یک پیشنهاد جدید از SEC احتمالاً روند SPAC را کاهش می دهد (حتی بیشتر)

[ad_1]

حباب SPAC ممکن است آماده ترکیدن باشد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این هفته قوانین و اصلاحیه‌های جدیدی را در مورد شرکت‌های خرید با هدف ویژه یا SPAC پیشنهاد کرد. در غیر این صورت به عنوان شرکت های چک سفید شناخته می شوند، SPAC ها تنها با هدف به دست آوردن یک شرکت موجود و عمومی کردن آن تشکیل می شوند.

تعداد SPAC ها در دو سال گذشته افزایش یافته است، زیرا آنها به عنوان وسیله نقلیه سریع تر برای عمومی شدن در نظر گرفته می شوند. در سال 2020، 248 شرکت از طریق ادغام SPAC عمومی شدند و در سال 2021، این تعداد به 613 افزایش یافت. از آنجایی که فرآیند SPAC در حال حاضر به افشای اطلاعات کمتر و نمایش جاده ای کمتری برای جذب سرمایه گذاران نیاز دارد، معمولا سریعتر انجام می شود.

اگرچه برخی از کارشناسان به طور فزاینده ای نسبت به آنها مشکوک شده اند. همانطور که مایکل اوهلروگ، استادیار دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، در ژانویه 2022 به Inc.com گفت، شرکت‌های ادغام کننده SPAC هنوز باید در زمان ادغام اطلاعات را افشا کنند و سرمایه‌گذاران را معرفی کنند، که می‌تواند فرآیند گرانی باشد. چیزی که در ازای آن قیمت سهام بالا را برای سرمایه گذاران تضمین نمی کند. همچنین افزایش شکایت های کاهش سهام علیه SPAC ها توسط سرمایه گذارانی که می گویند در مورد ارزش گذاری یک شرکت فکر می کردند، وجود دارد.

گری جنسلر، رئیس SEC، در یک بیانیه مطبوعاتی اضافه کرد که سرمایه‌گذاران همچنین از حمایت‌های کمتری نسبت به IPO سنتی‌تر برخوردار هستند. قوانین جدید پیشنهادی، به طور خاص، SPAC ها را ملزم می کند تا اطلاعات بیشتری را در مورد تضاد منافع، حامیان مالی و منابع رقیق به اشتراک بگذارند، مانند حامیان مالی SPAC که 20 درصد از سهام پس از IPO را دریافت می کنند. قبل از اعمال تغییرات قانون، SEC نظرات عمومی را در مورد اصلاحات برای یک دوره 60 روزه می شنود.

با توجه به قوانین جدید در افق، به نظر می رسد اوج در SPACS به خودی خود در حال کاهش است. بر اساس گزارش Crunchbase، تاکنون، در سال 2022، 14 شرکت تحت حمایت VC ادغام SPAC را تکمیل کرده اند و 11 شرکت دیگر اعلام شده است.

[ad_2]