ردیابی مناطق استوایی: Invest 98L پس از تشکیل به کجا خواهد رفت؟

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) – به گفته مرکز ملی طوفان، انتظار می رود که یک موج استوایی در اقیانوس اطلس که در نهایت می تواند به سمت خلیج مکزیک حرکت کند، به زودی به یک فرورفتگی استوایی تبدیل خواهد شد.

NHC این اختلال را Invest 98L نامیده است. این فقط به این معنی است که NHC علاقه مند به جمع آوری داده های تخصصی و اجرای مدل ها در سیستم است.

دو مدل اصلی پیش‌بینی بلندمدت پیش‌بینی می‌کنند که این سیستم که در حال حاضر به سمت دریای کارائیب در حرکت است، در نهایت تا اواسط هفته آینده به خلیج مکزیک منتقل خواهد شد. با این حال، هنوز خیلی زود است که بگوییم این سیستم ممکن است به کجا ختم شود و اثرات بالقوه کجا قابل مشاهده است.

آنچه ما می دانیم

Invest 98L صبح روز چهارشنبه در چند صد مایلی شرق جزایر بادگیر جنوبی قرار داشت و باعث بارش باران و رعد و برق شد. طبق یک چشم انداز ساعت 8 صبح به وقت ET توسط NHC، نشانه هایی از سازماندهی نشان می داد.

ربکا بری، هواشناس WFLA گفت: “ما انتظار داریم که این آخر هفته توسعه یابد. و واقعاً هیچ چیز مانع آن نیست.” ما در مورد رطوبت، دمای سطح دریا و برش به عنوان عوامل بزرگی برای جلوگیری از توسعه سیستم‌ها صحبت می‌کنیم و این سیستم هیچ مشکلی با آن‌ها ندارد.»

هر دو مدل GFS و Euro سیستم را در جنوب جامائیکا در آخر هفته نشان می دهند. زمانی که این کار انجام شد، انتظار داریم که ایده بهتری در مورد اینکه در نهایت به کجا خواهد رفت به دست آوریم.

بری توضیح داد: «مدل‌های پیش‌بینی معمولاً زمانی که سیستم هنوز شکل نگرفته است، عملکرد ضعیفی دارند. زمانی که آن مرکز در جنوب جامائیکا شکل گرفت، پیش‌بینی‌های دوربرد بسیار بهتر و دقیق‌تری خواهیم داشت.»

نکته بعدی که هواشناسان پس از تشکیل این سامانه مشاهده خواهند کرد این است که چگونه با زمین، مانند کوبا، قبل از ورود به خلیج فارس تعامل می کند.

“ما می دانیم که تعامل با خشکی می تواند سیستم های گرمسیری را تضعیف کند و گاهی مسیر آنها را تغییر دهد، بنابراین این منطقه ای است که در پیش بینی یک سوال باقی می ماند – اگر مسیری که طی می کند چگونه از گذرگاه جان سالم به در خواهد برد؟” بری گفت.

اگر به جای آن از مکزیک و کوبا عبور کند، می تواند سیستم قوی تری ایجاد کند.

نتیجه نهایی این است که در حال حاضر، احتمالاً یک سیستم در هفته آینده در خلیج مکزیک خواهد بود، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم به کجا خواهد رفت. انتظار می‌رود مدل‌های پیش‌بینی‌ای که اکنون می‌بینیم در روزهای آینده تغییر کنند و به ما ایده بهتری درباره آنچه که باید پس از تشکیل سیستم واقعاً انتظار داشته باشیم، می‌دهند.

در جاهای دیگر در مناطق استوایی

طوفان فیونا

NHC هنوز در مورد طوفان فیونا، که تقویت شد و تبدیل به اولین طوفان بزرگ فصل در این هفته شد، توصیه هایی را صادر می کند.

فیونا در آخر هفته پورتوریکو را به شدت مورد انتقاد قرار داد و برق کل جزیره را قبل از بارندگی شدید بر روی جمهوری دومینیکن و ترکز و کایکوس قطع کرد. این طوفان اکنون به سمت شمال به سمت برمودا در حرکت است.

طوفان استوایی گاستون

طوفان استوایی گاستون روز سه شنبه شکل گرفت. هیچ تهدیدی برای ایالات متحده ایجاد نمی کند.

دو موج دیگر

دو موج جدید گرمسیری در سواحل آفریقا در حال حرکت هستند.

اولی چند صد مایلی غرب-جنوب غربی جزایر کابو ورد است و احتمال تشکیل آن تا پنج روز 30 درصد است.

انتظار می‌رود که موج دوم پنجشنبه در سواحل آفریقا پدیدار شود و احتمال تشکیل آن تا پنج روز 50 درصد است.

[ad_2]

Leave a reply