3 روشی که رسانه های اجتماعی نحوه کسب و کار ما را تغییر می دهند



هنگامی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای اولین بار در دهه 2000 وارد بازار شدند، یک هدف واحد داشتند – ارتباط دادن افراد در یک محیط اجتماعی دیجیتال (و نام آنها به درستی بود). اکنون، بیش از یک دهه بعد، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به تالارهای عمومی تبدیل شده‌اند که در آن افراد، سازمان‌ها، برندها و کسب‌وکارها بازیگران اصلی هستند. چیزی که به عنوان یک حلقه اجتماعی اختیاری آغاز شد، به یک عنصر تقریباً اجباری زندگی مدرن، به ویژه برای برندها و مشاغل تبدیل شده است.

رسانه های اجتماعی نحوه درک ما از ارتباطات شخصی و شرکتی را تغییر داده است. و در حالی که بسیاری از منتقدان در مورد پیامدهای دنیای مرتبط تر بحث می کنند، یک چیز قطعی است – رسانه های اجتماعی به مردم صدایی می دهند.

این امر به ویژه هنگامی که جامعه در حال حرکت به سمت مسئول نگه داشتن برندها برای اقدامات خود است، اهمیت دارد. رسانه های اجتماعی یک انجمن عمومی است که در آن افراد می توانند نظرات و دیدگاه های خود را در مورد یک برند یا تجارت به اشتراک بگذارند. از مدیران اجرایی گرفته تا کارمندان سطح پایه، افراد زیادی به بحث در مورد کار از راه دور، سلامت روان، سبک های رهبری و اخلاق در محل کار پیوسته اند. اینها مکالمات مهمی هستند که نحوه انجام تجارت ما را تغییر می دهند و تغییرات را برای بهتر شدن تسهیل می کنند.

در اینجا سه ​​روشی که رسانه های اجتماعی نحوه انجام تجارت ما را تغییر داده اند و پیش بینی من برای عصر آینده استراتژی رسانه های اجتماعی آورده شده است.

برندها، کسب‌وکارها و سازمان‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای دسترسی به مردم استفاده می‌کنند

یکی از دگرگون‌کننده‌ترین چیزهایی که رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند، فضایی است که افراد می‌توانند بدون توجه به زمان و مکان با هم ارتباط برقرار کنند. رسانه های اجتماعی به ما کمک کرده اند تا به مردم دسترسی پیدا کنیم. این البته بازاریابی را متحول کرد. اکنون، برندها می توانند از طریق بیلبوردها یا تبلیغات چاپی به روشی شخصی و مستقیم به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند.

رسانه های اجتماعی برای ایجاد اعتماد بین برند و مصرف کننده به کار گرفته شده اند. پلتفرم‌های اجتماعی آنلاین فضایی هستند که کاربران می‌توانند در مورد یک محصول بازخورد ارائه کنند و برندها می‌توانند پاسخ دهند. اگر مشتری شکایتی داشته باشد و آن را به صورت آنلاین بیان کند، برند می تواند تقریباً فوراً ارتباط برقرار کند و خدمات مشتری را برای حفظ آن رابطه ارائه دهد.

رسانه های اجتماعی یک انجمن عمومی است

من فکر می کنم برای بومیان دیجیتال مهم است که بفهمند رسانه های اجتماعی یک انجمن عمومی است. این مکانی است که در آن مردم گرد هم می آیند تا ایده ها، نظرات و بینش هایی را در مورد آنچه در جهان می گذرد به اشتراک بگذارند. بهترین راهی که برندها و شرکت ها می توانند با مصرف کنندگان اعتماد ایجاد کنند، نشان دادن ارزش های برند و اجازه دادن به مشتریان برای تعامل با آن ارزش های برند است. مصرف کنندگان می خواهند خود را با شرکت هایی هماهنگ کنند که از نظر اجتماعی مسئول هستند و در قبال اقدامات خود پاسخگو هستند. اینجاست که رسانه های اجتماعی وارد عمل می شوند.

شرکت‌ها در بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند از پلتفرم‌های آنلاین برای ایجاد گفتمان پیرامون پروژه‌های خود استفاده کنند. این امر تعامل را تسهیل می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا به مأموریت یا قلب سازمان متصل شوند، خواه برای برندهای بخش خصوصی یا آژانس‌های بخش دولتی باشد. در اینجا یک مثال آورده شده است: یک شرکت نرم افزاری مدیریت ساخت و ساز و برنامه ریزی سرمایه از رسانه های اجتماعی برای جمع آوری بازخورد جامعه استفاده می کند. پلت فرم Aurigo، Engage، به سازمان‌های عمومی – شهرها، شهرها و ایالت‌ها – کمک می‌کند تا بازخورد جامعه را در مورد طرح‌های زیرساختی برای بزرگراه‌های جدید یا بهبودیافته، جاده‌ها، تأسیسات آب، راه‌آهن و حمل‌ونقل، و ساختمان‌ها جمع‌آوری کنند. پلتفرم فناوری روش‌های سنتی مشارکت عمومی مانند سالن‌های شهر و نظرسنجی‌های مکتوب را با یک تالار گفتمان عمومی مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی جایگزین می‌کند که به شرکت کنندگان امکان می‌دهد نظرات خود را در مورد پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده‌ای که به طور بالقوه بر جامعه آنها تأثیر می‌گذارد، بیان کنند. مشارکت عمومی بسیار مهم است زیرا مستقیماً بر نحوه خرج کردن دلارهای مالیاتی ساکنان تأثیر می گذارد.

ذینفعان، شرکت‌های عمومی را پاسخگو می‌دانند، مؤسسان سازمان‌های دولتی را پاسخگو می‌دانند و مصرف‌کنندگان برندها را پاسخگو می‌دانند. در هر زمینه، رسانه های اجتماعی ابزاری هستند که می توانند تعامل، شفافیت و دسترسی را بهبود بخشند.

این راهی است که برندها و کسب و کارها می توانند از رسانه های اجتماعی برای دریافت بازخورد از مصرف کنندگان استفاده کنند. این می تواند مانند یک پلت فرم جداگانه برای تسهیل تعامل یا به سادگی یک نظرسنجی یا پرسشنامه به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی باشد.

روند بزرگ بعدی در مدیریت کسب و کار، تصمیم گیری گفتمان محور است

من پیش بینی می کنم که حرکت تجاری بعدی که خواهیم دید، تصمیم گیری گفتمان محور است. اکنون بیش از هر زمان دیگری، برندها به سیستم پشتیبانی از مشتریانی نیاز دارند که به شرکت آنها اعتماد دارند و به ارزش های آنها اعتقاد دارند. گفتمان بهترین راه برای تسهیل این امر است زیرا فضایی را برای همکاری بین شرکت و مصرف کنندگانش فراهم می کند.

تصمیم گیری گفتمان محور توسط رسانه های اجتماعی پشتیبانی خواهد شد. شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با مصرف‌کنندگان و پرسیدن سؤالات درباره یک محصول استفاده کنند. به این ترتیب رسانه های اجتماعی به منبع ارجاع یک برند تبدیل می شوند. مصرف کنندگان به دلیل همه گیری همه گیر بیش از هر زمان دیگری منزوی شده اند و رسانه های اجتماعی به اصلی ترین روشی تبدیل شده اند که مردم برندهای مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارند، با شرکت هایی که به آنها اعتماد دارند تعامل می کنند و در معرض محصولات و خدمات جدید قرار می گیرند. شرکت‌ها در سراسر صنایع برای تقویت تصویر برند خود و ارائه بینشی در مورد نحوه تفکر شخصیت‌های خریدار خود به گفتمان تکیه خواهند کرد.

شرکت‌ها می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد انجمن‌های عمومی استفاده کنند که در آن به طور منظم با مشتریان خود در تعامل هستند تا تجربیات مثبتی را پرورش دهند که وفاداری به برند را تقویت می‌کند. این عمل نحوه انجام کسب و کار ما در دنیای دیجیتال را متحول خواهد کرد. زمان آن فرا رسیده است که برندها گام بردارند و تجربیات دیجیتالی ایجاد کنند که مشارکت جامعه را تسهیل کند. رسانه های اجتماعی بهترین مکان برای شروع است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.