صدها هزار دلار بی حساب، در گزارش مبارزات انتخاباتی مک دانیل مشکوک است

[ad_1]

سن اولین گزارش های مالی کریس مک دانیل برای کمپین معاون فرماندار و کمیته اقدام سیاسی که او اداره می کند، رأی دهندگان را در مورد اینکه صدها هزار دلار از کجا آمده است را در تاریکی رها می کند و سؤالاتی را در مورد اینکه آیا برخی از کمک ها قانون تأمین مالی مبارزات انتخاباتی را نقض می کند، ایجاد می کند.

مک‌دانیلز PAC گزارش داد که قبل از ایجاد رسمی، نزدیک به 474000 دلار جمع‌آوری کرد، منبع آن پول را فهرست نکرد و 237500 دلار را از شرکت غیرانتفاعی «پول سیاه» که میلیون‌ها سرمایه ناشناس را به کمپین‌های سراسری می‌ریزد، پذیرفت.

حریف مک دانیل، ستوان جمهوری خواه فعلی. دولت دلبرت هوزمن، روز پنجشنبه از مک دانیل، که در گذشته خواهان اصلاحات و شفافیت در امور مالی مبارزات انتخاباتی بوده است، خواست تا “شفافیت را همانطور که موعظه می کند و امروز لیست اهداکنندگان PAC خود را منتشر کند.”

Hosemann گفت: “PAC حریف من نتوانست فاش کند که او بیش از 473000 دلار از چه کسی دریافت کرده است.” او فاش کرد که 237500 دلار از یک شرکت غیرانتفاعی واشنگتن جمع آوری کرده است.

مک دانیل این هفته، یک روز پس از اعلام نامزدی مقدماتی جمهوری خواهان در برابر هوسمان، گزارش داد که در سال گذشته 710000 دلار جمع آوری کرده و 713000 دلار پول نقد برای کمپین انتخاباتی خود در سال 2023 در اختیار داشته است.

بزرگترین کمک کننده مک دانیل به کمپین خود، PAC بود که او در ژوئن 2022 به نام Hold the Line ایجاد کرد. 465000 دلار به کمپین مک دانیل کمک کرد.

مک دانیل و دن کار، کشیش و مشاور سیاسی از گلفپورت، در ژوئن سال 2022 اسنادی را به دفتر وزیر امور خارجه ارسال کردند که «Hold the Line PAC» را ایجاد کردند. PACها موظفند ظرف 48 ساعت پس از جمع آوری یا خرج بیش از 200 دلار، اسناد سازمان را به وزیر امور خارجه ارسال کنند.

نامزدها و PACها باید تا روز سه شنبه گزارش مالی سالانه خود را ارائه دهند که نشان دهنده کمک های مالی و هزینه های سال تقویمی 2022 است.

اما با وجود اینکه تنها در ژوئن 2022 ایجاد شد، مک دانیلز PAC در گزارشی که این هفته ارائه کرد، موجودی سال قبل را 473962.38 دلار نشان داد. هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این پول از کجا آمده است و همچنین توضیحی در مورد چگونگی جمع آوری پول PAC قبل از ایجاد آن وجود نداشت.

Hold the Line گزارش داد که سپس 244,310 دلار برای سال 2022 جمع آوری کرد و بزرگترین کمک آن در ماه اوت 237,500 دلار از یک موسسه غیرانتفاعی به نام موسسه استثنایی آمریکا بود. گزارش PAC نشان داد که هیچ مشارکتی برای حساب موجودی تقریباً 474000 دلاری دوره قبل وجود ندارد.

مؤسسه استثنایی آمریکا، مستقر در اسکندریه، ویرجینیا، یک شرکت غیرانتفاعی است که می‌گوید ماموریت آن آموزش مردم در مورد امنیت ملی، حفاظت از زندگی و مسائل مالیاتی و هزینه‌ها است. این به عنوان یک غیرانتفاعی «پول تاریک» توصیف می‌شود که میلیون‌ها سرمایه ناشناس را به کمپین‌های سراسری، اغلب از طریق سایر سازمان‌های غیرانتفاعی یا PAC، می‌ریزد.

می سی سی پی کمک های مالی شرکت ها – از جمله کمک های شرکت های غیرانتفاعی مانند AEI – را به نامزدها یا PAC هایی که به نامزدها کمک می کنند را به 1000 دلار در سال تقویم محدود می کند. افراد، شرکت‌های با مسئولیت محدود و PAC می‌توانند کمک‌های نامحدودی به نامزدهای می‌سی‌سی‌پی بدهند.

مایکل واتسون، وزیر امور خارجه، که به طور کلی در مورد قوانین مبارزات انتخاباتی صحبت می‌کرد و نه گزارش‌های مک‌دانیل، روز پنج‌شنبه گفت که دفترش مکرراً سؤالاتی از این قبیل را مطرح می‌کند، «آیا می‌توانید پول شرکتی را به PAC بدهید، و آن PAC برگردد و پول را به یک نامزد بدهد؟»

واتسون با استناد به نظر دادستان کل ایالت در دهه 1990 گفت: «فکر می‌کنم این یک تخلف در ذهن من است»، اگر شرکتی بیش از 1000 دلار به یک PAC بدهد، PAC بیش از 1000 دلار به یک نامزد بدهد. او گفت که استفاده از PAC صرفاً برای طفره رفتن از محدودیت های اهدایی شرکت ها احتمالاً یک تخلف جنایی است. او گفت که بیشتر این اعمال بر عهده دادستانی کل یا وکلای محلی خواهد بود.

مک دانیل روز پنجشنبه به می سی سی پی امروز گفت که جزئیات کمی در مورد امور مالی PAC یا مبارزات انتخاباتی خود می داند.

مک دانیل گفت: «من حتی نمی‌توانم یک چک از حسابم بنویسم. “این فقط به دلایل ایمنی است و بنابراین هیچ کس نمی تواند چیزی را زیر سوال ببرد.”

مک دانیل هرگونه سوال در مورد امور مالی Hold the Line PAC را به Carr موکول کرد. کار روز پنجشنبه با تلفن تماس گرفت، پاسخ های گیج کننده ای داد.

ما (PAC) را در ژوئن ثبت نام کردیم، سپس مقداری پول در اوت وارد شد، سپس گزارشی را در 1 ژانویه ارائه کردیم. درست، 31 ژانویه. ما یک خطای اداری داشتیم.» کار به می سی سی پی تودی گفت.

کار گفت که این گزارش “به وضوح بیان می کند” که تراز قبلی از کجا آمده است. اما وقتی به چالش کشیده شد که این گزارش فهرستی از 474000 دلار را ذکر نکرده است و جزئیات خطای اداری را جویا شد، کار سؤالات بیشتر در مورد PAC را به مردی به نام توماس داتویلر ارجاع داد. کار گفت، علیرغم اینکه امضای الکترونیکی کار در گزارش PAC ثبت شده نزد وزیر امور خارجه، داتویلر «گزارش را برای من پر کرد».

مک دانیل همچنین با وجود امضای مک دانیل در گزارش و فرد دیگری که به عنوان مخاطب ذکر شده بود، سؤالات مربوط به حساب کمپین خود را به داتویلر موکول کرد.

هیچ‌کس به تماس‌ها پاسخ نداد یا به پیامی که به شماره‌ای که کار برای داتوایلر داده بود پاسخ نداد.

یک توماس داتویلر، یک عامل ملی جمهوری خواه و مشاور مالی مبارزات انتخاباتی، اخیراً در اخبار بوده است. پس از سناتور آمریکایی خزانه‌دار کمپین جرج سانتوس در بحبوحه مشکلات مالی مبارزات انتخاباتی نامزد استعفا داد، سانتوس گفت که داتویلر به عنوان خزانه‌دار انتخاب خواهد شد. وکیل داتویلر در پاسخ گفت که او به سانتوس گفته است که این پست را نخواهد گرفت.

همچنین در این هفته، کار ایمیلی برای جمع‌آوری کمک مالی برای مک دانیل با عنوان «من همه‌جانبه هستم» ارسال کرد. این نامه ای از مک دانیل است که از رای دهندگان می خواهد تا روی پیوندها کلیک کنند تا 25، 50 دلار یا 100 دلار برای کمک به او در رقابت برای ستوان فرمانداری کمک کنند. درخواست، ارسال شده از dan@danqcarr.com، می گوید که “هزینه آن توسط کمیته انتخاب کریس مک دانیل پرداخت شده است.”

اما چنین کمیته ای در دفتر وزیر امور خارجه می سی سی پی ثبت نشده است.

علاوه بر PAC خود، مک دانیل یکی از بزرگترین کمک کنندگان به کمپین خود است که 53000 دلار کمک کرده است.

هومن این هفته گزارش داد که 1.33 میلیون دلار برای این دوره جمع آوری کرده و 3.5 میلیون دلار در حساب کمپین خود دارد.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply