به نظر میرسد روندهای بازاریابی یک شبه توسعه مییابند، و میتواند سخت باشد که با اخبار داغ همراه باشید – آیا باید TikToks بسازیم یا وبلاگ بنویسیم؟ وب سایت خود را به روز می کنید یا لیست ایمیل خود را افزایش می دهید؟ این امر به ویژه درست است زیرا عوامل مرتبط با کووید همچنان بر نحوه زندگی، کار و خرید مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. برای اینکه کسبوکارهای کوچک (SMB) جلوتر از رقبا باقی بمانند، باید دائماً رویکرد خود را مجدداً ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل شود که میتوانند انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند.
زمانی که اولین شرکتم را راه اندازی کردم، مجبور شدم بارها برای انطباق با نیازهای مشتری در حال تغییر، چرخش کنم. احساس میکردم میلیونها جهت وجود دارد که بتوانم انرژیام را هر روز متمرکز کنم. من در میان رتبهبندی SMBهایی بودهام که میدانند به بازاریابی نیاز دارند، اما نمیدانند که با چنین منابع محدودی، رمزگشایی اینکه چه روندهایی برای موفقیت کسبوکارشان مهم هستند و کدام یک از آنها سر و صدای بیشتری دارند، دشوار است. ماده
وقتی SMB ها به این موضوع نگاه می کنند که امسال در چه چیزی سرمایه گذاری کنند، برخی روندهای آشکار کم ارزش و بیش از حد ارزیابی شده وجود دارد. برای آنهایی که دست کم گرفته شده اند، SMB ها می توانند با آشنایی با استراتژی های پرطرفدار، به خود برتری بدهند. برای کسانی که بیش از حد ارزش گذاری شده اند، آشنا شدن مفید است، اما نیازی نیست که کسب و کارها وحشت کنند یا استراتژی خود را بازنویسی کنند. بیایید شیرجه بزنیم
بیش از حد: مصرف کنندگان در مورد وضعیت حمل و نقل فکر می کنند
مشکلات زنجیره تامین، شرکتهای مستقر در ایالات متحده را در سال 2021 تکان داد و بسیاری از مصرفکنندگانی که کالاها را خریداری کردند، متوجه شدند که هیچ بهروزرسانی در مورد زمانبندی کالاهای خود دریافت نکردهاند. کشتیها در کانالها گیر میافتند، کانتینرهای بار ماهها در بنادر مینشستند و تنها اطلاعاتی که مشتریان از ماهها پیش ایمیلی را تأیید میکردند.
بر اساس یک نظرسنجی گالوپ، شصت درصد از بزرگسالان ایالات متحده می گویند که در دو ماه گذشته به دلیل کمبود نتوانسته اند محصول مورد نظر خود را بدست آورند. در حالی که ناتوانی در خرید یک محصول یک چیز است، خرید یک محصول و نداندن زمان رسیدن آن یک چیز دیگر است.
کسب و کارهای کوچکی که به دنبال مبارزه با این سردرگمی مشتریان هستند، باید بر آنچه می توانند کنترل کنند تمرکز کنند. این به اطمینان حاصل می شود که سیستم های اعلان تحویل و کانال های ارتباطی می توانند مصرف کنندگان خود را در جریان هر گونه تاخیر یا سردرگمی قرار دهند. SMB ها از مزایای روابط قوی تر و اعتماد با مشتریان خود برخوردار هستند. برقراری ارتباط با آنها از طریق ایمیل یا سایر اشکال ارتباطی برای رفع نگرانی ها و ارائه به روز رسانی موجودی فعالانه می تواند ناامیدی مشتریان را کاهش دهد.
بیش از حد: در انتظار نرمال جدید
عادات خرید از مشتری به مشتری بسیار متفاوت است، و برای برخی از SMB ها، ملاقات با مشتریان در جایی که در آن هستند، گامی حیاتی برای موفقیت است. برای مثال، برای شرکتهای کوچک و متوسط با محصولات فیزیکی، جهش به سمت خردهفروشی آجر و ملات منطقی است. مشتری در جستجوی یک فوتون جدید، تجربه مشابهی را از تماشای تصاویر آنلاین به دست نخواهد آورد! فضای خردهفروشی ارزانتر از همیشه است و برندها مکانهای دوم و سوم خود را 15 دقیقه از فروشگاه اصلی خود باز میکنند.
در نهایت، مصرفکنندگان میخواهند هر طور که میخواهند خرید کنند، چه حضوری و چه آنلاین، و SMBهایی که میتوانند زیرک باشند و نیازها و ترجیحات مختلف را برآورده کنند، موفق خواهند شد. طبق نظرسنجی Small Business Now، از SMB هایی که در حال حاضر فروش آنلاین ندارند، 61٪ قصد دارند امسال یک فروشگاه آنلاین باز کنند. کسبوکارهایی که حضور آنلاین ندارند احتمالاً متضرر خواهند شد، اما آنهایی که تنها یک مکان خردهفروشی دارند، ممکن است آسیب ببینند.
SMB ها نیازی ندارند منتظر بمانند تا ببینند آینده خرید چگونه است. اکنون با درک اینکه مشتریان در کجا خرج می کنند و ایجاد یک رویکرد بازاریابی همه کاناله که به صورت آفلاین و آنلاین با آنها ارتباط برقرار می کند، شروع کنید.
بیش از حد: متاورس
ممکن است شنیده باشید که زندگی به طور کامل به دنیای دیجیتال منتقل می شود و به زودی در Metaverse هنر و خانه و غذای سگ سفارش خواهید داد. هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا این چشم انداز به واقعیت (ما) خواهد رسید یا خیر، نیست، اما در حال حاضر، کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک چیزهای بسیار مرتبط تری دارند که باید به آنها رسیدگی کنند.
نیازی نیست که کسب و کارهای کوچک نگران تغییر قریب الوقوع به آواتارهای مجازی باشند، آنها می توانند تا 5 تا 10 سال آینده بر روی “دنیای واقعی” تمرکز کنند. هجوم رسانه ها – ده ها مقاله هفتگی که می بینیم با فراخوانی یک آینده دیجیتال جدید همراه با هدست، جلسات تحت رهبری آواتار و قفسه های تقریباً ذخیره شده – همیشه نشان دهنده وضعیت فعلی نیست.
کمتر ارزیابی شده: سرمایه گذاری در زیرساخت های فناوری
با ادامه رشد تجارت الکترونیک، شرکتها باید بتوانند دادههایی را که مصرفکنندگان در اختیارشان قرار میدهند هضم کرده و بر اساس آن عمل کنند. دادهها درهای زیادی را باز میکنند که میتواند به شما در ارائه خدمات بهتر به مشتری کمک کند – ارتباطات مؤثرتر، روابط بهتر، هیجان واقعی، و همچنین خرید آفلاین.
فناوریهای بازاریابی که قبلاً برای کسبوکارهای کوچک دور از دسترس بودند، اکنون برای پیادهسازی نسبتاً ساده و ارزان هستند. طبق تحقیقات Constant Contact، مشتریان به احتمال زیاد از بازاریابی ایمیلی از طریق رسانه های اجتماعی خرید می کنند – خوشبختانه، ایجاد یک کمپین بازاریابی ایمیلی آسان تر از همیشه است.
عدم دسترسی به این ابزارها دیگر موضوعی نیست، بلکه صرف زمان برای مسلط شدن به این ابزارها و استفاده از آنها تا حد امکان است. به هر حال، کسبوکارهای کوچک میتوانند از همان ابزارهایی استفاده کنند که افراد بزرگ از آن استفاده میکنند تا به خواستههای مشتریان خود مسلطتر شوند و در نحوه ارائه آن به آنها کارآمدتر شوند.
جمع آوری داده ها تنها یک تکه از پازل است – مهم این است که با آن داده ها چه می کنید. و تحقیقات Constant Contact نشان می دهد که فرصت های زیادی برای مشاغلی وجود دارد که از آن استقبال می کنند.
کمتر ارزیابی شده: برجسته شدن بدون بازار آنلاین
از آنجایی که بازارهای آنلاین مانند آمازون و والمارت همچنان در حال رشد هستند، برندها باید برای موقعیت خود در نتایج، اغلب با پشتیبانی پولی، مبارزه کنند. SMB ها ممکن است در توسعه پلت فرم مستقیم به مصرف کننده و سرمایه گذاری در حضور دیجیتالی خود سود ببرند، که به آنها اجازه می دهد از داده های شخص اول استفاده کنند و از دست زدن به هوس های الگوریتم های بازار اجتناب کنند.
طبق تحقیقات Constant Contact، 34 درصد از مصرف کنندگان می گویند ایمیل مفیدترین روش ارتباطی برای دریافت از یک تجارت کوچک در هنگام خرید است.
این تغییر در رفتار مصرفکننده با تمرکز کسبوکارها بر نحوه دسترسی مستقیم به مشتریان خود ادامه مییابد و چندان به پلتفرمهای دیگر وابسته نیستند تا به آنها اجازه انجام این کار را بدهند. به این ترتیب، همانطور که همه چیز به تغییر ادامه میدهد (و خواهند شد)، کسبوکارها به هوس الگوریتمها نمیروند، بلکه دادههای شخص اولی خواهند داشت که میتوانند از آنها برای کشف فرصتهای جدید استفاده کنند.
کم ارزش: بسته بندی محصول
همانطور که مدل مستقیم به مصرف کننده به رشد خود ادامه می دهد، مصرف کنندگان انتظار دارند محصولاتشان به موقع در شرایط عالی به دست آیند. علاوه بر این، تجربههای جدید جعبهگشایی میتواند به نشانه هویت بصری و کیفیت محصول یک برند تبدیل شود و نه تنها به ویروسپذیری فرهنگی بلکه به وفاداری مشتری نیز کمک کند.
آیا میدانستید که 40 درصد از مصرفکنندگان عکسهایی از محصولاتی که تصور میکنند دارای بستهبندی منحصربهفرد و جذاب هستند (داتکام) به اشتراک میگذارند؟ سرمایهگذاری نه تنها روی لجستیک برای اطمینان از رسیدن محصولات در شرایط عالی، بلکه همچنین مواد بستهبندی باکیفیت که اخلاق برند را به اشتراک میگذارد، تجربه به یاد ماندنیتری را برای مشتری به همراه خواهد داشت.
این احتمال وجود دارد که ما شاهد بسیاری از برندهای مواد غذایی و CPG باشیم که مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشند، مانند Uprising Foods که نان و چیپس کتو را به مشتریان تحویل می دهد. آنها باید دریابند که چگونه محصولات را به موقع به مصرف کنندگان ارسال کنند. بسته بندی همچنین برای محافظت از محصولاتی که حمل می شوند و در شرایط عالی به درب ما می رسند مهم می شود. غذای آماده اینجا؟ بسته بندی برند می تواند داستان شما را بازگو کند و تجربه ای به یاد ماندنی ایجاد کند – تجربه ای که لازم نیست گران باشد.