پروفسور: حکم 1955 در پرونده امت تیل ممکن است دلیل کافی برای پیگرد قانونی نباشد.

[ad_1]

جکسون، خانم (WJTV) – یک کشف باورنکردنی در رابطه با قتل امت تیل انجام شده است.

حکم بازداشت کارولین برایانت دانهام در زیرزمین دادگاه شهرستان لفلور کشف شد و خانواده تیل اکنون خواستار دستگیری او هستند.

برایانت دانهام زنی است که ادعا کرد تیل در سال 1955 در یک فروشگاه مواد غذایی به او سوت زد. قتل او جرقه جنبش حقوق مدنی را برانگیخت.

در حالی که خانواده تیل امیدوارند این حکم منجر به دستگیری برایانت دانهام شود، اما اعضای جامعه حقوقی نگران این هستند که ممکن است شواهد کافی برای این کار نباشد.

مت استفی، استاد حقوق در کالج می سی سی پی، گفت: “هیچ چیزی در مورد حکم بازداشت قدیمی وجود ندارد که آن را تغییر دهد، به جز اینکه تایید می کند که اگر سال 1955 بود و نه 2022، شاید شواهد موجود بود.”

این مکتب فکری حقوقی تأکید می کند که چگونه فقدان شاهد و شواهد به موقع برای منجر به دستگیری های جدید یا بازگشایی پرونده ای که قبلا بسته شده کافی نیست.

کسانی که داستان قتل تیل را شرح داده اند، موافق هستند. عواقب قانونی حکم کمتر روشن است.

امت لوئیس تیل، امت تیل
بایگانی – این عکس بدون تاریخ، امت لوئیس تیل، پسر 14 ساله سیاهپوست شیکاگو را نشان می دهد که در سال 1955 پس از اینکه گفته می شود به یک زن سفیدپوست در می سی سی پی سوت زده بود، ربوده، شکنجه و به قتل رسید. وزارت دادگستری ایالات متحده روز دوشنبه، دسامبر به بستگان امت تایل گفت. در 6، 2021، تحقیقات خود را در مورد لینچ کردن نوجوان سیاهپوست از شیکاگو در سال 1955 که پس از اینکه شاهدان گفتند او به یک زن سفیدپوست در می سی سی پی سوت زده بود، ربوده، شکنجه و کشته شد، پایان می دهد. (عکس AP، فایل)

جری میچل، بنیانگذار مرکز گزارشگری تحقیقی می سی سی پی، گفت: «کشف این حکم از نظر تاریخی بسیار بزرگ است. می‌دانید که آیا این برای انعکاس کافی خواهد بود یا نه، نمی‌دانم که این تعادل است، مگر اینکه مقامات اراده خود را در این مورد تغییر دهند.»

پرونده تیل از زمان پرونده اصلی 1955 دو بار بازگشایی شده است. یک بار در سال 2004 و یک بار در سال 2017.

یکی از تاثیرگذارترین افراد در بازگشایی این پرونده ها کیت بوچمپ است که یک فیلمساز است.

Beauchamp بخشی از گروهی بود که حکم را پیدا کرد و آنها معتقدند این کشف تازه شروعی برای اجرای عدالت است.

او گفت: “این فقط نظریه ما را ثابت می کند که کارولین برایانت دانهام در آن شب در خانه بود که امت تیل ربوده شد.” او خطری که امت تیل در آن قرار خواهد گرفت را درک کرد و هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام نداد.

به گفته خانواده تیل، شواهد زیادی وجود دارد که آنها بر روی آنها نشسته اند که بیشتر مقصر بودن برایانت دانهام را در این پرونده ثابت می کند. آنها امیدوارند که وزارت دادگستری ایالات متحده و دادستان منطقه می سی سی پی پرونده را دوباره باز کنند تا عدالت اجرا شود.

[ad_2]

Leave a reply