استارتآپهایی که در حال تقلا برای مقیاس هستند، اغلب نام تجاری را فراموش میکنند و تمام تخمهای خود را در سبد خرید قرار میدهند، یا بدتر از آن، معیارهای بیهودهای را تعقیب میکنند که ناپدید میشوند یا هرگز منجر به خرید نمیشوند. اگر میخواهید یک جامعه پایدار بسازید و از رقبا دوام بیاورید، به چیزی بیشتر از TikToks و صفحات فرود نیاز دارید تا مسافت را طی کنید. شما باید یک ارتباط واقعی ایجاد کنید.
در اینجا سه ایده فعالسازی بازاریابی مبتنی بر داده آورده شده است که به شما کمک میکند با مشتریان ارتباط معنادارتری داشته باشید، پیشرفت بیشتری داشته باشید و قدرت ماندگاری داشته باشید.
1. جهان: به آنجا برگردید
تابستان در راه است. زمان بسیار خوبی برای فرو بردن انگشت پا در آب بازاریابی تجربی با دیدگاهی تازه است. فرصتی برای رویکردی جدید و ملایمتر به بازاریابی تجربی وجود دارد که آسیبپذیری و تمایل ما به احساس همدلی و فراگیری را در نظر میگیرد.
فرض کنید شما یک شرکت مستقیم به مصرف کننده هستید که محصولات را برای مخاطبان DIY دسته بندی می کنید. آن پیشنهاد را که بر اساس راحتی و بینش مشتری ساخته شده است، با میل همگانی برای بودن دوباره در کنار مردم همراه کنید. با کارشناسان محلی در گروه خود شریک شوید (به عنوان مثال، نقاشان محلی، اگر یک شرکت رنگ سازی هستید، سرآشپزهای محلی، اگر یک محصول غذایی یا رومیزی هستید، استودیوهای ورزشی، اگر یک شرکت سلامت یا تندرستی هستید، یک باشگاه پیاده روی ، اگر یک شرکت کالاهای بیرونی هستید؛ و غیره) و با مشتریان در فضای فیزیکی تعامل داشته باشید که به آنها کمک می کند محصول شما را زمینه سازی کنند، یاد بگیرند و با افراد دیگر ملاقات کنند. کارگاهها و ملاقاتهایی برگزار کنید که افراد را با دلایل جدید برای با هم بودن در جایی که محصول بهعنوان تسهیلکننده عمل میکند، آسانتر میکند تا با هم اجتماعی شوند.
دلیل دیگر برای انجام این کار اعتماد است. من دو بار توسط فروشندگان اینستاگرام که کالاهای پایینتر از همتراز را ارائه میدهند که در استریم من خوب به نظر میرسند، نیش خوردهام. اکنون که مشخص شده است بسیاری از شرکتها فقط کالاهایی را که میتوانید در علیبابا پیدا کنید، ارسال میکنند، اعتماد از بین رفته است. بازگرداندن محصولات به دنیای واقعی (و نه فقط در فروشگاه) راهی است برای نشان دادن محتوای محصول شما و اینکه به حل یک مشکل واقعی برای مشتریان خود اهمیت می دهید. هنگامی که شما حضوراً با بازار خود ملاقات میکنید، یک فرصت بینظیر و داخلی «گوش دادن اجتماعی» نیز یک امتیاز اضافی است.
2. مردم: با مخاطب خود یکی باشید
انسان محوری جدیدترین کلمه رایج است، و بهتر است فقط به آن صحبت نکنید. انسان بودن و واقعی بودن باید هسته اصلی تجارت شما باشد.
زمانی که من یک شرکت داستان سرایی مستند با نام تجاری را اداره می کردم، یکی از مشتریان ما تئاتر عمومی در شهر نیویورک بود، شرکتی که هر تابستان نمایش های پر ستاره شکسپیر را در پارک اجرا می کرد. قبل از همهگیری، میتوانستید افرادی را بیابید که بیرون از تئاتر عمومی در انتظار باز شدن گیشه میخوابند. پروژه ما مستند ساختن تولید دوسالانه «آثار عمومی» آنها بود، نمایشی که در آن «تماشاگر به شرکت کننده تبدیل می شود». صحنه مملو از مردم عادی از همه اقشار است که تئاتر کلاسیک را اجرا می کنند. انرژی قابل لمس جامعه، تصویری عالی از جادویی بود که زمانی اتفاق می افتد که مردم را در جلو و مرکز قرار می دهید، با آنها صحبت می کنید نه با آنها.
به عنوان یک شرکت، شما بدون تایید صادقانه مشتریانتان هیچ نیستید. آمارها نشان میدهد که 91 درصد از مشتریان هنگام خرید به بخش نقد و بررسی میپردازند، بهویژه برای بررسیهای همراه با عکس. اینفلوئنسرهای پولی عالی هستند، اما چیزی مانند زمینه واقعی و دنیای واقعی برای برند شما وجود ندارد که اعتماد را تقویت کند.
روش هایی را آزمایش کنید که می توانید تصاویر و داستان های واقعی و بدون دستمزد مشتری را درخواست کنید و آن بازخورد را به محتوا تبدیل کنید. حتی با وجود تمام محتوای تولید شده توسط کاربر و دنیای تأثیرگذار عظیم، فرصت ایجاد محتوای واقعی برای کاربران بسیار دور از ذهن است.
تصور کنید که داستان مشتریان خود را حتی با ذره ای از بینش و انسانیت یک پست Humans of New York بگویید؟ شما یک ارتباط عمیق و پایدار غیرقابل تصور با مشتری خود پیدا کرده اید که به ارزش طول عمر مشتری (CLV) می افزاید.
3. سبد خرید: بسته بندی، ساخت و ساز، و رایگان
به عنوان یک بازاریاب برند، داستان سرایی مربای من است. اگر در حال یافتن راههایی برای افزایش فروش در هنگام پرداخت هستید، فرصتی برای رهبری فکری وجود دارد که ممکن است از دست بدهید. دادههای مشتری را به طرحهای رنگی، مواد و دیگر وضوحهای نقطه درد خلاقانه و مارک دار تبدیل کنید. شما می توانید با استفاده از انتخاب های زیبایی شناختی، خواسته ها و نیازهایی که منحصر به برند شما و مشتریان شما هستند، اعتبار برند خود را افزایش دهید.
بهعنوان مثال، «در حال خرید یک لامپ؟ به چند لامپ نیاز خواهید داشت» میتواند به نشانههای متنی زیرکانهتری مانند یک بسته زیر لیوانی برای میز کناری، یک مجله، یک خودکار، چند جوراب پشمی برای جمع شدن و غیره تبدیل شود. شما ایده را دریافت می کنید. واقعیت این است که سبک زندگی و بسته بندی زیبایی شناختی هنوز به طور کامل بهینه نشده است. داده ها، خلاقیت و زمینه را با هم ترکیب کنید تا تجربه مشتری خود را بهینه کنید و همزمان برندی معنادارتر بسازید.
در پایان، داده ها فقط برای سودهای کوتاه مدت نیستند، بلکه برای ایجاد ارزش در طول زمان هستند. اطمینان حاصل کنید که از دادههایی که در اختیار دارید برای محتوای بهتر، داستانهای بهتر و انتخابهای سادهتر استفاده میکنید تا کسبوکاری بسازید که میتواند مسافت را طی کند.