هیچ کمبودی برای صاحبان مشاغلی وجود ندارد که رویای رشد و توسعه کسب و کار خود را دارند. تقریباً هر مالکی که با شما صحبت میکنم، تصوری از آینده کسبوکارشان دارد، خواه در حال رشد باشد تا جایی که در هنگام خروج پول قابلتوجهی به دست بیاورد، یا شاید میخواهد کسبوکار خود را توسعه دهد و بگذرد. آن را به نسل های آینده یا چیزی بین این دو. همه ما رویاهایی داریم. اما حقیقت این است که اکثر صاحبان مشاغل ممکن است هرگز نبینند که این رویا به واقعیت تبدیل می شود. و تفاوت بین آنهایی که انجام می دهند و آنهایی که انجام نمی دهند به سه چیز خلاصه می شود. اگر بتوانید این سه کار را به خوبی انجام دهید، آسمان محدودیت دارد. امروز میخواهم سه موردی را که فکر میکنم هر صاحب کسبوکاری باید قبل از اقدام به مقیاسسازی بهتر یاد بگیرد، به اشتراک بگذارم.
وضوح.
داشتن یک کسب و کار ممکن است کثیف باشد. شما به هزاران جهت مختلف کشیده شده اید و باید با خیلی چیزها همراه شوید. برای صاحبان کسب و کار بسیار رایج است که حواسشان پرت شود و وقت و انرژی گرانبهای خود را صرف چیزهایی کنند که واقعاً تفاوتی در تجارت آنها ایجاد نمی کند. شاید شما یک یا دو محصول را راه اندازی کرده اید که مورد توجه مشتریان شما نبوده است. شاید شما در یک کمپین تبلیغاتی با هدف جمعیتی اشتباه سرمایه گذاری کرده اید. یا شاید نتوانسته اید مشتریان فعلی خود را راضی و درگیر نگه دارید. نتیجه هر چه که باشد، دلیل آن تقریباً همیشه این است که شما در درک اینکه با چه کسی تجارت می کنید، وضوح کافی ندارید. اگر میخواهید کسبوکار خود را مقیاسبندی کنید و آن را با موفقیت انجام دهید، باید شفاف باشید که چه کسی را هدف قرار میدهید و چرا. شما باید انگیزهها، ترسهایشان و آنچه آنها را به بیدار شدن در صبح سوق میدهد را درک کنید. این را می توان از طریق صحبت با مشتریان خود، دنبال کردن و تعامل از طریق رسانه های اجتماعی، نظرسنجی ها و مصاحبه با مشتریان و همچنین نقشه برداری سفر مصرف کننده و تجزیه و تحلیل انجام داد. همه اینها برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را در این مسیر توسعه دهید بسیار مهم است.
تمرکز.
من در مورد تمرکز زیاد صحبت می کنم، زیرا مهم است. شما فقط هشت ساعت در روز فرصت دارید و وقت و انرژی خود را صرف چه چیزی می کنید مهم است. منحرف شدن توسط پروژه های کوچک یا خاموش کردن آتش سایر افراد در تیم، شما را بسیار دورتر از هدف خود می کند. هر وظیفه ای را که بر عهده می گیرید در نظر بگیرید و لحظه ای مکث کنید تا به تاثیری که انجام آن کار امروز روی هدف نهایی شما می گذارد فکر کنید. اگر نمی بینید که در حال پیشرفت هستید، آن را به دیگری محول کنید و کاری را انتخاب کنید که شما را به خط پایان نزدیکتر کند.
اعدام.
یکی دیگر از مهارتهایی که برای توسعه یک کسبوکار بسیار مهم است این است که چقدر میتوانید یا نمیتوانید یک برنامه را اجرا کنید. وقتی وضوح و تمرکز داشته باشید، طرح یک برنامه بازی در مورد اینکه چگونه می خواهید کسب و کارتان رشد کند بسیار آسان تر می شود. تصور کنید به جای داشتن یک برنامه بیست نقطه ای، سه نکته کلیدی دارید که می خواهید برای سال آینده روی آنها تمرکز کنید. پیگیری آن بی نهایت آسان تر می شود. اما اگر نتوانید آن برنامه را اجرا کنید، کسب و کار شما راکد خواهد ماند. مسئول دانستن خود و تیمتان در قبال رشد کسب و کارتان، آخرین قطعه برای آماده شدن برای گسترش و رشد است. با این سه مهارت، آینده پر از امکانات و رشد است.