پیشنهاد ابتکار می سی سی پی، منهای سقط جنین، در بلاتکلیفی

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – رهبران سنای می سی سی پی نمی گویند که آیا از یک روند ابتکاری جدید که به رای دهندگان اجازه می دهد قوانین پیشنهادی ایالتی – اما هیچ چیزی در مورد سقط جنین – را در رای گیری قرار دهند، حمایت خواهند کرد یا خیر.

آخرین مهلت سناتورها روز پنجشنبه است. آنها می توانند پیشنهاد مجلس برای ایجاد یک روند جدید را بپذیرند که بعید به نظر می رسد. آنها می توانند خواستار مذاکرات نهایی بین دو اتاق تحت کنترل جمهوری خواهان شوند. یا می توانند اجازه دهند این موضوع در سالی که اکثر قانونگذاران به دنبال انتخاب مجدد هستند، از بین برود.

روز چهارشنبه، معاون فرماندار دلبرت هوسمان و یکی از سناتورهای کلیدی به خبرنگاران نگفتند که آیا این موضوع را زنده نگه خواهند داشت یا خیر. هوسمن گفت که او و دیگر رهبران سنا در حال دستیابی به “پیشرفت خوبی” هستند، اما توضیح بیشتری در مورد معنای آن نداد.

جان پولک، رئیس کمیته پاسخگویی، کارایی و شفافیت سنا، جمهوری خواه هتسبورگ، گفت که در حال گفتگو با هوسمن و همکاران سنا درباره پیشنهاد مجلس است.

پولک گفت: «من چیزهای زیادی برای فکر کردن، خواندن و صحبت با مردم دارم. “من این کار را در خلاء انجام نمی دهم.”

در ماه مه سال 2021، دادگاه عالی می سی سی پی حکم داد که روند ابتکار قبلی این ایالت که از سال 1990 برقرار بود، قدیمی و نامعتبر است، زیرا حامیان ابتکار را ملزم به جمع آوری تعداد مساوی امضا از پنج منطقه قدیمی کنگره می کرد. می سی سی پی پس از سرشماری سال 2000 به دلیل رشد آهسته جمعیت، از پنج ناحیه به چهار منطقه رسید، اما قانونگذاران هرگز روند ابتکار عمل را به روز نکردند.

پس از حکم دادگاه، مردم می سی سی پی نمی توانند برای طرح سوال در برگه رای سراسری درخواست دهند.

پیشنهادهایی که امسال بررسی می‌شوند، حامیان طومار را ملزم می‌کنند که تعداد مساوی امضا از هر چهار منطقه کنگره جمع‌آوری کنند.

در ماه فوریه، سنا به امضای 12 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده ایالت از آخرین انتخابات ریاست جمهوری رأی داد. این حدود 240000 امضا خواهد بود.

در اوایل ماه مارس، مجلس نمایندگان به همان تعداد امضای روند ابتکاری قبلی رای داد – حداقل 12 درصد از کل آرای داده شده در آخرین انتخابات فرمانداری. این حدود 106000 امضا خواهد بود. پولک روز چهارشنبه گفت که حاضر نیست آن بخش از پیشنهاد مجلس را بپذیرد.

ممنوعیت طرح های سقط جنین توسط مجلس اضافه شد و پولک روز چهارشنبه گفت: “من مشکلی با آن ندارم.”

دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن گذشته از پرونده ای در می سی سی پی برای تغییر حقوق سقط جنین در سراسر کشور استفاده کرد و می سی سی پی اکنون اکثر سقط جنین ها را ممنوع کرده است.

در سال 2011، رای دهندگان می سی سی پی ابتکار شخصیتی را رد کردند که زندگی را از ابتدای لقاح تعریف می کرد. این موضوع بسیاری از مخالفان حقوق سقط جنین، از جمله فیل برایانت جمهوری خواه را که در همان روزی که این طرح شکست خورد، به عنوان فرماندار انتخاب شد، شگفت زده کرد. برایانت چند روز قبل گفته بود که اگر رای دهندگان طرح حامی زندگی را در زمان لقاح رد کنند، “شیطان پیروز می شود.”

پس از حکم سقط جنین دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن، رای دهندگان در شش ایالت یا از طریق طرح های رای گیری، حقوق سقط جنین موجود را گسترش دادند یا از آن حمایت کردند. کانزاس در ماه اوت از حقوق سقط جنین حمایت کرد و پنج ایالت دیگر یا این حقوق را تایید کردند یا محدودیت های قانون اساسی در مورد سقط جنین را رد کردند.

قطعنامه ایجاد یک فرآیند ابتکاری جدید در می سی سی پی به قوانین پیشنهادی اجازه رای گیری می دهد. روند قبلی به ابتکاراتی اجازه می داد تا تغییراتی را در قانون اساسی ایالت پیشنهاد کنند.

پس از تصویب اصلاحیه قانون اساسی، هرگونه تلاش برای بازنگری یا لغو آن باید به رای گیری سراسری برگردد تا رای دهندگان در نظر بگیرند. تغییر یک قانون ایالتی ساده تر است: با اکثریت آرا در مجلس قانونگذاری می سی سی پی انجام می شود.

[ad_2]

Leave a reply