3 نکته مهم که باید قبل از استخدام مجدد یک کارمند سابق در نظر بگیرید



سناریویی را در نظر بگیرید که در آن یک کارمند با عملکرد بالا برای یک نقش ارشدتر در کنار یک رقیب استعفا می دهد. ماه ها بعد، ایمیلی از همان کارگر دریافت می کنید که می پرسد آیا می توانند موقعیت قبلی خود را در شرکت شما پر کنند یا خیر.

در حالی که ممکن است عقب افتادن در حرفه خود غیر منطقی به نظر برسد، این پدیده در واقع بیش از آنچه فکر می کنید در محل کار رایج است. در واقع، متخصصان منابع انسانی از اصطلاح «کارمندان بومرنگ» برای توصیف کارگرانی استفاده می‌کنند که یک شرکت را ترک می‌کنند تا تصمیم بگیرند به موقعیت اصلی خود بازگردند.

علیرغم اینکه این امر در سمت کارمند رایج است، هنوز باید دید که آیا استخدام‌کنندگان و مدیران باید پس از ترک شرکت، مجدداً یکی از اعضای تیم سابق را استخدام کنند. آیا این سابقه بدی برای دیگران ایجاد می کند که به ترک شرکت فکر می کنند؟ آیا پویایی تیم را به هم می زند و باعث اصطکاک بین کارکنان می شود؟

در اینجا سه ​​سوال وجود دارد که وقتی در این موقعیت قرار می گیرید باید از خود بپرسید.

1. چرا سمت را ترک کردند و در چه شرایطی ترک کردند؟

قبل از اینکه به طور جدی به بازگرداندن یک کارمند سابق فکر کنید، باید به خود یادآوری کنید که چرا آنها از ابتدا این موقعیت را ترک کردند. اگر منابع در دسترس دارید، مصاحبه خروج یا نامه استعفای آنها را بررسی کنید. اگر در دسترس نیست، با مدیریت ارشدی که ممکن است در گذشته با کارمند کار کرده اند، ارتباط برقرار کنید تا بینش خود را در مورد وضعیت به دست آورید.

این موضوع دلیل جدایی آنها از شرکت را روشن می کند. بگویید کارمند آنجا را ترک کرد زیرا متوجه نبود راهنمایی و نظارت از سوی تیم رهبری شد. در این صورت آیا تغییر قابل توجهی در این سیستم ایجاد شده است؟ اگر نه، ممکن است خود را برای جابجایی چرخه ای کارکنان آماده کنید.

2. اگر دوباره آنها را استخدام کنید، چه مجموعه مهارت های جدیدی را به این موقعیت می آورند؟

هر موقعیت و شرکت جدید فرصتی برای کارمندان فراهم می کند تا مهارت های جدید را بیاموزند و با چالش های جدید مقابله کنند. از زمان ترک شرکت، آیا این کارمند در حرفه خود رشد کرده است، بر فناوری جدید تسلط یافته است یا مجموعه مهارت های جدیدی را انتخاب کرده است؟

هنگام مصاحبه با یک کارمند سابق، مطمئن شوید که این سوالات را در مرحله مصاحبه بپرسید تا میزان رشد آنها در نقش قبلی خود را بسنجید. اگرچه ممکن است چند سال پیش آنها عضو تیم مناسبی بوده باشند، تغییر فناوری، استراتژی‌های شرکت و شیوه‌های ارتباطی (به یاد داشته باشید زمانی قبل از فراگیر شدن فرهنگ زوم وجود داشت؟) ممکن است به این معنی باشد که برخی از تجربه کاری گذشته آنها ممکن است به به‌روزرسانی‌شده ترجمه نشود. نقش.

3. آیا این استخدام مجدد یک همکار خوب خواهد بود؟

فرهنگ شرکت، ستون فقرات یک محل کار مولد است، به همین دلیل است که در نظر گرفتن اینکه چگونه هر استخدام مجدد با تیم پویا کنونی مطابقت دارد، بسیار مهم است. این امر به ویژه در مورد کارمندانی که در گذشته با این استخدام بالقوه کار کرده اند صادق است. شما می خواهید مطمئن شوید که هیچ مشکل اساسی با کارمند سابق و تیم شما وجود ندارد.

اکنون زمان آن است که با تیم خود گفتگوی آزاد داشته باشید و واقعاً به تردیدهای کارکنان گوش دهید. شفافیت در اینجا حیاتی است. توضیح دهید که چرا به استخدام این کارمند فکر می کنید و چه سودی برای شرکت دارد.

به عبارت دیگر، قبل از تصمیم گیری نهایی، ابتدا باید تیم فعلی خود را در نظر بگیرید. اگر فکر می‌کنید که این استخدام جدید فرهنگ را به شدت متزلزل می‌کند، شاید بهتر باشد که متقاضیان خارجی برای این نقش را در نظر بگیرید. که در

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.