بایدن از کنتاکی سیل زده بازدید کرد

[ad_1]

(نیوزنشن) – رئیس جمهور جو بایدن به فرماندار پیوست. اندی بشیر روز دوشنبه برای دیدار با خانواده ها و بررسی خسارات ناشی از طوفان هایی که بدترین سیل در تاریخ کنتاکی را ایجاد کرده است.

حداقل 37 نفر از سیل ماه گذشته که 8 تا 10 و نیم اینچ باران را تنها در 48 ساعت کاهش داد، جان خود را از دست دادند. سرویس ملی هواشناسی روز یکشنبه اعلام کرد که سیل همچنان یک تهدید است و نسبت به وقوع طوفان های تندری بیشتر تا پنجشنبه هشدار داد.

رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن هنگام ورود به کنتاکی شرقی مورد استقبال گرم بشیر و همسرش بریتانیا قرار گرفتند. آن‌ها بلافاصله برای دیدن ویرانی ناشی از طوفان‌ها در شهرستان Breathitt رانندگی کردند و در محلی توقف کردند که یک اتوبوس مدرسه که توسط آب‌های سیل حمل می‌شد، با یک ساختمان نیمه فرو ریخته برخورد کرد.

بایدن با شرکت در یک جلسه توجیهی درباره تأثیر سیل با اولین امدادگران و متخصصان بازیابی در مدرسه ابتدایی ماری رابرتز در لاست کریک، متعهد به حمایت مداوم دولت فدرال شد.

او گفت: “ما نمی رویم، تا زمانی که طول بکشد، ما اینجا خواهیم بود.”

بارش‌های شدید در سراسر روستای آپالاشیا، با تپه‌های شیب‌دار و کانال‌های رودخانه‌ای باریک که آب را به کنتاکی، ویرجینیا و ویرجینیای غربی هدایت می‌کرد، اتفاق افتاد. آب از دامنه‌های تپه‌ها و دره‌ها و گودال‌ها سرازیر شد که در آن نهرها و طوفان‌هایی که در شهرهای کوچک می‌پیچیدند. این سیل خانه ها و مشاغل را در بر گرفت و وسایل نقلیه را به زباله دانی برد. برخی از مردم در شیب های تند به دلیل رانش گل محصور شدند.

دانشمندان هشدار می دهند که تغییرات آب و هوایی مقصر شایع تر شدن طوفان های شدید مانند سیل است.

جیسون فورتادو، هواشناس دانشگاه اوکلاهما، گفت: «این یک نبرد افراطی است که در حال حاضر در ایالات متحده در جریان است. «اینها چیزهایی است که ما انتظار داریم به دلیل تغییرات آب و هوایی اتفاق بیفتد. … یک جو گرمتر بخار آب بیشتری را در خود نگه می دارد و این بدان معنی است که می توانید بارندگی شدید بیشتری ایجاد کنید.

این دومین سفر بایدن به این ایالت است. او قبلاً در ماه دسامبر پس از گردبادهایی که بیش از 70 نفر را کشتند، از این سفر بازدید کرد.

بایدن کمک های فدرال در بلایای طبیعی را به کنتاکی گسترش داده است و اطمینان حاصل می کند که دولت فدرال تمام هزینه های آوار برداری و سایر اقدامات اضطراری را پوشش می دهد.

این اولین سفر ریاست جمهوری بایدن از زمان خروج از انزوا برای کووید-19 پس از دو روز متوالی آزمایش منفی است.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]

Leave a reply