بحران آب شهردار می سی سی پی را آزمایش می کند که به عنوان یک فعال شروع به کار کرد

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – شهردار پایتخت می سی سی پی 5 ساله بود که والدینش در سال 1988 خانواده خود را از نیویورک به جکسون نقل مکان کردند تا پدرش که در دهه 1970 در یک جنبش ملی گرای سیاه پوستان شرکت داشت، بتواند به کارهای ناتمام بازگردد. به چالش کشیدن بی عدالتی و مبارزه با بی عدالتی نژادی.

شهردار چوکوه آنتار لومومبا که اکنون 39 سال دارد، گفت: «به جای محافظت از ارزشمندترین منبع خود، یعنی فرزندانشان، در برابر جنبش یا کار جنبش، احساس کردند که ما را در اختیار آن قرار خواهند داد.

لومومبا خود را یک “رادیکال” توصیف می کند که “از شرایط ظالمانه ناخوشایند است.” او که یک دموکرات در دور دوم ریاست‌جمهوری خود به عنوان شهردار است، در حالی که جکسون تلاش می‌کند تا به طور مداوم یک نیاز اساسی زندگی – آب آشامیدنی سالم و تمیز – ایجاد کند، با یک آزمون رهبری تحت فشار مواجه می‌شود.

این شهر ده ها سال است که مشکل آب دارد. بسیاری از جکسون اخیراً برای چند روز پس از باران شدید که مشکلات یک تصفیه خانه آب را تشدید کرد، بدون آب جاری بود. به مدت یک ماه قبل از این اتفاق، شهر تحت هشدار آب جوش بود زیرا مقامات بهداشتی ایالتی آب کدر یافتند که می‌توانست باعث بیماری شود. هزاران نفر در جریان سرمای سال 2021 آب جاری خود را از دست دادند.

جمعیت و پایه مالیاتی جکسون از بین رفت زیرا ساکنان طبقه متوسط ​​عمدتا سفیدپوست حدود یک دهه پس از ادغام مدارس دولتی در سال 1970 به حومه شهرها نقل مکان کردند. بیش از 80 درصد از 150000 ساکن جکسون سیاه پوست هستند. نرخ فقر 25 درصدی این شهر تقریباً دو برابر نرخ ملی است.

لومومبا به آسوشیتدپرس گفت: «من جامعه‌ای را می‌بینم که اغلب از معادله کنار گذاشته شده است و از نظر برابری منابع با آن رفتار نامتناسبی صورت گرفته است. بنابراین من معتقدم که ضروری است که کسی از آنها دفاع کند و کسی در مورد آن مسائل صحبت کند.»

تعمیرات اضطراری در دو تصفیه خانه جکسون در حال انجام است. فشار آب بازیابی شده است. و اگرچه فرماندار جمهوریخواه تیت ریوز در سپتامبر اعلام کرد. 15 که مردم می توانند پس از هفت هفته از دستور جوشیدن دوباره از شیر آب بنوشند، اداره بهداشت ایالتی می گوید زنان باردار یا کودکان خردسال باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند زیرا سطح سرب قبلاً در برخی از خانه ها در سیستم آب جکسون یافت می شد.

حامیان لومومبا می گویند که شهردار عمیقاً به جکسون اهمیت می دهد، اما با مخالفت رهبران ایالتی جمهوری خواه مواجه است و او مشکلات گسترده ای را از ادارات قبلی شهر به ارث برده است، از جمله سیستم صدور صورت حساب غیرقابل اعتماد که درآمد تعمیرات و نگهداری را کاهش داده است.

با این حال، منتقدان می‌گویند که لومومبا در ارائه رهبری روشن شکست خورده است – اجازه می‌دهد سطوح خطرناکی از کمبود نیرو در تصفیه خانه‌ها، پنهان کردن نگرانی‌های مطرح‌شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست و ارائه نکردن پیشنهادهای بودجه دقیق برای تعمیر سیستم آب.

اوتور کین، مجری رادیو جکسون، در میان منتقدان قرار دارد. زمانی که لومومبا جوان بود، قابیل در مدرسه یکشنبه در یک کلیسای متدیست، لومومبا را آموزش داد. او شهردار را «مردی خوب» و سخنوری با استعداد توصیف کرد. اما او گفت که لومومبا خود را با مدیران قوی احاطه نکرده است و در ایجاد روابط کاری با سایر مقامات منتخب دچار تزلزل شده است.

کاین گفت: «نمی توان او را به خاطر سیستم قدیمی آب و زیرساخت های قدیمی سرزنش کرد. اما می توانید از سال 2017، زمانی که انتخاب شد، او را به خاطر انجام هیچ کاری سرزنش کنید.

رابرت لوکت، مورخ حقوق مدنی، توسط لومومبا برای خدمت در هیئت مدیره مدرسه جکسون منصوب شد. لوکت گفت که به شهردار احترام می گذارد و معتقد است که او کار خوبی انجام می دهد. لوکت مانند بسیاری از دوستان و آشنایان، لومومبا را با نام میانی خود صدا می کند.

لوکت گفت: «زمانی که آنتار ابتدا برای شهرداری نامزد شد و شکست خورد، و سپس نامزد شد و پیروز شد، کمپین او آرمان گرایی بود که مشخصه سیاستمداران اولیه بود. در اولین دوره او به عنوان شهردار، درخشش این آرمان گرایی به نوعی کمرنگ شد.»

جمهوری خواهان مجلس قانونگذاری می سی سی پی و تمامی دفاتر ایالتی را کنترل می کنند. لومومبا و بسیاری دیگر از مقامات جکسون دموکرات هستند. شهردار و فرماندار ریوز قبل از آخرین بحران آب جکسون به ندرت صحبت می کرد و از زمان شروع آن فقط چند بار با هم ظاهر شده اند.

روز پس از اعلام پایان اخطار آب جوش در جکسون، فرماندار در افتتاحیه یک تجارت در هاتسبورگ، می سی سی پی سخنرانی کرد.

“باید به شما بگویم، روز بسیار خوبی برای حضور در هاتسبورگ است. همچنین، مثل همیشه، یک روز عالی برای نبودن در جکسون است.» ریوز گفت. “احساس می‌کنم باید کلاه مدیر مدیریت اضطراری خود را بردارم و آن را در ماشین بگذارم و کلاه مدیر امور عمومی را بردارم و در ماشین بگذارم.”

لومومبا یک وکیل است و یک سازمان دهنده جامعه بوده است. او گفت که می تواند با افرادی کار کند که نقاط برتری متفاوتی دارند.

او گفت: “اگر فقط بتوانید افرادی را سازماندهی کنید که مانند شما فکر می کنند، چندان یک سازمان دهنده نیستید.”

لومومبا دومین فردی از خانواده‌اش است که شهردار جکسون شده است. مردی که او آن را قهرمان خود می نامد، پدرش چوکوه لومومبا، پس از چهار سال خدمت در شورای شهر در سال 2013 به عنوان شهردار انتخاب شد. Chokwe Lumumba رای دهندگان جکسون را متقاعد کرد تا مالیات فروش محلی 1٪ را برای تامین مالی بهبود زیرساخت ها تصویب کنند. او در سال 2014 پس از کمتر از 9 ماه ریاست جمهوری درگذشت.

لومومبا بزرگ، اهل میشیگان، در دهه 1970 در می سی سی پی زندگی می کرد و در یک سازمان ملی گرای سیاه پوست، جمهوری آفریقای جدید، فعال بود. پس از چندین سال وکالت در شمال، او و همسرش نوبیا، خانواده خود را به می سی سی پی نقل مکان کردند.

لومومبا کوچکتر گفت که بخشی از دوران کودکی خود را در مرکز جکسون مالکوم ایکس پایه برای خود تعیین و دفاع از خود کار کرده است. او گفت که این مرکز برنامه های تابستانی برای جوانان دارد و به آنها درس های سیاسی و فعالیت های اوقات فراغت مانند شنا ارائه می دهد.

لومومبا گفت: «من از والدینم سپاسگزارم که این سیستم ارزشی را در کار امروز به من دادند.

پس از مرگ پدرش، لومومبا جوان‌تر در انتخابات ویژه شهرداری در سال 2014 ناموفق بود.

او اولین دوره خود را به عنوان شهردار در سال 2017 به دست آورد و به راحتی در سال 2021 دومین دوره خود را به دست آورد. لومومبا گفت همانطور که در حال رشد بود و مدرک حقوق دریافت می کرد، آرزوی شهردار شدن نداشت اما از خدا می خواست که از او برای انجام کارهای بزرگ استفاده کند.

لومومبا که در یک کلیسای مسیحی غیر مذهبی شرکت می کند، گفت: “من معتقدم که خداوند دعاهای ما را در ویال ها ذخیره می کند و آنها مانند عطری خوشبو برای او هستند.” بنابراین، دعایی که من در حدود 8 سالگی انجام دادم، او به یاد آورد و فکر می کنم به همین دلیل است که من در این موقعیت قرار دارم.

کوری لوئیس از گلفپورت، می سی سی پی، گفت که او و لومومبا بهترین دوستان هستند. آنها در سال 2001 زمانی که لوئیس دانشجوی کالج توگالو بود و لومومبا از دبیرستان جکسون کالاوی فارغ التحصیل می شد، آشنا شدند.

لوئیس گفت: “او به شهر جکسون اهمیت می دهد – مثل اینکه این یک علاقه است.” “ما ممکن است برای تفریح ​​یا رفتن به یک سفر بیرون بیاییم و او بگوید “مرد، من فقط نمی دانم در مورد این وضعیت چه کار خواهم کرد.”

با این حال کین گفت که فکر می‌کند رهبری یک شهر کار بزرگ‌تری از آن چیزی است که شهردار فعلی لومومبا پیش‌بینی می‌کرد.

مجری رادیو گفت: فقط معتقدم بین یک سیاستمدار یا یک مقام منتخب تفاوت وجود دارد تا یک مدافع یا یک فعال. فکر نمی‌کنم این مرد بتواند این انتقال را انجام دهد.»

در یک سخنرانی در سال 2017 در کالج Millsaps در جکسون، لومومبا گفت که به عنوان فرزند دو فعال، تمایل دارد در مورد مسائل بزرگی مانند عدالت اجتماعی و خودمختاری صحبت کند.

او گفت: «اما همانطور که در مسیر مبارزات انتخاباتی به سرعت متوجه شدم، وقتی در خانه یک آقا یا خانمی را می‌کوبید و درباره این ایده‌های بزرگ صحبت می‌کنید، با برادر یا خواهری روبرو می‌شوید که می‌گوید: «بله. بله، خوب است، برادر جوان، اما چگونه می خواهی آن چاله وسط خیابان من را درست کنی؟»

[ad_2]

Leave a reply