زنده: بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند

[ad_1]

نیویورک (نیوزنشن) – رئیس جمهور جو بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رهبران جهان سخنرانی خواهد کرد، جایی که او تلاش های ایالات متحده برای تقویت سلامت جهانی و امنیت غذایی و متحدانش را برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه برجسته خواهد کرد.

مقامات کاخ سفید می گویند که هدف اصلی سفر رئیس جمهور از سازمان ملل در سال جاری محکومیت کامل روسیه در حالی است که جنگ وحشیانه این کشور به مرز هفت ماهه نزدیک می شود.

انتظار می رود رئیس جمهور بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ساعت 10:30 صبح / 9:30 دقیقه چهارشنبه سخنرانی کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پیش نمایش گفت: «او جنگ ناعادلانه روسیه در اوکراین را سرزنش می کند و از جهان می خواهد به ایستادگی در برابر تجاوز عریان که در چند ماه گذشته شاهد آن بوده ایم ادامه دهد.» آدرس رئیس جمهور او بر اهمیت تقویت سازمان ملل تاکید خواهد کرد و بر اصول اصلی منشور آن در زمانی که یکی از اعضای دائمی شورای امنیت با به چالش کشیدن اصل تمامیت ارضی و حاکمیت، قلب منشور را هدف قرار داده است، تاکید خواهد کرد.

سخنرانی بایدن در روز چهارشنبه در حالی انجام می شود که مناطق تحت کنترل روسیه در شرق و جنوب اوکراین اعلام کرده اند که قصد دارند در روزهای آینده همه پرسی با حمایت کرملین برای تبدیل شدن به بخشی از روسیه برگزار کنند و مسکو در حال از دست دادن موقعیت خود در تهاجم است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه از بسیج نسبی برای فراخوانی 300 هزار نیروی ذخیره خبر داد و غرب را به دست داشتن در “باج گیری هسته ای” متهم کرد.

بایدن در حالی که امسال رهبران گردهم می آیند با مسائل دشواری مواجه نیست.

علاوه بر جنگ روسیه در اوکراین، نگرانی اروپایی ها از نزدیک شدن رکود اقتصادی افزایش یافته است. نگرانی‌های دولت روز به روز افزایش می‌یابد که زمان برای احیای توافق هسته‌ای ایران و حمله چین به تایوان کوتاه می‌شود.

فراتر از دیپلماسی، رئیس جمهور در حال سیاست گذاری نیز هست. گردهمایی امسال کمتر از هفت هفته قبل از انتخابات میان دوره ای مهم در ایالات متحده برگزار می شود. اندکی پس از ورود به منهتن در سه شنبه شب، بایدن در یک گردهمایی کمک های مالی کمیته ملی دموکرات برای حدود 100 شرکت کننده صحبت کرد که نزدیک به 2 میلیون دلار جمع آوری کرد و او قرار است روز پنجشنبه یک گردهمایی دیگر را قبل از بازگشت به واشنگتن برگزار کند.

window.loadAnvato({“mcp”:”LIN”,”width”:”100%”،”height”:”100%”،”video”:”8010839″,”autoplay”:false,”expect_preroll”:true “pInstance”:”p1″، “plugins”:{“comscore”:{“clientId”:”6036439″، “c3”:”wjtv.com”، “version”:”5.2.0″، “useDerivedMetadata” :true,”mapping”:{“c3″:”wjtv.com”،”ns_st_st”:”wjtv”،”ns_st_pu”:”Nexstar”،”ns_st_ge”:”انتشار، نمایش، صبح زود، محتوا، کلیپ، مقاصد، OTT، مقاصد، فیس بوک، مقاصد، وب، مقاصد، توییتر، مقاصد، یوتیوب، “cs_ucfr”:””}}، “dfp”:{“adTagUrl”:”

سخنرانی او در روز چهارشنبه پس از تسلط مجدد نیروهای اوکراینی بر مناطق وسیعی از خاک نزدیک خارکف انجام شد. اما با وجود اینکه نیروهای اوکراینی در میدان نبرد پیروز شده‌اند، بسیاری از اروپا در اثر تحریم‌های اقتصادی اعمال‌شده علیه روسیه ضربه دردناکی را احساس می‌کنند. کاهش شدید نفت و گاز روسیه منجر به جهش شدید قیمت انرژی، افزایش سرسام آور تورم و افزایش خطر سقوط اروپا به سمت رکود شده است.

سفر بایدن به سازمان ملل همچنین در حالی انجام می شود که به نظر می رسد تلاش های دولت او برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران متوقف شده است.

توافقی که با میانجیگری دولت اوباما – و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 لغو شد – میلیاردها دلار کاهش تحریم ها را در ازای توافق ایران برای برچیدن بیشتر برنامه هسته ای خود و گشودن تاسیساتش برای بازرسی گسترده بین المللی فراهم کرد.

بایدن، در زمان حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، همچنین قصد داشت روز چهارشنبه با لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا دیدار کند، یک ابتکار جهانی امنیت غذایی را اعلام کند و متحدان خود را برای دستیابی به هدف 18 میلیارد دلاری برای تکمیل صندوق جهانی برای مبارزه با ایدز، سل و تحت فشار قرار دهد. مالاریا

گردهمایی امسال سازمان ملل پس از دو سال فعالیت محدود به دلیل همه‌گیری، به یک رویداد تمام عیار و حضوری بازگشته است. در سال 2020، گردهمایی حضوری لغو شد و رهبران به جای آن سخنرانی های از پیش ضبط شده را ارائه کردند. سال گذشته ترکیبی از سخنرانی های حضوری و از پیش ضبط شده بود. بایدن و جیل بایدن، بانوی اول این کشور، شامگاه چهارشنبه پذیرایی از رهبران این کشور را برگزار کنند.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]

Leave a reply