نوآوری رگ حیات کارآفرینی است. بسیاری از موفقترین شرکتهای امروزی به این دلیل به وجود آمدند که کسی ایده بزرگی داشت یا میتوانست یک تغییر جدید در روش قدیمی انجام کارها ایجاد کند. البته، بسیاری از صاحبان کسب و کار بالقوه خود را متعجب می کنند که چگونه می توانند یک ایده بزرگ در وهله اول ایجاد کنند. این کار حداقل می تواند دلهره آور به نظر برسد.
خبر خوب این است که توسعه ایدههای نوآورانه مهارتی است که میتوان آن را در طول زمان توسعه داد – به خصوص اگر برای تمرکز روی چند چیز کلیدی وقت بگذارید.
1. آزمایش های کوچک انجام دهید.
مشابه آنچه ممکن است در کلاس علوم آموخته باشید، انجام آزمایشها میتواند کلید کشف اکتشافات و ایدههای جدید باشد. زمانی که Zappos در سال 1999 تأسیس شد، اساساً به عنوان آزمایشی عمل کرد تا ببیند آیا مردم کفش را از اینترنت میخرند یا خیر. بنیانگذاران آن، نیک سوین مورن و تونی هسیه نمیدانستند که اگر مردم نتوانند کفشها را در فروشگاه امتحان کنند، میخرند یا خیر.
Hsieh با تکیه بر موفقیت قبلی خود در بازاریابی آنلاین، توانست مفهوم اصلی Zappos را تأیید کند که مشتریان برای خرید آنلاین کفش باز هستند. این امر باعث شد تا تجارت قبل از فروش بیش از 1 میلیارد دلاری به آمازون در سال 2009، به طرز چشمگیری گسترش یابد.
در این مورد، بنیانگذاران ایدهای در ذهن داشتند، اما مطمئن نبودند که آیا این ایده به عنوان یک “ایده بزرگ” واجد شرایط است یا خیر. عمل ساده آزمایش مدل کسب و کار چیزی بود که یک فرضیه را به یک شرکت موفق تبدیل کرد.
آزمایش یک ایده تجاری در مقیاس کوچک به شما امکان می دهد بازار را با ریسک نسبتا کمی بررسی کنید. به زودی متوجه خواهید شد که آیا واقعاً بر اساس واکنش گروه آزمایش اولیه خود به یک “ایده بزرگ” برخورد کرده اید یا خیر.
2. به کنجکاوی سیری ناپذیر خود متمایل شوید.
کارآفرینان موفق به طور طبیعی کنجکاو هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات بیشتر هستند و سعی می کنند “چرا” را در تمام نقاط جهان کشف کنند. اغلب، این فرآیند پرسیدن سؤال می تواند به پاسخ های غیرمنتظره – و ایده های تجاری جدید منجر شود.
استیو موتوسکو، یکی از بنیانگذاران Ingredient Optimized، کسب و کار فعلی خود را از کنجکاوی در مورد پدربزرگ و مادربزرگش که از کاهش عضلانی ناشی از افزایش سن رنج می برند، تأسیس کرد. یک تمایل ساده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، او را به تحقیق در مورد سوء جذب پروتئین سوق داد که به نوبه خود منجر به ایجاد فناوری طراحی شده برای افزایش قابلیت های جذب پروتئین در بدن شد.
موتوسکو بیان کرده است که کنجکاوی مستلزم مقدار زیادی فروتنی و درک این است که برای آنچه می دانید محدودیت هایی وجود دارد. کارآفرینان واقعاً کنجکاو همیشه مایلند و میخواهند چیزهای جدیدی بیاموزند، حتی در موضوعاتی که خارج از حوزه تخصصی عادی آنهاست. با پرورش عشق به یادگیری، به طور طبیعی ارتباطات هیجان انگیزی ایجاد می کنید و همیشه ایده های جدیدی دریافت می کنید.
3. به نظرات گوناگون توجه کنید.
به عنوان بسط مفاهیم کنجکاوی و فروتنی، شایان ذکر است که کارآفرینان موفق اغلب ایده های بزرگ خود را از افرادی می گیرند که با آنها در تعامل هستند. این می تواند شامل مشتریان فعلی آنها یا مشتریان ناراضی رقبای شما باشد. ایده های منحصر به فرد می تواند از طرف دوستان یا خانواده یا افراد دیگری در صنعت شما باشد که مشکلاتی را که شما در حال حاضر تجربه می کنید به اشتراک بگذارند.
گاهی اوقات، ایدههای جدید میتواند از جانب کسی باشد که حتی در همان صنعت با شما کار نمیکند. ایده فیلم موفق دیزنی فانتزی به این دلیل اتفاق افتاد که والت دیزنی متوجه لئوپولد استوکوفسکی رهبر ارکستر بریتانیایی شد که در آن نزدیکی نشسته بود و از او دعوت کرد تا با هم شام بخورند. گفتگو در مورد موسیقی در نهایت منجر به فیلمی در سال 1940 شد که موسیقی آن را استوکوفسکی رهبری می کرد.
به عنوان یک کارآفرین، شما باید همیشه برای ایجاد ارتباطات جدید آماده باشید، صرف نظر از اینکه به نظر می رسد مناسب برای کسب و کار شما باشد یا خیر. نباید احساس غرور یا تفکیک وجود داشته باشد – این مانند کلیشه دبیرستانی نیست که در آن خطوط جداسازی واضحی بین جوک ها و آدم های قلابی وجود دارد.
با طیف وسیعی از افراد از همه اقشار، از جمله افرادی که معمولاً ممکن است با نظراتشان مخالف باشید، تعامل داشته باشید. شما هرگز نمی دانید که مکالمات شما ممکن است به کجا منجر شود.
ایده بزرگ بعدی شما می تواند تقریباً از هر جایی باشد. و در حالی که هر ایده ای به یک کسب و کار موفق تبدیل نمی شود، پرورش توانایی برای ارائه مداوم ایده های بالقوه شما را در مسیر کشف آن موفقیتی قرار می دهد که می تواند حرفه کارآفرینی شما را به سطح بعدی برساند.