ردیابی مناطق استوایی: چرا هواشناسان ساحل خلیج فارس امواج گرمسیری در اقیانوس اطلس را زیر نظر دارند

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) — در حالی که طوفان فیونا به جزایر در اقیانوس اطلس حمله می کند و رکود استوایی هشت شکل می گیرد، پیش بینی کنندگان با مرکز ملی طوفان و هواشناسان ایالات متحده به دقت موج گرمسیری در حال حرکت به سمت غرب به سمت دریای کارائیب را زیر نظر دارند.

ممکن است قبلاً پستی را در رسانه های اجتماعی از یک پیش بینی دوربرد دیده باشید که نشان می دهد طوفانی به سمت خلیج مکزیک می رود و در امتداد سواحل فلوریدا فرود می آید. به همین دلیل است که هواشناسان در حال تماشای منطقه ای از آب و هوای آشفته هستند که هنوز توسعه نیافته است.

با این حال، خیلی زود است که بگوییم این سیستم بالقوه ممکن است به کجا ختم شود.

آنچه در حال حاضر می دانیم

موج گرمسیری در چند صد مایلی شرق جزایر بادگیر قرار دارد و در تصاویر ماهواره ای از روز سه شنبه کمی سازماندهی شده به نظر می رسد. به احتمال زیاد در اواخر این هفته به سازماندهی خود ادامه خواهد داد و به یک افسردگی استوایی تبدیل خواهد شد.

انتظار می رود موج گرمسیری در 5 روز آینده توسعه یابد.

در حال حرکت سریع – برای یک سیستم گرمسیری – به سمت غرب – شمال غربی، در حدود 15 تا 20 مایل در ساعت است.

از روز سه شنبه، NHC به موج 70 درصد شانس توسعه در پنج روز آینده می دهد. همانطور که به سمت جنوب پورتوریکو حرکت می کند، دمای سطح دریا بسیار گرم و برش باد کم خواهد بود، که هر دو برای سازماندهی و تقویت بیشتر مطلوب هستند.

دو مدل اصلی پیش‌بینی بلندمدت، هر دو پیش‌بینی می‌کنند که این سیستم به خلیج مکزیک منتقل می‌شود.

GFS (تصویر سبز در زیر) سیستم عبور از کوبا را نشان می دهد چهارشنبه بعد صبح. ما می دانیم که تعامل با خشکی می تواند سیستم های گرمسیری را تضعیف کند و گاهی اوقات مسیر آنها را تغییر دهد، بنابراین این منطقه ای است که در پیش بینی یک سوال باقی می ماند – اگر مسیری که طی می کند چگونه از گذرگاه جان سالم به در می برد؟

یورو (تصویر قرمز در زیر) کمی کندتر است و مسیری غربی تر را نشان می دهد که از مکزیک و کوبا می گذرد. این مسیر ممکن است یک سیستم قوی‌تر را ایجاد کند، اگرچه این چیزی نیست که پیش‌بینی یورو در حال حاضر پیش‌بینی می‌کند.

پیش بینی GFS (سبز) در مقابل یورو (قرمز) ورود به خلیج فارس.

برای گفتن خیلی زود است

بخش بعدی چیزی است که احتمالاً در پست‌های رسانه‌های اجتماعی دیده‌اید – و آنچه باید بدانید این است که مدل‌های پیش‌بینی که تا این حد پیش‌بینی می‌کنند اغلب درست نیستند. کیفیت پیش‌بینی به محض شکل‌گیری سیستم بسیار بهبود می‌یابد. ما اغلب تغییرات بزرگی را در آنچه که مدل‌های پیش‌بینی بلندمدت پیش‌بینی می‌کنند، در زمان شکل‌گیری سیستم مشاهده می‌کنیم. ورودی داده، مانند جایی که مرکز واقعی سیستم است، و سایر عوامل می توانند پیش بینی را تا حد زیادی تغییر دهند.

سیستم‌های بزرگ‌تری که به هدایت طوفان در خلیج فارس کمک می‌کنند نیز هنوز شکل نگرفته‌اند. ما شاهد منطقه ای پرفشار خواهیم بود که پیش بینی می شود تقریباً نزدیک سواحل ویرجینیا باشد. جایی که آن خواهد بود می‌تواند تفاوت بین زمین‌پاشی می‌سی‌سی‌پی در مقابل زمین باشد. زمینی فلوریدا

تا پایان هفته آینده، زمانی که سیستم شکل گرفت و الگوهای بزرگتر آب و هوا در سراسر ایالات متحده واضح تر شد، ایده بهتری خواهیم داشت.

در حال حاضر، GFS در حال پیش بینی تاثیر فلوریدا است. در زیر، می توانید برای مقایسه پیش بینی بین GFS و یورو حرکت کنید پنجشنبه آینده، سپتامبر 29 تا ببینیم چقدر با هم فرق دارند یورو در سمت چپ قرار دارد و پیش‌بینی می‌کند که سیستم به سمت غرب سواحل فلوریدا می‌رود و به سمت پنهندل غربی یا نزدیک مرز فلوریدا-آلاباما می‌رود. GFS در واقع در حالی که من این را می نوشتم به روز شد – اجرای مدل قبلی سیستم را به خلیج تامپا هل داد، پیش بینی به روز شده اکنون بیشتر شبیه یورو است که در جهت کلی پانهندل غربی است. GFS طوفان بسیار قدرتمندتری را با حرکت رو به جلو کمی کندتر پیش بینی می کند.

یورو در سمت چپ، GFS در سمت راست، برای مقایسه اسلاید کنید.

افکار نهایی

به طور خلاصه – زمان وحشت نیست. ما انتظار داریم این وضعیت در چند روز آینده تغییر کند.

من فکر می‌کنم تا اواسط هفته آینده سیستمی در خلیج‌فارس خواهیم داشت، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم کجا به خشکی می‌رسد یا چگونه ممکن است بر منطقه ما تأثیر بگذارد یا نه. فکر می کنم تا پایان این هفته پیش بینی بسیار دقیق تری از این سیستم داشته باشیم.

[ad_2]

Leave a reply