهمند چرا نوآوری می کنید. این نه تنها شک و تردید در مورد مزایایی که ارائه می‌دهید را برطرف می‌کند، بلکه موانع ورود در مورد فناوری و علم را نیز کاهش می‌دهد.

مگر اینکه به دنبال دستیابی به یک مخاطب فنی و بسیار خاص باشید، همه چیز در مورد سادگی است. با ارائه توضیح آسان در مورد آنچه شما را متمایز می کند و مزایای ناشی از آن، به احتمال زیاد مشتری بالقوه را به شما فرصت می دهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.