مطالعه CDC نسبت به “افزایش چشمگیر” قارچ کشنده در ایالات متحده هشدار می دهد

[ad_1]

(هیل) – مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) این هفته با اشاره به افزایش “معمول” موارد، هشدار داد که کاندیدا اوریس، یک بیماری قارچی نادر و گاهی کشنده، در حال گسترش در سراسر ایالات متحده است.

بر اساس CDC، Candida auris نوعی مخمر است که می تواند باعث بیماری شدید در بیماران بستری شود. مقامات بهداشتی گفتند که این بیماری بیشتر افراد مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند را مبتلا می کند، درمان با داروهای سنتی ضد قارچ را نادیده می گیرد و نرخ مرگ و میر آن تا 60 درصد است.

طبق آمار CDC، حداقل 2377 مورد تایید شده در ایالات متحده در سال 2022 وجود داشته است. این کل یک جهش شدید از 1474 مورد در سال 2021 بود و از سال 2020 که تنها 757 مورد تایید شده بود، به افزایش سریع ادامه داد.

مقامات بهداشتی گفتند که مقاومت قارچی به داروهای ضد قارچ “به ویژه نگران کننده” است زیرا این داروها اغلب اولین گزینه درمانی هستند و می گویند که این امر مستلزم تحقیقات برای محافظت بهتر و اقدامات پیشگیرانه در برابر قارچ است.

یک مقاله تحقیقاتی در مورد گسترش قارچ در Annals of Internal Medicine می‌گوید: «افزایش موارد مقاوم به اکینوکاندین و شواهد انتقال به‌ویژه نگران‌کننده است، زیرا اکینوکاندین‌ها درمان خط اول برای عفونت‌های تهاجمی کاندیدا از جمله C auris هستند». این یافته‌ها نیاز به بهبود روش‌های تشخیص و کنترل عفونت را برای جلوگیری از گسترش C auris نشان می‌دهد.

این بیماری قبلاً در نیمی از ایالت‌های ایالات متحده ردیابی شده است و مقامات CDC می‌گویند که احتمالاً همه‌گیری ویروس کرونا شیوع قارچ را بدتر کرده است زیرا افزایش توجه به ویروس COVID-19 به معنای توجه کمتر به غربالگری C. auris است.

ماه گذشته، مقامات بهداشتی می سی سی پی گفتند که عفونت قارچی ممکن است علت چهار مرگ اخیر در این ایالت باشد. سخنگوی وزارت بهداشت ایالت می سی سی پی به ان بی سی نیوز تایید کرد که از ماه نوامبر حداقل 12 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

در ماه نوامبر، مقامات بهداشتی نوادا 63 مورد مرگ در این ایالت را به C. auris مرتبط کردند.

این ویروس برای اولین بار در سال 2009 در ژاپن گزارش شد، اما محققان در سال 1996 اولین گونه آن را در کره جنوبی ردیابی کردند. این قارچ معمولاً برای جوانان خطری ندارد.

[ad_2]

Leave a reply