3 روشی که هوش مصنوعی می تواند به قیمت گذاری کمک کند

[ad_1]

آیا هوش مصنوعی برای تعیین قیمت محصولات شما به اندازه کافی هوشمند است؟ برخی از کاربران اولیه این برنامه هوش مصنوعی فکر می کنند که پاسخ مثبت است.

الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا اقلام را بر اساس داده‌هایی مانند قیمت‌گذاری رقبا، سطح موجودی، و پاسخ مشتری به تبلیغات فروش، قیمت‌گذاری کنند. استفاده از هوش مصنوعی می تواند به افزایش حاشیه سود کمک کند، وفاداری مشتریان آگاه به قیمت را افزایش دهد و کار و رمز و راز تعیین قیمت ها را به صورت دستی از بین ببرد.

در اینجا سه ​​روشی که استارت آپ ها از هوش مصنوعی برای قیمت گذاری بهتر محصولات خود استفاده می کنند، آورده شده است.

قیمت گذاری مجدد اقلام با ارزش کلیدی

با استفاده از هوش مصنوعی، استارت‌آپ‌ها می‌توانند به راحتی قیمت «اقلام با ارزش کلیدی» – محصولاتی که در بین مشتریان حساس به قیمت محبوب هستند – کاهش دهند، در حالی که برای جبران ضرر، قیمت محصولات دیگر را اندکی افزایش دهند. همانطور که در اقتصاد دان، شرکت هایی که از این استراتژی استفاده می کنند می توانند سود خود را افزایش دهند و در عین حال قیمت کالاهایی را که اغلب خریداری می کنند برای مصرف کنندگان پایین نگه دارند.

گسترش مجموعه داده ها

از دهه 1980، زمانی که خطوط هوایی برای اولین بار قیمت گذاری پویا را ارائه کردند، مشاهده نوسان قیمت ها بر اساس تغییر تقاضا معمول بوده است. با این حال، هوش مصنوعی بازخورد بی‌درنگ مشتری را به بخش کلیدی قیمت‌گذاری محصولات و خدمات تبدیل کرده است. مانند اقتصاد دان توضیح می‌دهد، شرکت‌هایی که نرم‌افزار قیمت‌گذاری هوش مصنوعی را تولید می‌کنند، منابع داده جدید را در الگوریتم‌های خود گنجانده‌اند، از جمله توییت‌های مشتریان و بررسی آنلاین محصول.

کمک به کارگران – نه جایگزین کردن آنها.

برخی از کارگرانی که قیمت‌ها را به عنوان بخشی از شغل خود تعیین می‌کنند ممکن است نگران باشند که فناوری هوش مصنوعی نقش آنها را حذف کند. اما طبق گفته گروه مشاوره بوستون، هوش مصنوعی اغلب کارگران را آزاد می‌کند تا وظایف مهم‌تری را انجام دهند و اهداف بلندمدت را دنبال کنند، نه اینکه مجبور باشند با کارهای روزانه و تحقیقات روزانه قیمت‌گذاری سر و کار داشته باشند. انتظار می‌رود که انسان‌هایی که در کنار هوش مصنوعی کار می‌کنند، با گذشت زمان در محل کار رایج‌تر شوند.

یکی از نکات منفی بالقوه استفاده از هوش مصنوعی برای قیمت‌گذاری، برانگیختن خشم مشتریان است، زیرا ممکن است قیمت‌گذاری پویا را در صنایعی مانند سفر درک کنند، اما زمانی که قیمت محصولات خرده‌فروشی یا سایر خدمات با همان نرخ تغییر می‌کنند، ممکن است ناامید شوند.

[ad_2]