3 نکته اثبات شده برای ارائه ایده های تجاری درخشان



ایده های کسب و کار درخشانی که مشکلات مشتری را حل می کند همیشه به راحتی به دست نمی آید. اما زمانی که بتوانید ایده‌ای ایجاد کنید که واقعاً بر روی مخاطبان هدف شما کلیک کند، می‌توانید بدون توجه به جایگاه آن، کسب‌وکار خود را به موفقیت برسانید.

برای بسیاری از مردم، چالش در دانستن نحوه اداره یک کسب و کار نیست، بلکه در وهله اول، ایجاد آن ایده درخشان تجاری است. خوشبختانه، چندین روش اثبات شده وجود دارد که می توانید از آنها برای تبدیل از یک جرقه یک ایده به یک تلاش تجاری موفق استفاده کنید.

1. سعی کنید چیزهای بعدی را کشف کنید.

در حالی که هیچ کس نمی تواند آینده را با دقت 100 درصد پیش بینی کند، تلاش برای تصور اینکه آینده چگونه خواهد بود می تواند نقطه شروع کلیدی برای ایجاد یک ایده برنده باشد. بسیاری از موفق‌ترین کسب‌وکارها به این دلیل به جایگاه خود دست یافته‌اند که با فناوری‌های جدید یا روش‌های جدید انجام کارها را هدایت می‌کنند.

این امر به ویژه در جلسه ای با دانیل میچل، بنیانگذار و مدیر عامل Alt-Tech آشکار شد. میچل با بیش از 20 سال تجربه در صنعت امنیت سایبری، تغییرات مبتنی بر فناوری بسیاری را در حوزه خصوصی و عمومی مشاهده کرده است و به خاطر پیشبرد تحقیقات الکترونیکی مدیریت پرونده اصلی RCMP، جایزه الماس جوبیل ملکه را دریافت کرد.

میچل خاطرنشان کرد که بسیاری از کسب‌وکارهای موفق مبتنی بر فناوری با اعمال نوآوری‌های جدید در دسته‌بندی محصول یا خدماتی که اخیراً دستخوش تحولات یا تغییرات عمده‌ای نشده است، به جایگاه خود دست می‌یابند. در نظر گرفتن اینکه چگونه فناوری جدید می تواند یک جایگاه خاص را تغییر دهد یا بهبود بخشد، می تواند به عنوان یک تمرین ایده پرداز قدرتمند عمل کند. با ابزار و تیم مناسب، این سؤالات “چه می‌شد اگر” می‌توانند به زودی به واقعیت تبدیل شوند.

2. شکاف ها را در جایگاه خود پیدا کنید.

بسیاری از کارآفرینان بالقوه به‌طور قابل‌توجهی احساس راحتی می‌کنند که مهارت‌ها و دانش خود را در همان جایگاه عمومی یا صنعتی که بیشتر شغل خود را در آن گذرانده‌اند، به کار ببرند. این گاهی اوقات می‌تواند شناسایی مشکلات مربوط به قیمت، کیفیت محصول یا سایر زمینه‌هایی را که مشتریان با مشکلاتی مواجه می‌شوند، آسان‌تر کند.

در این صورت، ممکن است بتوانید همان کاری را که سایرین در صنعت خود انجام می دهند، اما به سادگی بهتر انجام دهید. از سوی دیگر، ممکن است گروه‌هایی را شناسایی کرده باشید که از خدمات کمتری برخوردار هستند و می‌توانند به یک بازار هدف بادوام تبدیل شوند. یا خدمات مرتبطی را می شناسید که توسط رقبای فعلی در صنعت ارائه نمی شود.

گاهی اوقات، برای تمرکز بر یک بازار هدف کوچکتر، راه مناسبی برای یافتن و پر کردن شکاف های موجود در بازار است. فقط کریس دینگمن را بگیرید، که به نام Inc. لیست 5000 پس از تشکیل شرکتی که بر جابجایی ورزشکاران حرفه ای متمرکز بود.

با توجه به اینکه بسیاری از ورزشکاران با معاملات غیرمنتظره و تغییر فهرست (اغلب در طول فصل بازی) سر و کار دارند، نیاز به خرید یا فروش املاک و جابجایی وسایل با ارزش خود را در یک جدول زمانی بسیار کوتاه پیدا می کنند. با تمرکز بر نیازهای خاص این گروه منحصر به فرد، دینگمن توانست یک شرکت موفق را در یک طاقچه شلوغ ایجاد کند.

3. مشکلات خود را در نظر بگیرید.

در حالی که این توصیه ممکن است آنقدر تکرار شده باشد که عملاً تبدیل به کلیشه شده است، دلیل خوبی وجود دارد که چرا این توصیه همچنان برای هر کسی که سعی در ارائه یک ایده تجاری دارد، توصیه می شود. خیلی ساده، تمایل به کار دارد.

مشکلات شما لزوماً به شغل فعلی شما نیز مرتبط نیست. می توانید به اطراف خانه یا محله خود نگاه کنید تا چیزهایی را بیابید که یک محصول یا خدمات جدید می تواند آسان تر کند. همچنین می‌توانید با خانواده، همسایه‌ها یا همکاران کاری مشورت کنید تا به طور منظم در مورد برخی از چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو هستند، آشنا شوید. حتی کارهای به ظاهر پیش پا افتاده می تواند بازار بزرگی از افراد را پیدا کند که به روش هایی برای آسان کردن آنها علاقه مند هستند – فقط به جاروبرقی ربات فکر کنید.

حتی اگر حوزه یا صنعت مرتبط با مشکلی که شناسایی می‌کنید کاملاً با خط کاری فعلی شما متفاوت باشد، این لزوماً چیز بدی نیست. به کارگیری مهارت های خود در یک حوزه جدید می تواند به شما کمک کند با دیدگاهی منحصر به فرد و بینش های متفاوت نسبت به فردی که یک عمر در آن صنعت کار کرده است به مشکل برخورد کنید.

توسعه یک ایده تجاری برنده به این معنی نیست که شما باید چرخ را دوباره اختراع کنید یا چیزی غیرقابل تصور به دست آورید. با استفاده از منابع الهام در دسترس در زندگی روزمره خود، می توانید نقاط درد معنی داری را که به طور منحصر به فردی برای رسیدگی به آنها موقعیت دارید، کشف کنید. این ایده ها را امتحان کنید و ببینید که آنها شما را به کجا خواهند برد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.