سناتور می سی سی پی طرح ابتکاری را منهای سقط جنین رد می کند

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – مردم می سی سی پی همچنان نمی توانند قانون گذاران را دور بزنند و پیشنهادات سیاسی را در برگه های رای سراسری در سراسر ایالت قرار دهند، زیرا یک سناتور کلیدی روز پنجشنبه طرحی را برای ایجاد یک روند ابتکاری جدید کنار گذاشت.

این پیشنهاد به مردم این امکان را می دهد که در مورد طیف وسیعی از موضوعات درخواست دهند، اما نه در مورد سقط جنین.

جان پولک، رئیس کمیته مسئولیت‌پذیری، کارایی و شفافیت سنا گفت که او ممنوعیت ابتکار سقط جنین را دوست دارد، اما در مورد سایر بخش‌های این پیشنهاد نگرانی دارد.

در ایالتی با حدود 3 میلیون نفر، سنا برای قرار دادن ابتکار عمل در صندوق رای نیاز به حدود 240,000 امضا را پیشنهاد کرد و مجلس نیز حدود 106,000 امضا را پیشنهاد کرد.

پولک، یک جمهوری خواه از هاتسبورگ، گفت که مردم همچنان می توانند با رای دادن و برقراری ارتباط با قانونگذاران، سیاست را شکل دهند.

پولک گفت: «من به شکل نماینده دولت ما اعتقاد دارم. هر چهار سال یکبار، همه فرصتی دارند که نماینده خود را تغییر دهند.»

پنج شنبه آخرین مهلت سنا بود تا پیشنهاد مجلس را بپذیرد، مذاکرات را آغاز کند یا اجازه دهد کل موضوع بدون رأی سنا به پایان برسد. پولک گفت که پس از صحبت با همکارانش، او ترجیح داد که بمیرد.

رای دهندگان می سی سی پی در سال جاری قانونگذاران و سایر مقامات از جمله فرماندار را انتخاب می کنند. جیسون وایت، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از جمهوری‌خواهان غربی است، گفت که از مرگ این ابتکار ناامید شده است.

وایت گفت: «مردم آن را خواستند و خواستند. و من فکر می‌کنم در مسیر مبارزات انتخاباتی تابستان و پاییز امسال، مردم – رای‌دهندگان، رای دهندگان – در مورد آن صحبت خواهند کرد.»

در ماه مه 2021، دادگاه عالی می سی سی پی حکم داد که فرآیند ابتکار قبلی این ایالت، که از دهه 1990 در حال اجرا بود، قدیمی و نامعتبر است، زیرا حامیان ابتکار را ملزم به جمع آوری تعداد مساوی امضا از پنج منطقه قدیمی کنگره می کرد. می سی سی پی پس از سرشماری سال 2000 به دلیل رشد آهسته جمعیت به چهار منطقه کاهش یافت، اما قانونگذاران هرگز روند ابتکار عمل را به روز نکردند.

تنها چند ابتکار به رای گیری راه یافتند، عمدتاً به این دلیل که سازمان دهندگان موفق به جمع آوری امضا نشدند. در سال 2011، رای دهندگان می سی سی پی ابتکار شخصیتی را رد کردند که زندگی را از ابتدای لقاح تعریف می کرد. این موضوع بسیاری از مخالفان حقوق سقط جنین را در ایالت محافظه کار شگفت زده کرد.

دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن گذشته از پرونده ای در می سی سی پی برای تغییر حقوق سقط جنین در سراسر کشور استفاده کرد و می سی سی پی اکنون اکثر سقط جنین ها را ممنوع کرده است. از ماه ژوئن، رای دهندگان در شش ایالت یا از طریق طرح های رای گیری، حقوق سقط جنین موجود را گسترش داده یا از آن حمایت کرده اند. کانزاس در ماه اوت از حقوق سقط جنین حمایت کرد و پنج ایالت دیگر یا این حقوق را تایید کردند یا محدودیت های قانون اساسی در مورد سقط جنین را رد کردند.

قطعنامه ایجاد یک فرآیند ابتکاری جدید در می سی سی پی به قوانین پیشنهادی اجازه رأی گیری می داد. روند قبلی به ابتکاراتی اجازه می داد تا تغییراتی را در قانون اساسی ایالت پیشنهاد کنند.

پس از تصویب اصلاحیه قانون اساسی، هرگونه تلاش برای بازنگری یا لغو آن باید به رای گیری سراسری برگردد تا رای دهندگان در نظر بگیرند. تغییر یک قانون ایالتی ساده تر است: با اکثریت آرا در مجلس قانونگذاری می سی سی پی انجام می شود.

رابرت جانسون، نماینده ناچز، رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه گفت که پیشنهاد ایجاد یک فرآیند ابتکاری جدید ناقص است زیرا “مجلس و سنا می توانند با اکثریت برگردند و آنچه را که مردم می خواهند لغو کنند.”

جانسون گفت که قانونگذاران باید به سادگی مشکلی را که توسط دادگاه عالی ایالت پیدا شده است، با استفاده از چهار حوزه کنگره برای شمارش امضاها برطرف می کردند.

جانسون می‌گوید: «به همان اندازه که صبر کردن برای بازگشت تا سال آینده به من آسیب می‌زند، ترجیح می‌دهم سال آینده برگردم و صورت‌حساب واقعی را که مردم می‌خواهند دریافت کنم.»

[ad_2]

Leave a reply