3 مهارت ضروری برای موفقیت کارآفرینی (و آنچه برای تسلط بر آنها لازم است)



پس از چند سال اول راه اندازی کسب و کارم، متوجه شدم که سه مهارت اصلی در آن وجود دارد زندگی حرفه ای. آنها برای همه صنایع، زمینه ها و زمینه های تخصصی اعمال می شوند. به یکی از آنها مسلط شوید و شاهد افزایش موقعیت اجتماعی و دستاوردهای مالی خود خواهید بود. از هر سه استفاده کنید و به نظر می رسد که درها به طور خودکار باز می شوند و جوایز شما در زندگی آنقدر بزرگ است که گویی یک چراغ جادویی با یک جن برآورده کننده آرزو پیدا کرده اید.

سه مهارت اصلی عبارتند از صحبت کردن، نوشتن، و سخنرانی عمومی.

متأسفانه، بسیاری از افراد در پرورش این مهارت ها شکست می خورند زیرا به اشتباه معتقدند که در مقایسه با سایر مهارت ها اهمیت چندانی ندارند. این تله ای است که بسیاری از بهترین و باهوش ترین ذهن ها را در هر زمینه ای به سمت کمترین موفقیت مالی سوق می دهد. این تله ای است که من طعمه آن شده بودم تا اینکه بعد از اینکه یک مدیر فروش قدیمی به من گفت، “برای هدایت مردم، آنها باید به نوعی بخواهند شما باشند.”

صحبت کردن نسبتاً ساده است. این توانایی این است که با افراد یک به یک صحبت کنید و ایده های خود را به گونه ای منتقل کنید که طرف مقابل بتواند آن را درک کند. با توانایی برقراری ارتباط، همدردی، همدلی و توضیح یک مفهوم به دیگران، اعتماد قوی ایجاد می کنید. مردم زمانی که نمی توانند توضیح را بفهمند به یک فرد به عنوان یک متخصص یا قادر به مراقبت از وضعیت خود اعتماد نمی کنند زیرا این توضیح بسیار فنی است.

گفته می شود، نوشتن و سخنرانی در جمع کمی خاص هستند زیرا هر دو برای مردم ترسناک هستند. بسیاری از مردم به هر قیمتی از نوشتن اجتناب می کنند. سخنرانی در جمع یکی از رایج ترین ترس های مشترک بین مردم است. تقریباً همه نگران این هستند که چگونه ممکن است چیزی را به هم بزنند یا صحبت کردن در مقابل همسالان خود چقدر ترسناک است یا کلی از غیرمنطقی های دیگر که کف دست ها را عرق کرده و زانوها را قفل می کند.

مهارت های استاد یک ویژگی مشترک دارند: انتقال ایده ها.

تسلط بر این سه مهارت مستلزم تمرین و زمان مجدانه است، اما خبر خوب این است که می توانید از آنها در هر مکان و در هر زمینه ای استفاده کنید. آنها ممکن است مانند اکثر مردم شما را بترسانند، اما بازگشت سرمایه ای که در طول عمرتان به شما می دهند از نظر وضعیت تخصصی، احترام و سودآوری غیرقابل اندازه گیری است.

سریعترین راه برای بهبود این است که در مراحل مختلف صحبت کنید. از هر فرصتی که می توانید استفاده کنید و نگران اندازه صحنه نباشید. کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای اتاق بازرگانی، گردهمایی‌های محلی، یا ارائه‌های ساده در جلسات شبکه‌ای، همگی راه‌های ارزشمند و معناداری برای بهبود توانایی صحبت کردن در جمع شما هستند.

به دست آوردن فرصت برای صحبت در رویدادهای کوچک می تواند به سادگی داوطلب شدن یا درخواست از هماهنگ کننده رویداد باشد که آیا می توانید کمک کنید. پس از سخنرانی خود، فرصت طلایی دارید تا از افراد به صورت خصوصی بازخورد بخواهید. به سادگی چند نفر از مخاطبان را پیدا کنید و از آنها بپرسید “موارد مهم شما چه بود؟”

درخواست از مردم برای پیشنهادات خود به جای یک کلمه عمومی “اگر دوست داشتند” (که مردم همیشه می گویند “خوب بود”) باعث می شود که آنها دقیقاً با این پاسخ پاسخ دهند: درسی که از سخنرانی شما گرفتند. اگر با آنچه در نظر داشتید مطابقت داشته باشد، خوب انجام می دهید. معمولاً، مردم چیزی بسیار متفاوت از پیام مورد نظر ما را حذف می کنند و فهمیدن آن در بهبود مهارت های ارتباطی شما بسیار قدرتمند است.

آزمایش ارتباط شما با سخنرانی عمومی نوشتن را بسیار آسان تر می کند زیرا آنها از مجموعه مهارت های داستان گویی و پیام رسانی مشابهی استفاده می کنند. دریافت بازخورد از صحبت کردن آسان تر از نوشتن است، زیرا معمولاً واکنش واقعی خواننده را نمی بینید یا مانند روی صحنه بازخورد دریافت نمی کنید. تمرین آنها با هم به طور چشمگیری اثربخشی فروش و تأثیر شما را افزایش می دهد.

چرا این مهارت ها اینقدر تاثیرگذار هستند؟ زیرا همه آنها به شما کمک می کنند تا ایده های خود را به دیگران منتقل کنید. هرچه ارتباط مؤثرتری با مردم برقرار کنید، تأثیر بیشتری خواهید داشت زیرا اساساً همه چیز در جامعه مربوط به تعامل مردم با مردم است.

موفقیت یا شکست هر یک از سرمایه گذاری های شما به طور انحصاری با توانایی شما در ترغیب دیگران به “خرید” برای شما و چشم انداز شما تعیین می شود. برای انجام این کار، باید به خوبی ارتباط برقرار کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.