یک اقتصاد به سرعت در حال رشد معمولاً با شادی همراه است. تجارت در حال رونق است، نوآوری به ارتفاعات جدیدی می رسد و خریداران نمی توانند به اندازه کافی سیر کنند. اما وقتی این رشد خیلی سریع شتاب میگیرد، تورم خیلی عقب نیست. و قبل از اینکه افزایش قیمت ها به دست مصرف کنندگان برسد، تورم بیش از حد شروع به فشار بر جیب شرکت ها خواهد کرد.
دادههای اقتصادی اخیر نشان میدهد که تورم در دسامبر 2021 به 7 درصد افزایش یافته است. و اگرچه بهبود بیماری همهگیر این وضعیت را منحرف میکند، شایان ذکر است که قیمتها از زمان حضور ریگان در کاخ سفید تا این حد افزایش نیافته است. با شکسته شدن زنجیره های تامین و افزایش هزینه ها، مصرف کنندگان و کسب و کارها فشار را احساس می کنند.
ناگزیر، یک اقتصاد تورمی به این موضوع می پردازد که شرکت ها چه کاری می توانند برای کنترل هزینه ها انجام دهند. هزینه های سرسام آور فقط بر افرادی که سعی در خرید لوازم ضروری زندگی دارند، تاثیر نمی گذارد. آنها همچنین برای صاحبان مشاغلی که در تلاش برای سازگاری هستند نگران هستند.
هنگامی که تصمیم گیرندگان از داده ها و تجزیه و تحلیل ها برای شناسایی استراتژی هایی استفاده می کنند که کار می کنند و کار نمی کنند، اغلب می توانند اقدامات جدیدی را برای صرفه جویی در هزینه کشف کنند. در اینجا روش هایی وجود دارد که داده ها می توانند به کسب و کار شما در کاهش هزینه ها نیز کمک کنند.
1. تلاش های بازاریابی خود را هدف قرار دهید
زمانی که C-suite در مورد کاهش هزینه ها بحث می کند، بودجه بازاریابی یک هدف مکرر است. به راحتی می توان فهمید که چرا، زیرا میانگین هزینه های طراحی و تولید برای تلویزیون ملی و تبلیغات چاپی می تواند میلیون ها هزینه داشته باشد.
رسانه های دیجیتال مقرون به صرفه تر، مانند تبلیغات PPC، هنوز هزاران دلار برای هر کمپین می خورند. و هر سرنخ یا مشتری بالقوه ای که این تلاش ها تبدیل به آنها نمی شود، زمان و هزینه خود را تلف می کند.
برای اینکه بازاریابی موثر باشد، باید در زمان مناسب با پیام مناسب به مشتری مناسب برسد. با کمک تجزیه و تحلیل، پاسخ های نظرسنجی، و آزمون های A/B، شرکت ها تصویر واضح تری از اینکه کدام تلاش های تبلیغاتی کارآمد هستند، به دست می آورند.
آزمایش با کپی ها، رسانه ها و مخاطبان مختلف یکی از راه های یافتن پاسخ های صحیح برای کسب و کار شما است. با این حال، برای رسیدن به نتایج دقیق به دادههایی از نتایج آن آزمایشها نیاز دارید. همه چیز از فعالیت بازدیدکنندگان در وبسایت شما گرفته تا معیارهای انتساب تأثیرگذار فرصتی است تا بدانید چه چیزی مشتریان را ترغیب کرده – یا نه – آنها را ترغیب به خرید کرده است. بسیار مهم است که مطمئن شوید سرعت بارگذاری وب سایت شما در وب سایت شما سریع است. هر ثانیه بارگیری یک صفحه می تواند 5 درصد از ترافیک وب سایت را به همراه داشته باشد.
2. زنجیره های تامین را بهینه کنید
هر کسبوکاری که محصولات فیزیکی را به مشتریان ارائه میکند به زنجیرههای تامینی بستگی دارد که طبق طراحی کار میکنند. گرفتن چیزی از یک تولید کننده به دست مصرف کننده، مستلزم همکاری هر قطعه متحرک در شبکه توزیع است. در حالی که استراتژی های توزیع بین مشاغل متفاوت است، شرکت های تحویل مستقیم فروشگاه (DSD) تصویری از نحوه استفاده از داده ها برای کاهش هزینه های زنجیره تامین ارائه می دهند.
یک استراتژی توزیع معمولی DSD شامل فرستادن نمایندگان فروش و بازرگانان برای تماس با فروشگاه ها با استفاده از وسایل نقلیه ناوگان متعلق به شرکت است که مسیرهای از پیش تعریف شده را دنبال می کنند. شرکتهای DSD مانند Frito-Lay از دادههایی مانند حجم فروش، زمان رانندگی خودرو و ردیابی GPS برای بهبود کارایی خود استفاده میکنند. با این داده ها، رهبران می توانند مسیرها و مناطق فروش را برای کاهش هزینه های سوخت و زمان لازم برای رسیدن محصولات مناسب به فروشگاه های مناسب طراحی کنند. نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش فرصت های فروش است.
یکی از نمونه های آن رشد اخیر Tradefull است. آنها از داده ها برای کمک به شرکت های تجارت الکترونیکی استفاده می کنند تا زنجیره های تامین را با استفاده از ابزارهایی مانند نرم افزار مدیریت انبار ساده کنند. این فناوری به فرستندههای دارای انبارهای متعدد کمک میکند تا دادهها را غربال کنند تا مقرونبهصرفهترین انبار را برای ارسال محصولات انتخاب کنند. تصمیمگیریها بر اساس مکان است که باعث صرفهجویی در پول کسبوکار میشود و محصولات را سریعتر به مشتریان میرساند، که نشاندهنده یک برد-برد است. مهم نیست مدل توزیع شرکت شما، استفاده از داده های مناسب به شما امکان می دهد هزینه های زنجیره تامین را کاهش دهید.
3. کاهش گردش مالی کارکنان
کارشناسان درگیر کردن کارمندان توافق دارند که هزینه استخدام کارمندان بسیار بیشتر از حفظ آنها است. برآوردهای فعلی نشان میدهد که کسبوکارها تا دو برابر حقوق سالانه یک کارگر را در هنگام گردش مالی خرج میکنند. در حالی که درست است که شرکتها نمیتوانند از خروج هر کارمندی جلوگیری کنند، مدیران میتوانند از دادهها برای کاهش مهاجرت جمعی استفاده کنند.
اطلاعات حاصل از مصاحبه های خروجی، انتظارات ناهماهنگ، مشکلات فرهنگی و فرصت های آموزشی را نشان می دهد. با این حال، مصاحبه های خروج دقیقاً زمان مناسبی برای جلوگیری از خروج افراد از در نیست. در عوض، شرکتهایی که دادههای درست را جمعآوری میکنند، میتوانند نشانههای نارضایتی را مدتها قبل از ارسال نامههای استعفای کارمندان تشخیص دهند.
از نظرسنجیهای کارکنان، پلتفرمهای تعامل، جلسات انفرادی، و جلسات حضوری و مربیگری برای جمعآوری اطلاعات لازم در مورد احساسات کارکنان استفاده کنید. این بینشها اصلاح شکافهای آموزشی و نارساییهای رهبری یا ارتباطات را بهسرعت آسانتر میکند، قبل از اینکه به استعفای دسته جمعی پرهزینه دامن بزنند.
فرصت های آموزشی بخش مهمی از محدود کردن گردش مالی است. بر کسی پوشیده نیست که اگر به یک کارمند کمک کنید تا بهتر شود، ممکن است وفاداری آنها نسبت به شرکت شما افزایش یابد. مطالعات نشان داده است که در صورت وجود فرصت های تحصیلی، تا 44 درصد از کارمندان احتمال بیشتری برای ادامه کار دارند.
شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی برای ساده سازی هزینه ها هستند. این بخشی از Business 101 است. اما استفاده کامل از داده هاست که می تواند دقت و نتایج شما را بهبود بخشد.