تیراندازی مرد مسلح در جنوب کالیفرنیا که منجر به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن 10 نفر شد، کشته شد

[ad_1]

مونتری پارک، کالیفرنیا (AP) – شکار مرد مسلحی که 10 نفر را در یک باشگاه رقص سالن رقص در منطقه لس آنجلس کشت، روز یکشنبه پایان یافت، زمانی که مقامات او را در اثر یک گلوله خودساخته در وانی که برای فرار از آن استفاده می‌کرد، مرده یافتند. تیراندازی دوم

رابرت لونا، کلانتر شهرستان لس آنجلس، این مرد را هوو کان تران 72 ساله معرفی کرد و گفت هیچ مظنون دیگری آزاد نیست. وی که در یک کنفرانس خبری عصر صحبت می کرد، افزود که انگیزه این حمله که منجر به زخمی شدن 10 نفر دیگر شد، هنوز مشخص نیست.

لونا سن دقیق قربانیان را نداشت اما گفت که همه آنها بیش از 50 سال داشتند. او گفت که هفت نفر از مجروحان در بیمارستان باقی مانده اند.

کلانتر افزود که مظنون یک تپانچه نیمه اتوماتیک را با یک خشاب بلند حمل می کرد و یک اسلحه دستی دوم نیز در ون که جسد تران پیدا شد، کشف شد.

جودی چو، نماینده کنگره نیز در کنفرانس خبری گفت که هنوز سوالاتی در مورد این حمله دارد: “انگیزه این تیرانداز چه بود؟ آیا او بیماری روانی داشت؟ آیا او یک سوء استفاده کننده از خشونت خانگی بود؟ چگونه این اسلحه ها را به دست آورد و چگونه بود. از طریق قانونی یا نه؟»

اوایل روز یکشنبه، ماموران انتظامی پس از ساعت‌ها محاصره وانت قبل از ورود به داخل خودرو، ازدحام کردند و وارد آن شدند. به نظر می رسید جسد یک نفر روی چرخ افتاده بود و بعداً از خودرو خارج شد.

لونا قبلا عکس هایی از یک مرد آسیایی منتشر کرده بود که گمان می رفت مظنون باشد.

این تعقیب پس از آن صورت گرفت که مرد مسلح اواخر روز شنبه در میان جشن‌های سال نو قمری در محله عمدتاً آسیایی‌آمریکایی مونتری پارک، در استودیوی رقص رقص تیراندازی کرد. مقامات گفتند که او احتمالاً تلاش کرده است و نتوانست سالن رقص دوم را هدف قرار دهد.

این ون در تورنس، جامعه دیگری که محل زندگی بسیاری از آمریکایی های آسیایی است، در حدود 22 مایل (34.5 کیلومتر) از مکان دوم پیدا شد.

تیراندازی موجی از ترس را در میان جوامع آسیایی آمریکایی در منطقه لس آنجلس ایجاد کرد و بر جشن های سال نو قمری در سراسر کشور سایه انداخت. شهرهای دیگر افسران اضافی را برای مراقبت از جشن ها فرستادند.

چو گفت: “جامعه در ترس بود و فکر می کرد که نباید به هیچ رویدادی بروند زیرا یک تیرانداز فعال وجود داشت.” و افزود که امیدوار است ساکنان اکنون احساس امنیت کنند: “شما دیگر در خطر نیستید.”

لونا گفت که تیراندازی در استودیوی رقص استار بالروم در پارک مونتری پنج زن و پنج مرد کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند. سپس 20 تا 30 دقیقه بعد، مردی با اسلحه وارد سالن رقص لای لای در نزدیکی الحمرا شد.

لونا گفت که مظنون با اسلحه وارد باشگاه الحمرا شد و مردم قبل از فرار اسلحه را از او دور کردند.

ساعاتی قبل، لونا گفت که مقامات به دنبال یک ون سفید بودند، زیرا شاهدان گزارش دادند که مظنون در چنین خودرویی از الحمرا فرار کرده است.

اعضای یک تیم SWAT مدت کوتاهی بعد وارد ون شدند و قبل از اینکه دور شوند، محتویات آن را بررسی کردند.

این قتل عام پنجمین کشتار جمعی کشور در این ماه بود. همچنین این مرگبارترین حمله از 24 مه بود که 21 نفر در مدرسه ابتدایی در Uvalde، تگزاس کشته شدند.

مونتری پارک شهری با حدود 60000 نفر در لبه شرقی لس آنجلس است و بیشتر از مهاجران آسیایی از چین یا نسل اول آسیایی-آمریکایی ها تشکیل شده است. تیراندازی در قلب مرکز شهر رخ داد، جایی که فانوس های قرمز خیابان ها را برای جشن های سال نو قمری تزئین کردند. یک ماشین پلیس در نزدیکی بنر بزرگی پارک شده بود که روی آن نوشته شده بود “سال خرگوش مبارک!”

جشن در پارک مونتری یکی از بزرگترین جشن های کالیفرنیا است. دو روز جشنی که در سال های گذشته با حضور بیش از 100000 نفر برگزار شده بود، برنامه ریزی شده بود. اما مقامات پس از تیراندازی رویدادهای یکشنبه را لغو کردند.

تونی لای، 35 ساله، از پارک مونتری، وقتی برای پیاده روی صبح زود بیرون آمد، مبهوت شد و متوجه شد که صداهایی که در شب شنیده، شلیک گلوله است.

“فکر کردم شاید آتش بازی باشد. من فکر کردم که شاید ربطی به سال نو قمری داشته باشد.” “و ما حتی در اینجا آتش بازی زیادی دریافت نمی کنیم. دیدن این موضوع عجیب است. اینجا واقعا امن است. ما درست در وسط شهر هستیم، اما واقعا امن است.»

وین لیاو، 57 ساله، که در حدود دو بلوک از استودیو پارک مونتری زندگی می کند، گفت که از اینکه چنین جنایتی اتفاق می افتد، به ویژه در جشن های سال نو، شوکه شده است.

او گفت: “مردم چین، سال نو چینی را بسیار بسیار خاص می دانند” – زمانی که “شما در کل سال کاری انجام نمی دهید که بدشانسی بیاورد.”

او عکسی از فعالیت خارج از استودیو گرفت تا برای اقوام و دوستانش در چین بفرستد “تا بدانند ایالات متحده با این همه تیراندازی های دسته جمعی، حتی در سال جدید، چقدر دیوانه شده است.”

پایگاه داده آسوشیتد پرس/ یو اس ای تودی در مورد کشتار جمعی در ایالات متحده نشان می دهد که سال 2022 یکی از بدترین سال های این کشور با 42 حمله از این دست بود – که دومین تعداد از زمان ایجاد ردیاب در سال 2006 است. این پایگاه داده کشتار دسته جمعی را چهار مورد تعریف می کند. افراد کشته شده، بدون احتساب عامل جنایت.

آخرین خشونت دو ماه پس از کشته شدن پنج نفر در یک کلوپ شبانه در کلرادو اسپرینگز رخ می دهد.

به گفته دستیاران، جو بایدن، رئیس جمهور و مریک گارلند، دادستان کل، در جریان این وضعیت قرار گرفتند. بایدن گفت که او و بانوی اول جیل بایدن به کشته ها و زخمی ها فکر می کردند و به مقامات فدرال دستور داد تا از تحقیقات حمایت کنند.

تیراندازی در استودیوی رقص استار بالروم، چند بلوک دورتر از تالار شهر در خیابان اصلی مونتری پارک در خیابان گاروی، که مملو از مراکز تجاری نواری از مشاغل کوچک است که تابلوهای آنها به زبان انگلیسی و چینی است، رخ داد. زبان کانتونی و ماندارین هر دو به طور گسترده صحبت می شود، تعطیلات چینی جشن گرفته می شود و فیلم های چینی به طور منظم در شهر نمایش داده می شوند.

این کسب‌وکار به روباه تروت آموزش رقص از تانگو تا رومبا ارائه کرد و فضای خود را برای رویدادها اجاره کرد. وب سایت آن روز شنبه گفت که میزبان رویدادی به نام “شب ستاره” از ساعت 8 شب تا 23:30 بود.

[ad_2]

Leave a reply