قضات فعلاً لغو وام دانشجویی را مسدود می کنند

[ad_1]

واشنگتن (AP) – دادگاه عالی روز پنجشنبه گفت که برنامه دولت بایدن برای لغو وام های دانشجویی در حال حاضر مسدود خواهد ماند، اما قضات موافقت کردند که این پرونده را در اواخر زمستان بررسی کنند.

تصمیم دادگاه برای شنیدن استدلال‌ها در حدود سه ماه دیگر به این معنی است که احتمالاً تا اواخر ژوئن مشخص می‌شود که آیا لغو گسترده وام قانونی است یا خیر.

این حدود دو ماه قبل از پایان وقفه تمدید شده بازپرداخت وام است.

دولت خواستار حکم دادگاهی بود که به برنامه اجازه می داد حتی در صورت ادامه چالش های دادگاه اجرا شود. اما به عنوان یک بازگشت، پیشنهاد داد که دادگاه عالی استدلال هایی را برگزار کرده و در مورد این موضوع تصمیم گیری کند.

طرح بایدن وعده بخشودگی 10000 دلار بدهی دانشجویان فدرال را به کسانی که درآمد کمتر از 125000 دلار دارند یا خانواده هایی که درآمد کمتر از 250000 دلار دارند، می دهد. دریافت کنندگان گرنت پل، که معمولاً نیاز مالی بیشتری دارند، واجد شرایط دریافت 10000 دلار کمک اضافی هستند.

دفتر بودجه کنگره گفته است که این برنامه در طول سه دهه آینده حدود 400 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

بیش از 26 میلیون نفر قبلاً برای این امداد درخواست داده بودند که 16 میلیون نفر تأیید شده بودند، اما وزارت آموزش و پرورش ماه گذشته پس از اینکه یک قاضی فدرال در تگزاس این طرح را لغو کرد، رسیدگی به درخواست ها را متوقف کرد.

پرونده تگزاس یکی از دو موردی است که در آن قضات فدرال دولت را از اجرای لغو وام منع کرده اند.

در یک شکایت جداگانه توسط شش ایالت، هیئتی متشکل از سه قاضی از هشتمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده در سنت. لوئیس نیز این طرح را به حالت تعلیق درآورد و این پرونده در دادگاه عالی است.

مهلت قانونی مقرر شده بود تا ژانویه منقضی شود. 1، تاریخی که بایدن قبل از طرح لغو بدهی‌اش در مواجهه با چالش‌های قانونی مخالفان محافظه‌کار متوقف شد.

تاریخ انقضای جدید 60 روز پس از رفع مشکل قانونی است، اما حداکثر تا پایان مرداد.

وکلای محافظه‌کار، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و گروه‌های تجاری‌محور ادعا کرده‌اند که بایدن در انجام چنین اقدامات گسترده‌ای بدون موافقت کنگره از اختیارات خود فراتر رفته است. آنها آن را یک اعطای ناعادلانه دولتی برای افراد نسبتاً مرفه به قیمت مالیات دهندگانی که تحصیلات عالی را دنبال نمی کردند، نامیدند.

دولت استدلال کرده است که لغو وام طبق قانون سال 2003 با هدف ارائه کمک به اعضای ارتش قانونی است. وزارت دادگستری در اسناد دادگاه گفت: این برنامه پاسخی به “یک بیماری همه گیر ویرانگر با کمک وام های دانشجویی است که برای محافظت از وام گیرندگان آسیب پذیر در برابر بزهکاری و نکول طراحی شده است.”

قانون، قانون HEROES، به وزیر آموزش و پرورش اجازه می‌دهد تا «هر گونه مقررات قانونی یا مقرراتی مربوط به برنامه‌های کمک مالی دانش‌آموزان را … همانطور که وزیر در رابطه با جنگ یا سایر عملیات نظامی یا وضعیت اضطراری ملی ضروری می‌داند، چشم پوشی کند یا اصلاح کند. “

پانل مدار هشتم در به تعویق انداختن برنامه گفت که ضرر کمی برای وام گیرندگان وجود دارد زیرا بازپرداخت ها به حالت تعلیق درآمده است. دادگاه استیناف گفت، اجازه دادن به لغو پیش از صدور حکم قطعی دادگاه، «تأثیر برگشت‌ناپذیر» خواهد داشت.

قاضی منطقه ای ایالات متحده، مارک پیتمن، منصوب رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، حکم گسترده تری صادر کرد و در آن دریافت که چنین برنامه پرهزینه ای نیاز به مجوز واضح کنگره دارد.

قضات همچنین با یک سوال رویه ای مهم روبرو خواهند شد، اینکه آیا کسی که شکایت کرده است با آسیب قانونی یا مالی مواجه است یا خیر.

قضات حوزه هشتم، دو انتصابی ترامپ و یک قاضی منتخب رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش، تشخیص دادند که ممکن است هزینه های مالی برای اداره وام آموزش عالی میسوری وجود داشته باشد و گفتند که کافی است.

در پرونده تگزاس، پیتمن نوشت که شاکیان مایرا براون و الکساندر تیلور می توانند شکایت خود را مطرح کنند، اگرچه هیچ یک با آسیب مالی مواجه نیستند. براون واجد شرایط پرداخت بدهی نیست زیرا وام های او به صورت تجاری نگهداری می شود، و تیلور واجد شرایط فقط 10,000 دلار است و نه 20,000 دلار کامل زیرا او کمک هزینه Pell را دریافت نکرده است.

اما پیتمن گفت که کافی است دولت نظرات عمومی در مورد این برنامه را نپذیرد، به این معنی که هیچ یک از افراد فرصتی برای ارائه اطلاعات در مورد برنامه ای که حداقل تا حدی از آن حذف می شوند را ندارند.

[ad_2]

Leave a reply