طوفان ها می توانند گردبادهای بزرگ و سیل در چندین ایالت ایجاد کنند

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – پیش‌بینی‌کنندگان درباره احتمال وقوع گردبادهای قوی که می‌توانند برای مسافت‌های طولانی در بخش‌هایی از جنوب در روز سه‌شنبه روی زمین باقی بمانند، و همچنین بارش‌های سیل‌آمیزی و تگرگ به اندازه توپ‌های تنیس هشدار دادند.

بیش از 25 میلیون نفر در معرض خطر خواهند بود زیرا سامانه طوفان شدید روز سه شنبه در منطقه ای از شرق تگزاس تا ایندیانا و جورجیا در حال حرکت است. مرکز ملی پیش بینی طوفان در جدیدترین چشم انداز طوفان خود گفت که شهرهای تحت تاثیر می تواند شامل نیواورلئان باشد. ممفیس و نشویل در تنسی؛ و بیرمنگام، آلاباما.

بخش‌هایی از لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی در بعدازظهر و عصر سه‌شنبه در معرض بیشترین خطر طوفان‌های شدید قرار خواهند گرفت و احتمال آب‌وهوای شدید تا چهارشنبه ادامه دارد و به آلاباما منتقل می‌شود.

به ندرت پیش‌بینی‌کنندگان فدرال درباره گردبادهای بزرگ با پتانسیل ایجاد خسارت در فواصل طولانی هشدار می‌دهند، اما در پیش‌بینی‌های روز سه‌شنبه این کار را انجام می‌دهند.

پیش‌بینی طوفان مستقر در نورمن، اوکلاهما، «چند دور از طوفان‌های شدید رعد و برق – برخی از آنها قادر به گردبادهای با ردیابی طولانی با پتانسیل آسیب +EF3 هستند – از امروز بعدازظهر تا امشب در بخش‌هایی از ناحیه پایینی دره می‌سی‌سی‌پی و مید جنوب امکان‌پذیر خواهد بود». مرکز گفت.

گردبادهایی با درجه EF3 در مقیاس گردباد پیشرفته فوجیتا می توانند بادهایی با سرعت 165 مایل در ساعت (266 کیلومتر در ساعت) ایجاد کنند.

سرویس ملی هواشناسی گفت: ساعت‌های سیل روز سه‌شنبه برای بخش‌هایی از جنوب شرقی می‌سی‌سی‌پی و جنوب غربی آلاباما منتشر شد، جایی که ۳ تا ۵ اینچ باران (۸ تا ۱۳ سانتی‌متر) می‌تواند منجر به سیل شود.

آژانس مدیریت اضطراری می سی سی پی از ساکنان خواست تا راه های متعددی برای دریافت هشدارهای آب و هوا داشته باشند و از قبل بدانند برای ایمن ماندن به کجا مراجعه کنند. این آژانس همچنین از مردم خواست تا قبل از حملات شدید هوا از خانه های خود عکس بگیرند. این آژانس می‌گوید: «این عکس‌ها را می‌توان برای اهداف بیمه و/یا کمک احتمالی در صورت آسیب دیدن خانه‌تان در طوفان استفاده کرد.» توییتر.



[ad_2]

Leave a reply