چگونه این استارت‌آپ نیویورک از فناوری برای آوردن خشک‌شویی به عصر دیجیتال استفاده می‌کند

[ad_1]

مانند بسیاری از ایده های تجاری، خودپسندی برای Juliette، یک سرویس خشکشویی با فناوری در شهر نیویورک، به عنوان راهی برای حل یک مشکل شخصی برای بنیانگذار آن آغاز شد. سال 2013 بود و ریشل بالانزات که در آن زمان مدیر بازاریابی در یک استارتاپ بود، می‌توانست شام خود را درب منزل تحویل دهد، اما نمی‌توانست به این راحتی خشکشویی خود را انجام دهد.

این کارآفرین 35 ساله به یاد می‌آورد: «با نظافتچی‌هایم تماس می‌گیرم و می‌پرسم که آیا می‌توانم لباس‌شویی و خشک‌شویی را تحویل بگیرم یا نه». “بعضی وقت ها می کردند، گاهی نمی کردند. آن لحظه یک لامپ بود.”

یک سال بعد، او یک تجارت خشکشویی و لباسشویی بوتیک را تأسیس کرد که امروزه به مشتریان خود تحویل و تحویل آسان از طریق یک برنامه را ارائه می دهد، همراه با ارتقاهای جدیدتر از جمله ارسال پیامک به کمک هوش مصنوعی، ردیابی GPS و به روز رسانی ETA. Balanzat می‌گوید که این ابزارها به مشتریان آرامش خاطر بیشتری می‌دهد که می‌دانند سفارش‌هایشان در هر زمان از طریق فرآیند شویی کجاست، اما همچنین به همگام شدن با رقبا کمک می‌کند.

او می‌گوید: «زمانی که در سال 2014 وارد بازار شدیم، داشتن یک برنامه آیفون نوآورانه بود. “سپس چند سال سریع جلو می روید و همه یک برنامه دارند.” او می گوید، شما باید به نوآوری ادامه دهید.

احترام بالانزات به فناوری از روزهای اولیه رسانه های اجتماعی یک امر ثابت بوده است. در سال 2009، او آژانس رسانه های اجتماعی خود را در شهر نیویورک به نام جانی سوشال راه اندازی کرد. در آن زمان، فیس بوک در مراحل اولیه گسترش فراتر از مخاطبان اولیه خود از دانش آموزان کالج و دبیرستان بود – و او این را به عنوان یک فرصت می دید. او کسب و کار خود را کمی کمتر از چهار سال اداره کرد، اما در نهایت به یک انشعاب در جاده برخورد کرد. او می‌گوید: «من با چند مشتری بزرگ قرارداد امضا کرده بودم، اما آنها تمام وقتم را خوردند و من نتوانستم مشتری جدیدی را قبول کنم. “یادگیری نحوه ایجاد شرکتی که بتواند مقیاس بزرگی داشته باشد یک چالش واقعی بود – در نهایت، من فقط یک فریلنسر سطح بالا بودم.”

هنگامی که تصمیم گرفت آژانس رسانه های اجتماعی خود را تعطیل کند، به یک شرکت فناوری در مراحل اولیه به نام رومئو پیوست و بر بازاریابی آن نظارت داشت. او دوباره بر شبکه های اجتماعی تمرکز کرد. در آنجا بود که او با دنیای فناوری آشنا شد و با مهندسان ارتباط برقرار کرد – یکی از آنها در نهایت متقاعد شد که به او در ساخت اپلیکیشن جولیت کمک کند.

اما راه‌اندازی Juliette به سادگی ایجاد برنامه‌ای نبود که بتواند تحویل و تحویل لباس‌ها را آسان کند. مطمئنا، بالانزات اول از همه ژولیت را یک شرکت فناوری می‌داند – اما او همچنین باید مطمئن می‌شد که سفارشات مطابق با بالاترین استانداردها شسته می‌شوند. او می‌گوید: «در ابتدا فکر می‌کردم می‌توانم نظافت را به یک خشک‌شویی برون سپاری کنم، اما به سرعت متوجه شدم که این یک مشکل اعتماد است. من نمی‌توانستم این لباس‌ها را به کسی بسپارم.» پس از تماس سرد با تعدادی از مشاغل محلی خشک‌شویی، او با یکی از آنها قراردادی برای اجاره دادن فضای سفارشات ژولیت انجام داد. از آنجایی که این شرکت با سرمایه گذاری راه اندازی نشد، این نوع فرصت ها برای کاهش گوشه ها در تداوم کسب و کار حیاتی بودند.

  تصویر درون خطی

در حالی که بالانزات موفق به جمع آوری بودجه شده است، اما کار آسانی نبوده است. او ابتدا سعی کرد در سال 2017 سرمایه گذاری خارجی را تضمین کند و با رد مواجه شد. در سال 2019، پس از افتتاح لوکیشن گل سرسبد جولیت در قسمت غربی منهتن و مکان دوم در برانکس، او دوباره تلاش کرد. دو سال طول کشید تا واقعاً خودم را تثبیت کنم و به اندازه کافی قوی باشم و بپرسم که چرا باید شرکای خوبی باشیم؟ او می گوید به جای تلاش برای تایید و تایید. در حالی که او از تقسیم مبلغی که تا به امروز جمع‌آوری کرده است خودداری کرد، اما می‌گوید که عمدتاً از طریق ارتباطات شخصی و افرادی که مستقیماً به او نزدیک می‌شوند وجوه جمع‌آوری کرده است، نه از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر. سرمایه گذاران او عبارتند از مدل الکساندر کونا.

اما در سال 2020 همه چیز تغییر کرد. از آنجایی که خدمات خشکشویی حاشیه سود بسیار بالاتری نسبت به لباس‌های شسته و تاشو دارند، کووید-19 به شدت به تجارت ضربه زد. نیویورکی‌ها هنوز نیاز داشتند لباس‌هایشان را بشویید، اما دیگر کت و شلوارها و لباس‌های کوکتل‌شان را نمی‌شستند. جولیت 90 درصد از درآمد سالانه خود را در سال 2020 از دست داد و مجبور شد 70 درصد از کارکنان خود را اخراج کند. بالانزات می‌گوید: «واقعاً باید می‌پرسیدم: «آیا می‌خواهیم از آن عبور کنیم؟»

خوشبختانه، او به عنوان فارغ التحصیل از طرح 10000 زن گلدمن ساکس، یک برنامه آموزشی برای کارآفرینان زن، و یکی از اعضای بنیاد توری برچ، که به بنیانگذاران زن در مراحل اولیه کمک می کند، شبکه ای قوی از کارآفرینان داشت تا به آنها تکیه کند. شرکت ها از طریق راهنمائی و فرصت های شبکه ای رشد و توسعه می یابند. موجودی تضمین شده توسط برنامه محافظت از چک وام برای عبور از بدترین وضعیت همه گیر، و تا سه ماهه چهارم سال 2021، او می گوید که کسب و کار “خونریزی پول” را متوقف کرد.

در حالی که کارکنان جولیت تنها در 70 درصد از سطوح قبل از همه‌گیری هستند، بالانزات می‌گوید که این شرکت آماده شروع مرحله استخدام است. امسال، این شرکت قصد دارد سه مکان دیگر را در منهتن افتتاح کند. قبل از همه‌گیری، بالانزات می‌گوید که خشک‌شویی حدود 60 درصد سفارش‌ها را تشکیل می‌داد و 40 درصد به صورت شستشو و تاشو انجام می‌شد. امروز این تراز به 50-50 نزدیک تر است. میانگین تعداد سفارش برای مشتری Juliette یک بار در هفته است و میانگین قیمت سفارش 50 دلار است. موجودی برای تقسیم درآمد سالانه شرکت کاهش یافت.

با وجود انبوهی از شعله های صنعت لباسشویی در سال های اخیر – از جمله Washio و FlyCleaners-رقابت ژولیت همچنان سخت است. استارت‌آپ خشک‌شویی و لباس‌شویی Rise مستقر در سانفرانسیسکو که در سال 2013 تأسیس شد، 25 میلیون دلار جمع‌آوری کرده و خدمات مشابهی را در هشت منطقه مترو از جمله شهر نیویورک ارائه می‌کند.

اما بالانزات فکر می‌کند که ژولیت این پتانسیل را دارد که با جذابیت لوکس خود متمایز شود – و این دلیل پشت آویزهای مخملی مشکی و برند متمایز او است. اپلیکیشن و وب‌سایت جولیت با عکاسی سیاه و سفید طراحی شده‌اند که ویرایشگران مد را تداعی می‌کند – تفاوتی فاحش با طراحی ساده و جذاب برنامه Rinse. بالانزات می‌خواهد ژولیت قابل تشخیص باشد و شرط می‌بندد که می‌تواند مشتریانی را جذب کند که برای یک تجربه لوکس ارزش قائل هستند. او می‌گوید: «ما کمی برتر هستیم. “اهالی نیویورک لباس های خود را دوست دارند – آنها نمی خواهند ژاکت های باربری و لباس های دونا کارن خود را به هیچ پاک کننده ای بفرستند. این ارزش برندی است که من شرکت را بر اساس آن بنا کردم – و این ارزش برند ما امروز است.”

[ad_2]