بایدن مرگ رهبر ارشد القاعده را اعلام کرد

[ad_1]

(نیوزنشن) – رئیس جمهور جو بایدن عصر دوشنبه در مورد یک عملیات “موفقیت آمیز” ضد تروریستی که در آخر هفته انجام شد، خطاب به ملت سخنرانی خواهد کرد.

یک مقام ارشد دولت گفت: “در آخر هفته، ایالات متحده یک عملیات ضد تروریستی را علیه یک هدف مهم القاعده در افغانستان انجام داد. این عملیات موفقیت آمیز بود و تلفات غیرنظامی نداشت.”

منابع متعدد آسوشیتدپرس و سایر رسانه های خبری از جمله هیل و پولیتیکو گزارش می دهند که بایدن مرگ ایمن الظواهری رهبر القاعده در افغانستان را در جریان حمله هواپیماهای بدون سرنشین سیا اعلام خواهد کرد.

الظواهری یک پزشک بود که در سال 1951 در مصر به دنیا آمد و پس از مرگ اسامه بن لادن در سال 2011 به دست نیروهای آمریکایی، به عنوان رئیس گروه تروریستی القاعده جانشین او شد.

او در فهرست تروریست های تحت تعقیب اف بی آی به دلیل نقش داشتن در بمب گذاری های سال 1998 در سفارت های ایالات متحده در دارالسلام، تانزانیا، و نایروبی، کنیا قرار داشت.

بایدن که به دلیل کووید-19 در انزوا به سر می برد، در ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت شرقی از بالکن اتاق آبی سخنرانی خود را ارائه خواهد کرد. NewsNation آدرس او را به صورت زنده در پخش کننده بالا پخش خواهد کرد.

این یک خبر فوری است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.

[ad_2]

Leave a reply