قاضی مداخله فدرال در سیستم آب مشکل دار را تایید می کند

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – دادستان کل مریک گارلند روز چهارشنبه، چند ماه پس از شکست نسبی این سیستم، اعلام کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده تأیید یک قاضی فدرال را برای انجام یک مداخله نادر برای بهبود سیستم آب ناپایدار در پایتخت می سی سی پی به دست آورده است.

این وزارتخانه پیشنهاد مداخله را روز سه‌شنبه ارائه کرد و قاضی منطقه ایالات متحده هنری وینگیت آن را در همان روز در می‌سی‌سی‌پی تأیید کرد. این اقدام اجازه انتصاب یک مدیر شخص ثالث را برای نظارت بر اصلاحات در سیستم آب جکسون داد، که در اواخر تابستان تقریباً سقوط کرد و همچنان به مبارزه ادامه می دهد.

در یک کنفرانس خبری در واشنگتن، گارلند گفت که این پیشنهاد برای “تثبیت شرایط” در جکسون در اسرع وقت ضروری است، در حالی که مقامات شهری، ایالتی و فدرال در مورد یک حکم رضایت اجرا شده توسط دادگاه مذاکره می کنند.

گارلند گفت: “ما باید فوراً کاری انجام دهیم. آب در حال حاضر یک مشکل است و ما نمی توانیم صبر کنیم تا شکایت حل شود.”

روزهای آگوست گذشته، مردم در صف‌های انتظار آب برای نوشیدن، حمام کردن، آشپزی و شستشوی توالت‌ها در پایتخت می‌سی‌سی‌پی بودند، زیرا برخی از مشاغل به دلیل کمبود آب آشامیدنی مجبور به تعطیلی موقت شدند. خرابی نسبی سیستم آب در آن ماه به دنبال سیل در رودخانه مروارید نزدیک بود که مشکلات طولانی مدت در یکی از دو کارخانه تصفیه آب جکسون را تشدید کرد.

وزارت دادگستری همچنین روز سه شنبه شکایتی را از طرف آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده علیه شهر جکسون تنظیم کرد و مدعی شد که این شهر در تامین آب آشامیدنی مطابق با قانون آب آشامیدنی ایمن ناکام بوده است. با تأیید این پیشنهاد، وینگیت آن دعوا را به مدت شش ماه به تعویق انداخت.

گارلند گفت که هدف از این شکایت این است که به وزارت دادگستری اجازه دهد در مورد یک حکم رضایت مذاکره کند، که به دادگاه فدرال اجازه می دهد تا تغییراتی در سیستم آب جکسون اعمال کند.

شهردار جکسون، چوکوه آنتار لومومبا، روز چهارشنبه در یک بیانیه خبری گفت که این پیشنهاد که شهر و اداره بهداشت ایالتی آن را امضا کردند، اوج ماه‌ها همکاری بود.

لومومبا گفت: “توافقنامه گام دیگری در یک فرآیند طولانی است و یک تلاش جمعی است که تضمین می کند جکسونی ها فراموش نخواهند شد و هدف نهایی ما برای ایجاد یک سیستم آب پایدار محقق خواهد شد.” ما امیدواریم که این تلاش مشترک برای تعمیر، جایگزینی و نوسازی زیرساخت های آبی جکسون به یک الگوی ملی برای سایر شهرهای ایالات متحده تبدیل شود که با مشکلات مشابه مواجه هستند.

لومومبا همچنین از انتخاب تد هنیفین به عنوان مدیر شخص ثالث موقت سیستم آب جکسون و اداره بازرگانی فاضلاب آب، بخش صورتحساب آب شهر، تمجید کرد. لومومبا گفت که هنیفین، مدیر سابق کارهای عمومی در ویرجینیا، در اعطای تخصص خود به مقامات محلی “ابزاری” داشته است.

در پیشنهاد وزارت دادگستری 13 پروژه ذکر شده است که هنیفین مسئول اجرای آنها خواهد بود. بر اساس یک انتشار خبری، این پروژه ها به منظور بهبود پایداری کوتاه مدت سیستم آب است. یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، پروژه زمستانی‌سازی است تا سیستم را کمتر آسیب‌پذیر کند. سرمای شدید در سال 2021 ده ها هزار نفر را در جکسون پس از یخ زدن لوله ها بدون آب جاری کرد.

گارلند گفت که دخالت وزارت دادگستری در بحران آب جکسون بخشی از استراتژی این وزارتخانه برای دستیابی به عدالت زیست محیطی در “جوامع پربار و کم خدمات” است.

«هدف تأسیس این وزارتخانه حفاظت از حقوق مدنی شهروندان آمریکایی بود. گارلند روز چهارشنبه گفت، بخشی از دلیلی که می خواستم دادستان کل باشم، کار روی آن مشکلات بود. این نمونه ای از استفاده ما از تمام منابع وزارت دادگستری در مورد مسائل حقوق مدنی است.»

در ماه مه، وزارت دادگستری یک بخش عدالت زیست محیطی ایجاد کرد و وعده انتخاباتی جو بایدن در سال 2020 را برای ارتقای موضوعات عدالت زیست محیطی در یک رویکرد تماماً دولتی دنبال کرد. وزارت دادگستری در ماه ژوئیه اعلام کرد که در حال بررسی تخلیه غیرقانونی در محله‌های سیاه‌پوست و لاتین تبار در هیوستون، چهارمین شهر بزرگ کشور است.

گارلند گفت، وضعیت جکسون ایجاب می‌کند که وزارت دادگستری با “بزرگترین فوریت ممکن” پاسخ دهد.

او گفت: “ما متوجه می شویم که شرایط آنجا چقدر وحشتناک است. تصور اینکه نتوانید شیر آب را باز کنید و آب آشامیدنی سالم تهیه کنید، سخت است.”

___

مایکل بالسامو، نویسنده آسوشیتدپرس از واشنگتن کمک کرد. مایکل گلدبرگ یکی از اعضای سپاه آسوشیتدپرس/گزارش برای ابتکار اخبار ایالتی آمریکا است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر در twitter.com/mikergoldberg دنبال کنید.



[ad_2]

Leave a reply