مراقبت از سیاره کافی نیست. شما باید به مشتریان نشان دهید که منظورتان این است

[ad_1]

توده مهمی از مصرف کنندگان اکنون می گویند که ترجیح می دهند تجارت خود را به برندهایی بسپارند که به نجات کره زمین کمک می کنند. شصت و یک درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده می گویند که پایداری معیار مهمی در تصمیم گیری خرید است و 55 درصد می گویند که در پنج سال گذشته در تلاش برای آگاهی بیشتر از محیط زیست، تغییرات ملایمی در عادات خرید خود ایجاد کرده اند. مطالعه 2021 توسط Simon-Kucher & Partners.

این خبر خوبی برای شرکت هایی است که اهداف زیست محیطی جاه طلبانه ای در نظر گرفته اند. ملودی سرافینو، یکی از بنیانگذاران آژانس PR با تمرکز بر پایداری، می‌گوید: اما انتقال این اهداف به مصرف‌کنندگان هرگز چالش‌برانگیزتر نبوده است. 29 ارتباطات. یک فرد معمولی در شناسایی شرکت هایی که واقعاً به کمک به محیط زیست اهمیت می دهند، در مقایسه با شرکت هایی که “سبزشویی” می کنند یا از پایداری به عنوان چیزی بیش از یک ابزار بازاریابی استفاده نمی کنند، بهتر است. او می‌گوید: «مصرف‌کنندگان باهوش‌تر می‌شوند، باهوش هستند، و می‌دانند که چه سؤالاتی باید بپرسند.

سرافینو و هم بنیانگذارش ارین آلوایس، هر دو 39 ساله، شرکت No. 29 ارتباطات در سال 2013. هدف آنها: کار منحصراً با مشتریان مبتنی بر تأثیر اجتماعی، و همکاری با آن مشتریان برای برقراری ارتباط بهتر با اهداف اجتماعی خود.

بنابراین چگونه تلاش‌های پایداری را به گونه‌ای بازاریابی می‌کنید که برای مصرف‌کنندگان واقعی و معتبر باشد؟ آلوایس و سرافینو چند نکته دارند.

1. نتایج را به جای هدف به اشتراک بگذارید.

یکی از رایج‌ترین تاکتیک‌های شستشوی سبز، طبق گفته‌های آلوایس و سرافینو، تعیین یک هدف پایداری مبهم و دور است، بدون هیچ جزئیاتی از نحوه برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن و هیچ مدرکی از کار انجام شده. «وقتی خیلی ها [companies] هذلولی هستند و آن اهداف را به اشتراک می گذارند، “آلویز می گوید”، این باعث می شود به نظر برسد که آنها قبلا X، Y و Z را انجام داده اند. و این حقیقت نیست.”

در عوض، آنها می گویند، آنچه را که قبلاً به دست آورده اید به اشتراک بگذارید. آنها به سازمان غیرانتفاعی ReFED، یک سازمان مستقر در نیویورک که به مهار ضایعات مواد غذایی اختصاص دارد، اشاره می کنند. 29 مشتری ارتباطات، به عنوان مثال. هدف ReFED تأثیرگذاری بر سیاستگذاران، مشاغل و خرده فروشانی است که قدرت اجرای تغییرات معنادار را دارند. برای ایجاد یک مورد قانع کننده، سازمان فراتر از صرفاً درخواست از مردم برای پیوستن به هدف آن یعنی کاهش 50 درصدی ضایعات غذایی است. داده های دقیقی را در مورد میزان هدر رفتن مواد غذایی در ایالات متحده و همچنین محل دقیق هدر رفتن آن در زنجیره تامین مواد غذایی جمع آوری می کند. ReFED همچنین یک نقشه راه 10 ساله دقیق برای دستیابی به هدف خود ارائه می دهد و پیشرفت را با ابزارهای داده های مختلف در دسترس عموم پیگیری می کند.

آلوایس می‌گوید: «وقتی کاری را که قبلاً انجام داده‌اید به اشتراک می‌گذارید، به آن دست یافته‌اید، نوار جدیدی تعیین می‌کنید، استاندارد جدیدی تعیین می‌کنید.»

2. کاملا شفاف باشید و از داستان سرایی و تصاویر برای آموزش مشتریان استفاده کنید.

با عقب کشیدن پرده و اجازه دادن به آنها برای دیدن پشت صحنه کارهایی که می خواهید انجام دهید، به مشتریان نشان دهید که تلاش های پایداری خود معتبر هستند. به عنوان مثال، Veja، یک برند کفش ورزشی پایدار مستقر در پاریس و No. مشتری 29 Communications، گروهی از روزنامه نگاران را به جنگل های آمازون آورد تا نحوه ساخت کف کفش هایش را به نمایش بگذارند. نتیجه جریانی از پوشش رسانه‌ای بود که رویه‌های پایداری را که Veja را از رقبا متمایز می‌کرد، برجسته کرد.

“[People] به دنبال صداقت هستند آنها به دنبال این هستند که ببینند کدام برندها واقعاً به این امر متعهد هستند، “سرافینو می گوید.” این فقط محصول نهایی نیست، فقط نحوه ساخت یک چیز نیست، موادی که از آن ساخته شده است، کل زنجیره تامین چگونه است؟ “

سرافینو خاطرنشان می‌کند که یکی از مزیت‌های شفافیت رادیکال این است که باعث می‌شود مصرف‌کننده از چیزی که می‌خرد احساس غرور کند، به این معنی که احتمال دارد آن خرید را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارد و در مورد آن بحث کند.

3. مخاطبان رسانه های اجتماعی خود را بشناسید و میزان مناسبی از اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارید.

بسته به شرکت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی ممکن است اطلاعات بیشتری را که می توانید ارائه دهید بخواهند – یا ترجیح می دهند غرق در داده ها نشوند.

آلوایس و سرافینو به تفاوت بین ReFED و شرکت مد لوکس ماریا مک مانوس اشاره می کنند. 29 مشتری ارتباطات، به عنوان مثال: دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی ReFED می خواهند اطلاعات بسیار دقیقی داشته باشند و داده های زیادی را ببینند، بنابراین پست های اجتماعی سازمان دارای اطلاعات علمی و پیوندهایی به گزارش های داده های عمیق هستند. از سوی دیگر، مخاطبان ماریا مک‌مانوس می‌خواهند مطلع شوند، اما به سبک نیز اهمیت می‌دهند، بنابراین پست‌های آن دارای تصاویری چشمگیر از طبیعت است که با رنگ‌های عکس لباس هماهنگ شده است. زیرنویس‌ها گه‌گاه حاوی نکات مهمی از اطلاعات هستند، مانند ردپای کربن لباس یا پایداری پارچه.

به اشتراک گذاری مقدار مناسب اطلاعات تضمین می کند که مشتریان خود را علاقمند و درگیر نگه می دارید و در عین حال آنها را در جریان تأثیر مثبت خریدهایشان قرار می دهید.

4. به دنبال مشارکت با افراد، موسسات غیرانتفاعی و شرکت های مشابه باشید.

مشارکت‌ها می‌توانند به طور معناداری مخاطبان همه طرف‌ها را افزایش دهند، و با شریک مناسب، می‌توانید تعهد خود را به پایداری بیشتر نشان دهید. به عنوان مثال، وجا با هنرمندی به نام الیور جفرز برای طراحی یک جفت کفش که با تصاویری از حیوانات و جانوران دریایی پوشانده شده بود، همکاری کرد. انتشار این کفش‌ها که در کمتر از 24 ساعت به فروش رفت، همزمان با انتشار کتابی از جفرز برای کودکان بود که زیبایی‌های زندگی روی زمین را بررسی می‌کرد.

آلوایس می گوید: “این در مورد یافتن فرصت های آموزشی دیگر است که ما خلاقانه تر به دنبال آنها هستیم.” سرافینو می افزاید: «و ما اکنون راه های بیشتری برای به اشتراک گذاشتن این نوع داستان ها داریم.

[ad_2]