[ad_1]
مردم دوست دارند احساس کنند که دیگران از آنها قدردانی می کنند. متأسفانه، به نظر می رسد تأثیر مثبت قدردانی مانند دارویی است که با گذشت زمان قدرت خود را از دست می دهد. برای اینکه قدردانی باعث شود مردم احساس خوبی داشته باشند، رهبران باید راههای جدیدی برای ارائه آن بیابند.
همانطور که در ماه مارس نوشتم، تحقیقات از این ایده حمایت می کند که قدردانی سازمان ها را موثرتر می کند. در آنجا، یک را خلاصه کردم نیویورک تایمز مطالعه ای که نشان داد قدردانی منجر به “تجارت کمتر، روزهای از دست رفته کمتر، حتی کاهش تصادفات حین کار” می شود. جالبتر از همه، دو سوم افرادی که احساس قدردانی نمیکنند بیشتر احتمال دارد سیگار را ترک کنند.
برای حفظ این ایده جدید، در اینجا شواهد بیشتری وجود دارد. مایکروسافت – که کاربرانش از می 2021 بیش از 9 میلیون “نشان ستایش” ارسال کرده اند – مطالعه ای انجام داد که نشان داد کارمندان با “روابط قوی همکاران” بهره وری بالاتری را گزارش کرده و نسبت به کارفرمایان خود متعهدتر هستند. حدود 61 درصد گفتند که احتمالاً در سال آینده شغل خود را تغییر نخواهند داد (بسیار بیشتر از 39 درصد از همتایان کمتر مرتبط خود). مجله ی وال استریت.
اگر شرکتی قبلاً از افراد خود قدردانی کرده باشد و رقبای آن نیز همین کار را انجام دهند، مزایای بهرهوری بالاتر و وفاداری بیشتر به سازمانشان محو میشود مگر اینکه شرکت راههای نوآورانهای برای نشان دادن قدردانی ارائه دهد.
در اینجا سه راه وجود دارد که اکنون به نظر من نوآورانه است – اما اگر شرکتهای دیگر از آنها کپی کنند، کمتر میشوند.
1. تعریف و تمجید از همکاران را به یک بازی تبدیل کنید.
مردم از تعریف و تمجید همکاران خود قدردانی می کنند. یکی از راههای تشویق بیشتر چنین تعریفهایی این است که تعداد تعارفهایی را که هر کارگر به همکاران خود میگوید را بشمارید و به کسانی که بیشترین تعارف را دارند پاداش دهید.
یکی از شرکتهایی که از این رویکرد استفاده میکند، شرکتهای Esler مستقر در ماساچوست در Northborough است که در و پنجرهها را نصب میکند. بر اساس گزارش ها، ژاکوب کویت، یکی از برنامه ریزان اسلر، در سال گذشته 2745 تعریف از جمله “همدلی شما مانند Kool-Aid است، راهی که به یک تماس خسته کننده طعم می دهد” ارائه کرده است. مجله.
اسلر قدردانی خود را از تعداد تعارفات کویت نشان می دهد. شرکت به او جایزه ای داد که با آن شماره در کنار نامش حک شده بود به دلیل اینکه “تشویق کننده برتر شرکت” است. او جام را روی میز خود نشان می دهد که باعث می شود انگیزه داشته باشد مجله. در این بین او از شماره شرکت جلوتر است. 2 در 1845 تعریف.
از نظر تئوری، این رویکرد برای قدردانی بازیسازی میتواند راهی مؤثر برای ایجاد انگیزه در افراد باشد. من کنجکاو هستم که آیا دریافت کنندگان همه تعریف ها در Esler احساس قدردانی می کنند یا اینکه تبدیل آنها به یک بازی ارزی به نحوی منافع عاطفی آنها را کم می کند.
2. یک میمون پر شده را به گردش درآورید تا به بهترین بازیگر ماه جایزه بدهید.
مدیر عامل شرکت کوین گچ گفت: به جای فراخوانی یک کارمند برتر هر ماه، یک شرکت – Webfor، یک آژانس بازاریابی مستقر در ونکوور در واشنگتن – تصمیم گرفت کاری انجام دهد که “کمتر قدیمی تر و کمی سرگرم کننده تر باشد.” مجله
Webfor ایده منحصر به فردی از سرگرمی دارد – یک میمون پر شده خریداری کرد و نام آن را میمون شگفت انگیز گذاشت. هر ماه، کارمندی که جایزه میمون را دریافت می کند، بر اساس قضاوت خود در مورد اینکه چه کسی بهترین عملکرد تیم را داشته است، می تواند گیرنده خوش شانس ماه بعد را تعیین کند.
گچ این رویکرد را می پسندد زیرا “شناخت را دموکراتیک می کند”. Webfor روش دریافت میمون شگفت انگیز را تغییر داده است. همکاران از راه دور میمون را برای هر گیرنده پست می کردند. این خیلی دست و پا گیر شد – بنابراین اکنون آنها تصاویر پول را از طریق Slack دریافت می کنند.
در حالی که من ممکن است یک حیوان عروسکی متفاوت را انتخاب کنم – به عنوان مثال، یک ببر – این یک ایده سرگرم کننده به نظر می رسد، و اگر برندگان احساس کنند از آنها قدردانی می شود، می تواند موثر باشد.
3. امتیازهای قدردانی از کارمندان را به کارت هدیه تبدیل کنید.
در حالی که دو ایده اول می توانند احساس خوبی در بین همکاران ایجاد کنند، من ایده اضافه کردن پول نقد به بسته پاداش را دوست دارم. یکی از راههای انجام این کار، تبدیل امتیاز برای تعارف به چیزی فراتر از قدردانی و تمجید است.
نمونهای از آن پلتفرم فروش بلیط آتلانتا SeatGeek است که تابلوی پیشرو را نمایش میدهد که کارمندانی را که هر ماه بیشترین امتیاز را میدهند و دریافت میکنند، ردیابی میکند. این شرکت این امکان را به افراد خود ارائه می دهد که «امتیاز با کارت های هدیه – یا حتی پول نقد، مانند کارت های ویزا – را مبادله کنند. [which] ایجاد اشتیاق کارکنان را آسان می کند مجله اشاره شد.
یکی از کارمندان، فیل بانزه، گفت که در سال 2021 توانست یک “تخم مرغ لانه کوچک زیبا” از نقاطی را که برای خرید هدایای کریسمس استفاده می کرد، ذخیره کند. Banze در یک ماه اخیر در صدر هیئت مدیره رهبران قرار گرفت، که به او حق بالیدن داد و “باور قوی هزار ساله را در او تقویت کرد که ما از قدردانی و ستایش شکوفا می شویم.” مجله.
رهبران کسبوکار باید همچنان راههای جدیدی را برای حفظ احساس قدردانی از افراد خود ارائه کنند. این سه ممکن است کمک کند.
[ad_2]