وارن بافت این درس رهبری را از کسی آموخت که همه چیز را درباره مدیریت به او آموخت

[ad_1]

وارن بافت، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی، معتقد است که موفقیت بلندمدت نه تنها با انجام کارهای شخصی شما، بلکه با اتخاذ تصمیمات مدیریتی هوشمند به دست می آید. و اتخاذ این تصمیمات مستلزم الگوبرداری از رفتارهای بهترین مدیران است.

تام مورفی آن مدیر است – کسی که به بافت همه چیزهایی را که در مورد مدیریت یک شرکت آموخته بود، آموخت. در حالی که مورفی دقیقاً نام آشنا نبود، Capital Cities Communications را به یک امپراتوری مخابراتی تبدیل کرد. در سال 1995، او شرکت (در آن زمان Capital Cities / ABC) را به قیمت تقریبی 19 میلیارد دلار به دیزنی فروخت.

مورفی 97 ساله و دوست دیرینه بافت پیشگفتار این کتاب را نوشتند برکشایر فراتر از بافت. بافت در مقدمه به نویسنده، لارنس کانینگهام، گفت: “بیشتر چیزهایی که در مورد مدیریت آموختم، از مورف آموختم. به خودم لگد می زنم، زیرا باید خیلی زودتر از آن استفاده می کردم.”

مورفی در مورد بهترین شیوه های مدیریتی که بافت برای شرکت های خود اقتباس کرده است، درس های زیادی به بافت داد.

استقلال کارگری

یکی از این درس ها در مورد آزادسازی کنترل مدیریت و دادن کلیدهای تصمیم گیری به مردم است.

مورفی می‌گوید: «تجارت کسب‌وکار، تصمیم‌های کوچک زیادی است که هر روز با چند تصمیم بزرگ مخلوط می‌شوند.» به عبارت دیگر، رهبران خوب تعدادی از آن تصمیمات بزرگ مانند ایجاد چشم انداز و تعیین جهت استراتژیک را می گیرند. سپس تیم های خود را توانمند می سازند تا از طریق مجموعه ای از تصمیمات کوچک روزمره به اهداف و مقاصد سازمان برسند. این امر به میزان زیادی از استقلال کارمندان نیاز دارد.

خودمختاری یا توانایی کنترل کاری که انجام می‌دهید، زمانی که آن را انجام می‌دهید و با چه کسی انجام می‌دهید، یکی از عناصر اساسی چیزی است که ذاتاً انسان را برمی‌انگیزد که منجر به عملکرد بهتر می‌شود.

خودمختاری نیز انگیزه‌بخش است، زیرا رضایت‌بخش‌تر است. برای رسیدن به این هدف، رهبران باید از برج‌های عاج خود کناره‌گیری کنند و محیط مناسبی را برای تصمیم‌گیری افراد خود فراهم کنند. این بدان معناست که تصمیم‌گیری را تا حد امکان به سمت پایین و با روشی چابک و مشارکتی سوق دهید.

“سگ را استخدام نکنید و سعی کنید پارس کنید”

تمجید از خود بافت، مورفی در می نویسد برکشایر فراتر از بافت، “ما هر دو طرفدار فلسفه مدیریت غیرمتمرکز هستیم: استخدام افراد کلیدی با دقت، پایین آوردن تصمیمات سازمان، و تنظیم اصول کلی و مقاومت در برابر وسوسه درگیر شدن با جزئیات. به عبارت دیگر، سگ را استخدام نکنید و تلاش کنید. برای انجام پارس.”

مورفی هشدار می‌دهد که اگر مدیران بهترین افراد را استخدام نکنند و اختیارات را به نقاط قوت آن‌ها تفویض نکنند، تمرکززدایی ممکن است هزینه داشته باشد. وقتی آنها این کار را انجام دهند، محیطی را ایجاد می کنند که چارلی مانگر، شریک طولانی مدت بافت آن را “وب بدون درز اعتماد شایسته” می نامد.

مورفی می‌گوید، یک محل کار مبتنی بر اعتماد و غیرمتمرکز نیز می‌تواند در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی کند، زیرا نیاز چندانی به بکارگیری چندین لایه مدیریت در سلسله مراتب ناکارآمد برای کنترل همه تصمیم‌ها وجود ندارد.

در نهایت، درس مورفی در مورد تفویض اختیار باید دارای مسئولیت پذیری باشد. به عبارت دیگر، مدیران باید نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند، زیرا تفویض اختیار بدون پاسخگویی، نسخه فاجعه است. مورفی یک بار گفته است: “هر روز از خواب بیدار می شوید و یک کارنامه از وضعیت خود دریافت می کنید.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]