طرز تهیه کله گنجشکی

لواش نان فطمی است که در ارمنستان و بیشتر مناطق خاورمیانه، ماوراء قفقاز و آسیای غربی رایج است. آش رشته آش غلیظی است که از رشته فرنگی ایرانی معروف به رشته و سبزی تهیه می شود. گیاهی به نام شامبلیله وجود دارد که طعم بی نظیری به این غذا می دهد.

طرز تهیه کله گنجشکی اصفهانی

این غذای سنتی اخیراً بسیار محبوب شده است و حتی در برخی از رستوران ها نیز سرو می شود. شش انداز یکی از غذاهای سنتی زنجان است که در شب چهارشنبه سوری تهیه می شود که در آستانه چهارشنبه آخر سال ایرانی جشن گرفته می شود. پیازو، یک غذای لذیذ سنتی که معمولا در شهر زنجانی ایران درست می شود، یک غذای خوشمزه است که ارزش امتحان کردن را دارد.

غذای کله گنجشکی

نه تنها غذاهای این منطقه از ایران سرچشمه می گیرد، بلکه غذاهای اینجا عالی است. سهلاب یک نوشیدنی خامه‌ای گرم است که در آشپزخانه‌های امپراتوری عثمانی سابق رایج است و با سهلاب به دست آمده از غده‌های ارکیده خشک شده درست می‌شود. باقلوا یک شیرینی سنتی است که از خمیر فیلو پر شده با میوه خشک تهیه می شود که با شربتی شیرین با طعم گل رز یا آب شکوفه پرتقال پوشانده می شود. آخوندک ها راویولی هایی با منشاء ترکی هستند که در غذاهای قفقاز جنوبی، آسیای مرکزی، افغانستان و مسلمانان چینی محبوب هستند. با گوشت بره یا گاو پر شده و با سس تند و ماست سیر سرو می شود.

طرز تهیه کله گنجشکی سسی

اصل سالاد اولویه روسیه است اما این سالاد به دلیل سهولت در تهیه آن در بین مردم به خصوص ایرانیان طرفداران زیادی دارد. همچنین برای مهمانی ها به عنوان فینگر فود انتخاب خوبی است. آب دوغ خیار یا سوپ ماست سرد ایرانی یکی از محبوب ترین غذاهای تابستانی است. این غذا به عنوان یک غذای محبوب در فصل تابستان یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را در اختیار شما قرار دهد. کوکو سبزی و کوکو سیبزمینی از محبوب ترین کوکوها هستند.

طرز تهیه کله گنجشکی جنوبی

زمان معمول شام ایرانی درست بعد از غروب آفتاب است، اما بسته به سبک زندگی فرد، زمان آن قابل تغییر است. اکثر رستوران ها سرو شام را از حوالی غروب خورشید شروع می کنند و تا حدود نیمه شب ادامه می دهند. اگر هنگام رفتن به ایران با راهنمای سفر به ایران مشورت کنید، برای یافتن یک شام خوب بعد از غروب آفتاب مشکلی ندارید. برای شیرین کردن شستی، وسط خمیر را با انگشت شست خود سوراخ کرده و با عسل یا مربا پر کنید. این دسر خوشمزه یکی از پرفروش ترین سوغاتی های زنجانی ایران است. اگر در ایام نوروز به زنجان سفر کنید در هر خانه ای این دسر را پیدا می کنید.

طرز تهیه کله گنجشکی خوشمزه

شش انداز در ایران انواع مختلفی دارد و در استان های مختلف به روش های مختلفی تهیه می شود. باگالی پلو یک غذای برنجی معطر است که با لوبیا، رازیانه و زعفران درست می شود. سپس با یک قمقمه خوشمزه که از استخوان جدا می شود سرو می شود. کدام نوع بستگی به این دارد که در کجای ایران هستید.
غذاهای منطقه شمالی با طعمی ساده و تازه و نت‌های معطر مشخص می‌شوند و طعم‌های ترش و شیرین را به جای تند ترجیح می‌دهند. در جنوب‌تر، در استان‌های نزدیک خلیج‌فارس، که آب و هوای خشک‌تری دارند، فصل تولید محصولات تازه بسیار کوتاه‌تر است و تنوع موجود چندان زیاد نیست. بسیاری از مواد مطلوب بومی ایران است که از آن جمله می توان به پسته، بادام، گردو، زعفران، نعناع، پرتقال، انار و انگور اشاره کرد.

Leave a reply