به روز رسانی 8 صبح: طوفان یان پیش بینی می کند که به یک طوفان بزرگ در نزدیکی کوبا تبدیل شود

[ad_1]

تامپا، فلوریدا (WFLA) – مرکز ملی طوفان گفت که ایان صبح روز دوشنبه به یک طوفان تبدیل شد و پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به غرب کوبا، دوشنبه شب، به سرعت تشدید شود و به یک طوفان بزرگ تبدیل شود.

به گفته NHC، بسیاری از منطقه خلیج تامپا، از جمله شهرستان های هیلزبورو، پینلاس، ساراسوتا و ماناتی، تحت نظارت طوفان قرار دارند. این بدان معناست که کسانی که در این منطقه هستند می توانند شرایط طوفان (حداکثر بادهای پایدار با سرعت 74 مایل در ساعت یا بالاتر) را در دو روز آینده ببینند. NHC گفت که این ساعت معمولاً 48 ساعت قبل از اولین وقوع پیش‌بینی‌شده بادهای گرمسیری با طوفان منتشر می‌شود.

همچنین برای بسیاری از مناطق، یک ساعت طوفان وجود دارد که می‌تواند 5 تا 8 فوت موج طوفان را در 48 ساعت آینده ببیند.

در ساعت 8 صبح دوشنبه، ایان در حدود 90 مایلی غرب-جنوب غربی گراند کیمن و 275 مایلی جنوب شرقی نوک غربی کوبا قرار داشت. به گفته این مرکز، هر دو منطقه در حال حاضر تحت هشدار طوفان هستند.

توصیه‌ها نشان داد که ایان حداکثر بادهای پایدار 75 مایل در ساعت را داشت. با سرعت 14 مایل در ساعت به سمت شمال غربی حرکت می کرد و بادهای طوفانی به سمت بیرون تا 15 مایلی از مرکز طوفان امتداد داشتند.

انتظار می‌رود که ایان روز دوشنبه به جزایر کیمن نزدیک شود، سپس با نزدیک شدن به غرب کوبا، دوشنبه شب به یک طوفان بزرگ تبدیل شود. این مرکز گفت که اثرات باد و طوفان قابل توجهی در آن منطقه ایجاد خواهد کرد.

window.loadAnvato({“mcp”:”LIN”, “width”:”100%”، “height”:”100%”، “video”:”adstGn9Ye9VKm014″, “autoplay”:false,”expect_preroll”:true “pInstance”:”p1″، “plugins”:{“comscore”:{“clientId”:”6036439″، “c3”:”wjtv.com”، “version”:”5.2.0″، “useDerivedMetadata” :true,”mapping”:{“c3″:”wjtv.com”،”ns_st_st”:”wjtv”،”ns_st_pu”:”Nexstar”،”ns_st_ge”:”News”،”cs_ucfr”:””}} “dfp”:{“adTagUrl”:””}”nielsen”:{“apid”:”P6C5240FE-5A0F-42C7-86EF-F2297B592851،”sfcode”:”dcr”،”type”:”dcr” “apn”:”Anvato”، “environment”:”production”،”useDerivedMetadata”:true,”mapping”:{“adloadtype”:2,”adModel”:2}},”segmentCustom”:{“script” :”

به گفته لی اسپان، هواشناس تیم طوفان 8، مسیر پیش‌بینی نشان می‌دهد که ایان در جنوب شرقی خلیج مکزیک به عنوان یک طوفان رده 4 در روز سه‌شنبه ظهور می‌کند. مرکز طوفان گفت که احتمالاً اواخر روز سه شنبه از غرب فلوریدا کیز می گذرد و روز چهارشنبه به سواحل غربی فلوریدا نزدیک می شود.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که طوفان چگونه بر ساحل خلیج فارس تأثیر خواهد گذاشت. اگر مسیر شرقی تری را طی کند، منطقه می تواند 5 تا 8 فوت موج طوفان یا بالاتر را ببیند. به گفته آماندا هالی، هواشناس تیم طوفان 8، قوی ترین بادها در نزدیکی ساحل یا مرکز طوفان رخ می دهد.

window.loadAnvato({“mcp”:”LIN”,”width”:”100%”،”height”:”100%”،”video”:”8023362″,”autoplay”:false,”expect_preroll”:true “pInstance”:”p2″، “plugins”:{“comscore”:{“clientId”:”6036439″، “c3”: “wjtv.com”، “version”:”5.2.0″، “useDerivedMetadata” :true,”mapping”:{“c3″:”wjtv.com”،”ns_st_st”:”wjtv”،”ns_st_pu”:”Nexstar”،”ns_st_ge”:”اخبار، اخبار، اخبار، اخبار محلی، ویدئو” “cs_ucfr”:””}},”dfp”:{“adTagUrl”:”

آب می تواند در مناطق مشخص به ارتفاعات زیر از سطح زمین برسد:

  • رودخانه Anclote به Englewood (5 تا 8 فوت)
  • انگلوود به ساحل بونیتا، از جمله بندر شارلوت (4 تا 7 فوت)
  • ساحل بونیتا به کیپ سابل شرقی (3 تا 5 فوت)
  • پل صوتی ایست کیپ سیبل تا کارت، از جمله خلیج فلوریدا (2 تا 4 فوت)
  • افلوریدا کیز از جمله درای تورتوگا (2 تا 4 فوت)

NHC گفت که طوفان می تواند 8 تا 10 اینچ باران را در بخش هایی از فلوریدا مرکزی غربی بیافریند و برخی مناطق شاهد مقادیر جدا شده 15 اینچ هستند.

هالی گفت، اگر مسیر غربی‌تری را طی کند، منطقه خلیج تامپا همچنان می‌تواند شاهد موجی از طوفان باشد، اما نه چندان قابل توجه، همراه با بارندگی 4 تا 8 اینچی و چند گردباد.

ساعت‌ها و هشدارهای زیر در حال حاضر اعمال می‌شوند.

هشدار طوفان برای موارد زیر اعمال می شود:

  • گراند کیمن
  • استان های کوبا Isla de Juventud، Pinar del Rio و Artemisa

هشدار طوفان استوایی در موارد زیر اعمال می شود:

  • استان های کوبا لا هابانا، مایابک و ماتانزاس
  • پایین فلوریدا کیز از پل هفت مایلی به سمت غرب تا کی وست
  • تورتوگا خشک

ساعت موج طوفان برای موارد زیر قابل اجرا است:

  • فلوریدا کیز از پل صوتی کارت به سمت غرب به کی وست
  • تورتوگا خشک
  • خلیج فلوریدا
  • رودخانه آنکلوت به سمت جنوب به پل صوتی کارت،
  • خلیج تامپا

ساعت طوفان برای موارد زیر قابل اجرا است:

  • Englewood به رودخانه Anclote، از جمله خلیج تامپا

ساعت طوفان گرمسیری برای موارد زیر قابل اجرا است:

  • کیمن کوچولو و کیمن براک
  • Englewood به سمت جنوب به Chokoloskee

window.loadAnvato({“mcp”:”LIN”,”width”:”100%”،”height”:”100%”،”video”:”8023354″,”autoplay”:false,”expect_preroll”:true “pInstance”:”p3″، “plugins”:{“comscore”:{“clientId”:”6036439″، “c3”: “wjtv.com”، “version”:”5.2.0″، “useDerivedMetadata” :true,”mapping”:{“c3″:”wjtv.com”،”ns_st_st”:”wjtv”،”ns_st_pu”:”Nexstar”،”ns_st_ge”:”اخبار، اخبار، اخبار، اخبار محلی، ویدئو” “cs_ucfr”:””}},”dfp”:{“adTagUrl”:”

مناطق دیگر برای تماشا

NHC همچنین در حال نظارت بر منطقه وسیعی از فشار کم در اقیانوس اطلس در خارج از آفریقا است. این سیستم در این هفته 40 تا 50 درصد احتمال دارد که به افسردگی استوایی تبدیل شود.

این مرکز آخرین توصیه خود را در مورد طوفان گرمسیری گاستون صادر کرد که اوایل دوشنبه از بین رفت.

[ad_2]

Leave a reply