جان دیویس، مدیر سابق رفاه، قرار است به اتهامات ایالتی و فدرال اعتراف کند

[ad_1]

جان دیویس، مدیر سابق آژانس رفاه، قرار است روز پنجشنبه به دو اتهام فدرال و 18 فقره کلاهبرداری یا توطئه ایالتی مرتبط با نقش خود در رسوایی رفاه می سی سی پی، بر اساس پرونده های جداگانه دادگاه فدرال و ایالتی، اعتراف کند.

اتهامات جدید فدرال مربوط به صندوق های رفاهی است که گفته می شود دیویس به شرکت های کشتی گیر بازنشسته حرفه ای تد “تدی” دیبیاس جونیور، پسر کشتی گیر مشهور WWE تد “مرد میلیون دلاری” دیبیاس کمک کرده است. دیویس و تدی دیبیاس جونیور. همانطور که می سی سی پی تودی در مجموعه تحقیقاتی خود “The Backchannel” گزارش داده است، در طول دوره مدیریت دیویس به عنوان مدیر رفاه از سال 2016 تا 2019 روابط نزدیکی برقرار کرده بود.

دیویس به دو سازمان غیرانتفاعی دستور داد که ده‌ها میلیون بودجه رفاهی از بخش خود دریافت می‌کنند تا به تدی دیبیاس جونیور پول بدهند. طبق آنچه که دادگاه فدرال آن را “قراردادهای ساختگی” برای ارائه دوره های توسعه شخصی به کارمندان ایالتی و برنامه ای برای جوانان درون شهر خواند، “بدون توجه به اینکه آیا کاری انجام شده است و با علم به اینکه هیچ کاری هرگز انجام نخواهد شد.”

دیویس که قبلاً به دلیل نقشش در رسوایی رفاهی با اتهامات فدرال مواجه نشده بود، آخرین متهمی است که به جرم خود اعتراف کرد و موافقت کرد که به دادستان کمک کند. در ماه آوریل، نانسی و زک نیو به اتهامات ایالتی در پرونده رفاهی و همچنین اتهامات کلاهبرداری فدرال که در ارتباط با بودجه مدارس دولتی با آن روبرو بودند، اعتراف کردند. نیوز در حال همکاری با بازرسان فدرال هستند که به بررسی طرح رفاهی ادامه می‌دهند و چه کسانی ممکن است درگیر باشند.

لایحه اطلاعاتی فدرال که روز چهارشنبه مهر و موم نشده بود، و دیویس قرار است در آن اعتراف کند، همچنین چهار همدست ناشناس را در این طرح توصیف می کند. بر اساس تاریخ ادغام ارائه شده در پرونده برای سازمان ها یا شرکت های وابسته به توطئه کنندگان، می سی سی پی امروز سه نفر از همدستان های ادعایی را به عنوان نانسی نیو، مدیر مرکز آموزش جامعه می سی سی پی شناسایی کرد. کریستی وب، مدیر مرکز منابع خانواده شمال می سی سی پی؛ و تدی دیبیاس جونیور، مالک پرایس ونچرز، LLC و Familiae Orientem، LLC.

چهارمین همدستان ناشناس، ساکن شهرستان هیندز، در پرونده نامشخص است.

دیویس و سه مظنون به توطئه مشترک هر یک با اتهامات مدنی روبرو هستند در یک دعوی حقوقی که اداره خدمات انسانی می سی سی پی در تلاش است تا پول رفاهی را از افرادی که به طور نامناسب دریافت کرده اند را پس بگیرد.

در پرونده فدرال آمده است: “در نتیجه اقدامات DAVIS، Co-Conspirators، و دیگران، میلیون ها دلار از منابع مالی شبکه ایمنی فدرال از خانواده های نیازمند و افراد کم درآمد در می سی سی پی منحرف شد.”

لایحه اطلاعات نشان می دهد که دیویس تصمیم گرفت از کیفرخواست رسمی چشم پوشی کند و به یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری سیمی و یک فقره سرقت که به ترتیب حداکثر پنج و 10 سال حبس دارد، گناهکار است. پرونده دادگاه نشان نمی دهد که او چه نوع معامله ای را برای اعتراف به گناه دریافت کرده است.

هزینه‌های فدرال به طور مشخص چهار پرداخت یا قراردادی را که مرکز منابع خانواده به شرکت‌های تدی دیبیاس در ژوئن و آگوست 2018 انجام داده است، نشان می‌دهد که مجموعاً نزدیک به 2.2 میلیون دلار است.

کیسی لات، وکیل وب، که با اتهامات مدنی مواجه است، اما متهم نشده است، گفت که موکلش پرداخت به تدی دیبیاس جونیور را متوقف کرد. زمانی که مشخص شد شرکت های او خدمات را انجام نمی دهند.

لات عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای کتبی گفت: «دیبیاس و سازمان‌های آنها برای ارائه خدمات به خانواده‌های نیازمند قرارداد بستند. “مشکل این است که آنها به پایان معامله خود ادامه ندادند. و هنگامی که آنها از انجام هر کاری که کریستی از آنها خواسته بود خودداری کردند، او از دادن هیچ کمک مالی اضافی به آن سازمان ها خودداری کرد. این موضوع جان دیویس را عصبانی کرد. او فریاد زد و فحش داد. کریستی و سایر کارمندان FRC به دلیل اینکه به هر حال برای آنها پول ارسال نکردند. او تهدید کرد که اگر کریستی آنچه را که به او گفته بود انجام ندهد، بودجه آنها را قطع خواهد کرد. کریستی تنها کسی بود که به جان دیویس گفت “نه” و به خاطر آن مجازات شد. او مجبور شد صدها نفر را اخراج کند. آن افراد بی گناهی که خدمات بسیار مورد نیاز را به جامعه می سی سی پی شمالی ارائه می کردند شغل خود را از دست دادند زیرا کریستی در مقابل جان دیویس ایستاد و کار درست را انجام داد.

وکلای نیو، دیویس و تدی دیبیاس یا از اظهار نظر خودداری کردند یا روز چهارشنبه با آنها تماس برقرار نشد.

افسران دفتر حسابرسی ابتدا دیویس را در فوریه 2020 به اتهام توطئه، اختلاس و کلاهبرداری پس از حدود 9 ماه تحقیقات دستگیر کردند. دادستان های کانتی هیندز دیویس را متهم کردند که از پول فدرال اداره شده توسط آژانسی که او نظارت می کرد برای فرستادن پسر دیگر تد دیبیاس پدر، برت دیبیاس، به یک مرکز توانبخشی لوکس در مالیبو استفاده کرده است. اتهامات جنایی فقط مربوط به بخش کوچکی از رسوایی بود که حسابرسان پزشکی قانونی در نهایت به خرج نادرست حداقل 77 میلیون دلار از بودجه یک برنامه فدرال به نام کمک موقت برای خانواده های نیازمند پی بردند.

برت دیبیاس به خاطر نقش خود در این رسوایی – در دسامبر 2020 – دریافت 48000 دلار از آژانس برای کارهایی که در زمان درمان انجام نداده بود – اعتراف کرد.

در ماه آوریل، دیویس بار دیگر به 20 اتهام ایالتی، از جمله 9 فقره رشوه، محکوم شد که احتمال 150 سال حبس را در پی داشت.

دستور اخراج روز چهارشنبه در پرونده ایالتی نشان می دهد که دیویس قصد دارد روز پنجشنبه پس از اعتراف به اتهامات فدرال به پنج مورد توطئه و سیزده فقره کلاهبرداری در دادگاه ایالتی اعتراف کند. بایگانی نشان می دهد که دیویس تمام دوران محکومیت خود را در دادگاه فدرال سپری خواهد کرد و از شرایط بسیار سخت زندان های ایالتی می سی سی پی اجتناب خواهد کرد، ترتیبی شبیه به توافقی که نیو در ماه آوریل دریافت کرد. نیو، پسرش زک نیو، برت دیبیاس، و حسابدار مرکز آموزش اجتماعی می سی سی پی، آن مک گرو، اعتراف کرده اند اما محکوم نشده اند.

این مقاله برای اولین بار در می سی سی پی امروز ظاهر شد و در اینجا با مجوز Creative Commons بازنشر شد.

[ad_2]

Leave a reply