قضات کانتی هیندز خود را از دعوای سقط جنین که «قانون ماشه» را به چالش می کشد، کنار می گذارند.

[ad_1]

هر چهار صدراعظم کانتی هیندز خود را از شکایتی که توسط تنها کلینیک سقط جنین در ایالت ارائه شده بود، نجات دادند و خواستار آن شدند که قانون منع سقط جنین در می سی سی پی از اجرای آن جلوگیری شود.

چهار قاضی صدراعظم، دنیس اونز، جی. دیوین توماس، کریستال وایز مارتین و تیفانی گروو، روز سه شنبه خود را از این پرونده نجات دادند و از دادگاه عالی ایالت درخواست کردند که یک قاضی ویژه برای رسیدگی به پرونده تعیین کند.

اوایل روز سه‌شنبه، وکلای سازمان بهداشت زنان جکسون، تنها کلینیک سقط جنین باقی‌مانده در این ایالت، درخواستی برای منع موقت ارائه کردند.

این حکم، در صورت تصویب توسط دادگاه، به طور موقت قانون آغاز کننده ای را که اکثر سقط جنین در ایالت را ممنوع می کند و قانون دیگری که سقط جنین در ایالت را پس از هفته ششم بارداری ممنوع می کند، متوقف می کند.

بیشتر بخوانید: حکم دادگاه ایالتی در سال 1998 منجر به شکایتی شد که می‌تواند مبارزه سقط جنین می‌سی‌سی‌پی را طولانی‌تر کند.

Roe v. وید که از حق قانونی برای سقط جنین حمایت می کرد، روز جمعه در یک تصمیم اساسی توسط دادگاه عالی ایالات متحده لغو شد. روز دوشنبه، لین فیچ، دادستان کل می سی سی پی تأیید کرد که Roe لغو شده است، به این معنی که بر اساس قانون موجود (یا ماشه)، سقط جنین پس از 10 روز در این ایالت ممنوع می شود.

اما بعداً دوشنبه، شکایتی مطرح شد مبنی بر اینکه قانون ماشه و ممنوعیت شش هفته ای نامعتبر هستند، زیرا حکم فراموش شده سال 1998 توسط دادگاه عالی ایالتی که حق سقط جنین را تأیید می کرد توسط قانون اساسی ایالت حمایت می شد.

در شکایتی که از طرف کلینیک سقط جنین ارائه شده است، آمده است: «با توجه به اینکه این تصمیم توسط دادگاه عالی می سی سی پی بر اساس قانون اساسی می سی سی پی صادر شده است، این تصمیم به تفسیر دادگاه عالی ایالات متحده از قانون اساسی ایالات متحده وابسته نیست.

تصمیم دادگاه عالی در سال 1998 مبنی بر اینکه حق سقط جنین توسط قانون اساسی ایالت محافظت می شود، تصمیمی را که توسط پاتریشیا وایز، صدراعظم آن زمان شهرستان هیندز صادر شده بود، تایید کرد. شکایتی که روز سه شنبه توسط ارائه دهندگان سقط جنین تنظیم شد، ابتدا به دختر وایز، صدراعظم کریستال وایز مارتین، قبل از اینکه او و سایر صدراعظم کانتی هیندز روز سه شنبه خود را استعفا دهند، محول شد.

مشخص نیست که اگر این پرونده ظرف مدت 10 روز حل نشود، آیا دولت برای اجرای قانون ماشه تلاش خواهد کرد یا خیر. سخنگوی دفتر دادستان کل فیچ گفته است که این دفتر در مورد دعاوی در حال انتظار اظهار نظر نخواهد کرد.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply