[ad_1]
هر شرکتی تحت تأثیر فناوری هوش مصنوعی قرار می گیرد – حتی شرکت هایی که کاملاً خارج از فضای فناوری فعالیت می کنند. محصولات جدید و موارد استفاده دائماً ظاهر می شوند و استقبال از آنها می تواند به کسب و کار کمک کند تا کارایی های جدیدی کسب کند.
گزارش گسترده ای در مورد روندهای فناوری که توسط موسسه Future Today منتشر شده است، راه های زیادی را برای توسعه و استقرار هوش مصنوعی نشان می دهد. برای بنیانگذارانی که تلاش میکنند مشکلات درون شرکت خود را حل کنند، نگاه کردن به نسل بعدی محصولاتی که با هوش مصنوعی تقویت شدهاند میتواند مسیر آسانی برای رسیدن به یک راهحل باشد.
در اینجا سه پیشبینی در مورد نحوه ورود هوش مصنوعی به فرآیندهای شرکت وجود دارد، حتی برای شرکتهایی که تمرکزشان اصلاً روی هوش مصنوعی نیست.
1. هوش مصنوعی نقاط شکست را در محیط کار شناسایی می کند
ایمنتر کردن محیطهای کاری برای کارمندان یک نگرانی دائمی است و ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به این تلاشها همراه هستند. این گزارش دو حوزه را برجسته میکند – پیشبینی آسیبهای محل کار و پیشبینی سیستمها و خرابیهای سایت – که در آن محصولات میتوانند شرکت شما را از نظر مشکلات احتمالی زیر نظر بگیرند. در مورد جراحات، این گزارش به کار شرکت ترکیه ای Intenseye اشاره می کند که آسیبهای محل کار را در صورت وقوع شناسایی میکند، در حالی که Voxel مستقر در سانفرانسیسکو کارکنان را برای تعیین زمان انجام «فعالیتهای پرخطر» نظارت میکند. در هر دو مورد، اگر یک شرکت این کار را انجام دهد، احتمالاً شرکتهای دیگری محصولات مشابهی را زودتر ارائه میدهند، و احتمالاً همه پیشنهادات در نهایت میتوانند با دوربینهای موجود و سیستمهای نظارت امنیتی ادغام شوند.
مانند همه سیستمهای هوش مصنوعی، احتیاط نسبت به تعصب مدل – مانند این ایده که نرمافزار ممکن است ادعا نکند آسیبی در زمانی رخ داده است، یا اینکه فعالیت خاصی پرخطر است در حالی که واقعاً اینطور نیست – و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن. چنین سوگیری ناشی از تأثیرگذاری بر تصمیم گیری انسانی در مورد این موضوعات، یک جزء کلیدی برای اجرای صحیح، ایمن و اخلاقی چنین محصولاتی است.
2. هوش مصنوعی به حذف وظایف کاری تکراری کمک می کند
تکرار کارهای نسبتاً خسته کننده و بیمعنایی که به تلاش انسان نیاز دارند با الگوریتمها و ماشینها فناوری است که نویدهای زیادی را به بسیاری از شرکتهای امروزی ارائه میدهد. بر اساس این گزارش، این بخش از هوش مصنوعی “متداول ترین تکنیک هوش مصنوعی در بین شرکت های سازمانی است.” موارد استفاده همه کار شرکت را شامل میشود: از کاغذبازیهای تکراری و تلاشهای بایگانی، تا کمک به تلاشهای پشتیبانی مشتری مانند مراکز تماس و میزهای کمک، تا شخم زدن مقادیر زیادی از اطلاعات برای برجسته کردن موارد مرتبط.
بسیاری از مدیران و کارکنان اطلاعات بخش بزرگی از وقت خود را صرف خواندن، نوشتن، پر کردن فرم، مرتبسازی و کارهای مشابه میکنند که در واقع به چیزی مانند سطح آموزش، آموزش و تخصص آنها نیاز ندارد. بسیاری از این وظایف از نوعی هستند که می توان به کودک آموزش داد – که یکی از راه های تفکر در مورد اینکه آیا می توان یک فرآیند را توسط یک مدل هوش مصنوعی به عهده گرفت یا خیر. اگر کار نسبتاً ساده و تکراری است، به احتمال زیاد میتوانید نرمافزار یا ابزارهای دیگری را به کارمندان خود بدهید تا آنها را انجام دهند، بار آنها را بردارید و آنها را آزاد کنید تا کارهای انسان محوری را که واقعاً برای آن استخدام کردهاید، انجام دهند.
3. هوش مصنوعی فضاها و اشیاء فیزیکی را ارزیابی خواهد کرد
کار شرکتهای بیمه در حال حاضر هوش مصنوعی را وارد مدلهایی میکند که بهسرعت آسیبهای وارد شده به وسایل نقلیه و ساختمانها را ارزیابی میکنند. اگر شرکت شما از ناوگان و امکانات نگهداری میکند، میتوانید شرکت بیمه خود را با نرمافزاری که چنین فناوریهایی را در بر میگیرد به شما کمک میکند. و دیری نمیگذرد که از فناوری مشابه به روشهای بسیار دیگری استفاده میشود، در محصولات دیگری که اکنون یا به زودی در بازار عرضه میشوند – برای اطمینان از اینکه تمام ویترینهای یک شرکت دارای علائم ثابت هستند، برای مثال، یا اینکه یک سالاد نوار به درستی انبار شده است.
[ad_2]