چرا تورم می تواند یک فرصت باشد

[ad_1]

در ماه مارس، اداره آمار کار اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده 11 درصد افزایش یافته است.

تورم حقیقتی ناخوشایند است – عرضه و تقاضا را دوباره متعادل می کند. در نتیجه جهانی شدن و اقتصاد پر جنب و جوش، ما از تجمل زیاده روی و دسترسی نامحدود و نامحدود به محصولات از سراسر جهان برخوردار بوده ایم.

این نسخه از تورم با آنچه که بیشتر ما قبلا دیده بودیم متفاوت است. در نتیجه همه‌گیری و تعرفه‌ها در چین، شوک عرضه داشتیم و به دنبال آن شوک تقاضا به دلیل مارپیچ قیمت دستمزد، حمله روسیه به اوکراین و افزایش قیمت انرژی بود. بازارها اصلاح خواهند شد – آنها همیشه این کار را انجام می دهند. با این حال، برخی از اقتصاددانان نگران هستند که ایالات متحده به سمت رکود تورمی پیش رفته باشد که از دهه 80 مشاهده نشده است.

اما، با هرج و مرج فرصت می آید. شرکت ها مجبور به ارزیابی مجدد می شوند:

بهینه سازی زنجیره تامین

ما به سمت یک ساختار عرضه جهانی جدید پیش می رویم. ایالات متحده و چین درگیر رقابت اقتصادی، نظامی و دیجیتالی هستند. به جای تجارت آزاد، به نظر می رسد اقتصاد جهانی به دو بخش تقسیم می شود: شرق و غرب که توسط خطوط تجاری، امنیت، هزینه های حمل و نقل و سیاست تجاری اداره می شود. این امر باعث ارتقای مراکز تجاری در آمریکای مرکزی خواهد شد. شوک های زنجیره تامین روند یکپارچه سازی عمودی را تقویت می کند.

بازتعریف روابط با مشتری

با توجه به بیزاری از افزایش قیمت ها، تورم باعث ایجاد گفتگوهای جدید با مشتریان می شود. مکالمه زیر را تصور کنید: “آقای مشتری، من می توانم افزایش قیمت 8 درصدی را بگذرانم، می توانم خدمت شما را متوقف کنم، یا می توانیم در مورد اینکه چگونه شرکای کارآمدتری باشیم.” این زمانی است که فروشندگان می توانند مشتریان را برای پرداخت به موقع، ارائه سفارشات خرید به موقع، اتخاذ تحول دیجیتال و برقراری ارتباط با اهداف خرید خود پاسخگو نگه دارند.

عبور از افزایش قیمت

ارائه دهندگان به معنای واقعی کلمه فراموش کرده اند که چگونه افزایش قیمت ها را منتقل کنند. فروشندگان نباید زمانی که هزینه ها افزایش می یابد یا ارزش بیشتری ارائه می دهند عذرخواهی کنند. اکنون زمان آن فرا رسیده است که نه تنها افزایش قیمت ها را کنار بگذاریم، بلکه باید یک سیستم سالانه برای انجام این کار ایجاد کنیم. به عنوان مثال، برخی از قراردادها “سواران قیمت” دارند که به طور خودکار قیمت ها را در یک آهنگ سالانه افزایش می دهند.

هیچ زمانی نبوده است که مشتریان بیشتر از الان از افزایش قیمت استقبال کنند. اما زمان و روش برقراری ارتباط با آنها مهم است – افزایش تدریجی پشتیبانی شده توسط داده ها را در نظر بگیرید. با برقراری ارتباط شفاف، مشتریان شما می توانند برای واقعیت های آینده آمادگی بیشتری داشته باشند.

استقبال از قیمت گذاری پویا

امروزه، الگوریتم‌ها قیمت‌گذاری بی‌درنگ برای هتل‌ها و پروازها را تعیین می‌کنند. خدمات اشتراک گذاری سواری نه تنها به قیمت در زمان واقعی است، بلکه زمانی که تعداد سواران بیشتر از رانندگان است، از افزایش قیمت نیز استفاده می کنند. در حالی که به شدت نامحبوب است، افزایش قیمت‌ها بلافاصله عرضه و تقاضا را متعادل می‌کند.

افزایش قیمت‌ها بر رفتار خریداران و فروشندگان تأثیر می‌گذارد به گونه‌ای که بازارها را بهینه می‌کند. بازاریابان باید راه‌هایی را بیابند تا در صورت وجود، قیمت‌های برتر را بدست آورند. به عنوان مثال، سرعت محرک ارزش است. شرکت ها باید برای سفارشات سریع و دسترسی به موجودی هزینه بیشتری دریافت کنند.

مزیت رقابتی

معروف است، KLM هزینه سوخت خود را در سال 2022 پوشش داد در حالی که امریکن، یونایتد و دلتا این کار را نکردند. KLM در مسیرهای مشترک بین المللی که در آن رقابت می کنند، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه و مزیت رقابتی خواهد داشت. شرکت های مترقی در حال سرمایه گذاری در تکنیک های مختلف کاهش ریسک مانند پوشش های ارزی هستند.

کاهش هزینه های نیروی کار

مارپیچ دستمزد-هزینه یک تله است. شرکت ها تا حدودی به دلیل افزایش هزینه های نیروی کار قیمت ها را افزایش می دهند. اگر شرکت‌ها موقعیت‌هایی را ایجاد کنند که درصد بیشتری از درآمد در حقوق باشد، نیروی کار به یک هزینه ثابت تبدیل می‌شود. در صورت امکان، ارائه دهندگان باید سعی کنند ساختاری بسازند که هزینه نیروی کار با تقاضا متغیر باشد. این را می توان با تغییر دادن غرامت به سمت مشوق ها و برون سپاری در صورت امکان انجام داد.

تحول دیجیتال

شرکت ها به دنبال کارایی بیشتر از طریق تحول دیجیتال، روباتیک و اتوماسیون هستند. اما پی بردن به بازده و کارایی این سرمایه گذاری ها به زمان نیاز دارد.

ما خود را در یک تقاطع منحصر به فرد در تاریخ می یابیم، جایی که ارائه دهندگان باید تصمیمات سختی در مورد مکان قرار دادن تراشه های خود بگیرند. بیشتر خودکار کنید و کمتر استخدام کنید؟ از افزایش قیمت ها عبور کنیم یا از مشتریان محافظت کنیم؟ هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد، اما شرکت‌هایی که از ارتفاع 40000 فوتی با دید دوربرد به این مشکلات برخورد می‌کنند، نسبت به شرکت‌هایی که به هزینه‌های روزافزون واکنش نشان می‌دهند، احتمالاً مزیت خود را حفظ می‌کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]