وزارت دادگستری از دادگاه می‌خواهد حکم بازرسی ترامپ را لغو کند

[ad_1]

(هیل) – وزارت دادگستری روز پنجشنبه به دنبال افزایش تقاضاها برای پاسخ به این تحقیقات بی‌سابقه، اقدام به لغو حکمی کرد که اجازه بازرسی از املاک مار-آ-لاگو رئیس‌جمهور سابق ترامپ را در این هفته صادر می‌کرد.

وکلای وزارت دادگستری در یک پرونده قضایی که بعد از ظهر پنجشنبه ارسال شد، نوشتند: «علاقه آشکار و قدرتمند مردم به درک آنچه در این شرایط رخ داده است، به نفع باز کردن مهر و موم است.

این پرونده همزمان با بیانیه عمومی دادستان کل مریک گارلند بود که اولین بار پس از اجرای حکم تفتیش توسط ماموران FBI در روز دوشنبه بود.

گارلند گفت که او شخصاً تصمیم خود را برای درخواست و اجرای آن حکم تفتیش امضا کرده است و این تصمیم “ساده” گرفته نشده است.

گارلند در سخنانی در مقر وزارت دادگستری گفت: «همه آمریکایی‌ها حق دارند قانون را به طور یکسان اجرا کنند، از روند قانونی قانونی و فرض بی‌گناهی استفاده کنند». «بسیاری از کارهای ما بر اساس ضرورت خارج از چشم عموم انجام می شود. ما این کار را برای محافظت از حقوق قانونی همه آمریکایی ها و برای محافظت از یکپارچگی تحقیقات خود انجام می دهیم. قانون فدرال، قوانین دیرینه بخش و تعهدات اخلاقی ما از ارائه جزئیات بیشتر در مورد اساس جستجو در این زمان جلوگیری می کند.

پرونده دادگاه روز پنجشنبه همچنین به اظهارات عمومی خود ترامپ و همچنین نظرات تیم حقوقی وی در مورد جستجو به عنوان دلیلی برای علنی شدن آن اشاره کرد.

وکلای وزارت دادگستری نوشتند: «به این ترتیب، وقوع جست‌وجو و نشانه‌هایی از موضوع درگیر در حال حاضر عمومی است».

اگر ترامپ با این اقدام موافق نباشد، فرصتی برای مخالفت با بازکردن مهر و موم مواد خواهد داشت. وکلای رئیس جمهور سابق بلافاصله پس از درخواست برای اظهار نظر پاسخی ندادند.

نیویورک تایمز و گروه محافظه کار دیده بان قضایی هر دو درخواست های مشابهی را برای لغو مهر و موم حکم بازرسی و مواد همراه آن در روزهای اخیر ارائه کرده اند.

علاوه بر خود حکم بازرسی، مواد مهر و موم شده مورد بحث شامل موجودی اف‌بی‌آی از آنچه در بازرسی روز دوشنبه کشف و ضبط کرده است و احتمالاً یک سوگندنامه مجری قانون مبنی بر مشکوک شدن به وجود مدارک جنایی در مار-آ-لاگو است.

اف‌بی‌آی و همچنین وزارت دادگستری در روزهای پس از اجرای حکم بازرسی در خانه ترامپ با سیل انتقادات مواجه شده است.

این شامل اظهار نظر شخص ترامپ مبنی بر اینکه جستجو کاملاً سیاسی بوده و حتی بدون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ماموران اف بی آی ممکن است در جریان بازرسی شواهدی را جاسازی کرده باشند، القا شده است.

گارلند در بیانیه کوتاه خود هیچ نامی را ذکر نکرد، اما با چنین انتقاداتی روبرو شد.

“اجازه دهید به حملات بی اساس اخیر به حرفه ای بودن اف بی آی و ماموران و دادستان های وزارت دادگستری رسیدگی کنم. زمانی که صداقت آنها به طور ناعادلانه مورد تعرض قرار گیرد، ساکت نخواهم ایستاد. مردان و زنان اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری، خادمان عمومی وطن‌پرست هستند.»

این حرکت هیچ تغییر عمده‌ای را در برنامه‌های وزارت دادگستری برای صریح ماندن در مورد تحقیقات نشان نمی‌دهد و بیانیه سه دقیقه‌ای گارلند با امتناع از هرگونه سؤال به پایان رسید.

“این تنها چیزی است که در حال حاضر می توانم بگویم. گارلند گفت: اطلاعات بیشتر به روش مناسب و در زمان مناسب در دسترس قرار خواهد گرفت.

[ad_2]

Leave a reply