پیش بینی طوفان خطرناک و گردباد در غرب میانه و جنوب

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – هواشناسان از مردم در بخش هایی از غرب میانه و جنوب ایالات متحده می خواهند که روز جمعه برای آب و هوای خطرناک از جمله گردبادها آماده باشند و گفتند که شرایط مشابه شرایط یک هفته پیش است که باعث ایجاد یک چرخش ویرانگر شد که باعث کشته شدن 21 نفر شد. می سی سی پی

به گفته مرکز پیش‌بینی طوفان سرویس ملی هواشناسی، وقوع طوفان‌های شدید رعد و برق، پتانسیل ایجاد تگرگ، تندبادهای باد و گردبادهایی را دارد که می‌توانند قوی باشند و برای مسافت‌های طولانی روی زمین حرکت کنند.

بر اساس پیش‌بینی بعد از ظهر پنجشنبه، عمده‌ترین مراکز جمعیتی که بیشتر در معرض خطر طوفان‌هایی هستند که از بعدازظهر جمعه آغاز می‌شوند عبارتند از: ممفیس، تنسی، جونزبورو، آرکانزاس، و سدار رپیدز، آیووا. ویکتور جنسینی، استاد هواشناسی ایلینوی شمالی و متخصص گردباد، گفت: اما مردم سراسر شرق آیووا، غرب و شمال ایلینوی، میسوری و آرکانزاس نیز باید آماده باشند.

او گفت: «رعد و برق های زیادی… گردباد، بادهای مخرب و تگرگ بزرگ رخ خواهد داد.

هواشناسان گفتند که مردم آن مناطق باید منابع اضطراری را ذخیره کنند، برای قطع برق آماده شوند، از مسدود کردن مناطق آسیب پذیر در برابر سقوط درختان یا تگرگ شدید اجتناب کنند و در صورت امکان وسایل نقلیه را در گاراژها پارک کنند.

جمعه شب گذشته، گردباد شدید در می سی سی پی حداقل 21 نفر را کشت، ده ها نفر را مجروح کرد و کل بلوک ها را با خاک یکسان کرد، زیرا مسیر تخریب را برای بیش از یک ساعت ایجاد کرد. به گفته آژانس مدیریت اضطراری می سی سی پی، حدود 2000 خانه آسیب دیده یا ویران شده است.

تلفات به ویژه در شهرستان شارکی در غرب می سی سی پی بالا بود، جایی که 13 نفر در شهرستانی با 3700 نفر کشته شدند. بادهایی با سرعت 200 مایل در ساعت (322 کیلومتر در ساعت) شهر کشاورزی روستایی رولینگ فورک را درنوردید و خانه ها را به انبوهی از آوار تبدیل کرد، ماشین ها را واژگون کرد و برج آب شهر را واژگون کرد.

رئیس جمهور جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن قرار است روز جمعه از رولینگ فورک بازدید کنند.

جنسینی گفت که شرایط جوی روز جمعه مشابه شرایطی است که در طوفان مرگبار می سی سی پی وجود داشت.

پیش‌بینی خطرناک نتیجه بادهای شدید جنوبی است که مقادیر زیادی رطوبت را از خلیج مکزیک به شمال منتقل می‌کند، جایی که آنها با سیستم طوفان تقویت‌کننده تعامل خواهند داشت.

سازمان هواشناسی روز سه شنبه آینده دور دیگری از طوفان های شدید را در همان منطقه عمومی هفته گذشته پیش بینی می کند. براندون باکینگهام، کارشناس هواشناسی Accuweather در اوایل این هفته گفت که حداقل 10 روز اول آوریل سخت خواهد بود.

بیل بانتینگ، رئیس عملیات پیش‌بینی مرکز پیش‌بینی طوفان سرویس هواشناسی، گفت که مردم باید یک برنامه آب‌وهوای شدید داشته باشند که شامل راه‌های متعدد برای دریافت اطلاعات هشدار طوفان باشد.

«همه ما شاهد پوشش وضعیت های دلخراش در سایر نقاط کشور بوده ایم. بانتینگ گفت: امیدواریم مردم به پیش‌بینی‌هایی که چند روزی است در مورد تهدید روز جمعه منتشر می‌شود توجه کنند.

[ad_2]

Leave a reply