بازیابی گردباد می سی سی پی برای ساکنان کم درآمد دشوار است

[ad_1]

چنگال غلتکی، خانم. (AP) – یک گردباد عظیم خانه ساده یک طبقه کیمبرلی بری را که با دو دخترش در دشت های دلتای می سی سی پی مشترک بود، از بین برد و فقط پایه و وسایل تصادفی – یک یخچال واژگون، یک کمد و میز خواب همسان، یک کیسه از آن باقی ماند. تزئینات کریسمس، چند لباس.

در طوفان روز جمعه، بری و دختر 12 ساله‌اش در کلیسای مجاور که بیشتر آسیب دیده بود جمع شدند و دعا کردند، در حالی که دختر 25 ساله‌اش در شهر رولینگ فورک، حدود 15 مایلی (24 کیلومتری) جان سالم به در برد. ) دور .

بری در حالی که به بقایای دارایی های مادی آنها نگاه می کرد، سرش را تکان داد. او گفت از اینکه او و فرزندانش هنوز زنده هستند، سپاسگزارم.

“من می توانم همه چیز را پس بگیرم. هیچ چیز، گفت: بری، 46 ساله، که به عنوان سرپرست در یک عملیات پرورش و فرآوری گربه ماهی کار می کند. “من قرار نیست در مورد آن افسرده شوم.”

او مانند بسیاری از مردم در این منطقه با مشکل اقتصادی، با آینده ای مبهم روبروست. می سی سی پی یکی از فقیرترین ایالت های ایالات متحده است و اکثریت دلتای سیاه مدت طولانی یکی از فقیرترین بخش های می سی سی پی بوده است، جایی که بسیاری از مردم در مشاغل مرتبط با کشاورزی از حقوق و دستمزد تا چک حقوق کار می کنند.

دو شهرستان از مناطق تحت تأثیر گردباد، شارکی و هامفریس، از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های ایالت هستند و تنها چند هزار ساکن در جوامعی در گستره وسیعی از مزارع پنبه، ذرت و سویا پراکنده هستند.

نرخ فقر شارکی 35 درصد و هامفریز 33 درصد است، در مقایسه با حدود 19 درصد برای می سی سی پی و کمتر از 12 درصد برای کل ایالات متحده.

وین ویلیامز که در یک مرکز آموزش حرفه ای در رولینگ فورک به آموزش مهارت های ساخت و ساز می پردازد، روز یکشنبه در حالی که مردم در سراسر شهر برزنت های آبی را به سقف های آسیب دیده میخکوب کردند، گفت: “این مسیر طولانی برای بهبودی خواهد بود، تلاش برای بازسازی و مقابله با ویرانی”. و از اره برقی برای بریدن درختان افتاده استفاده کرد.

گردباد در می سی سی پی ۲۵ کشته و ده ها زخمی بر جای گذاشت. بسیاری از خانه‌ها و مشاغل در رولینگ فورک و شهر مجاور سیلور سیتی را ویران کرد و تپه‌هایی از چوب، آجر و فلز پیچ خورده را به جا گذاشت.

آژانس مدیریت اضطراری فدرال روز دوشنبه در جلسه ای به مدیران اورژانس گفت که برآوردهای اولیه نشان می دهد 313 سازه در می سی سی پی ویران شده اند و بیش از 1000 سازه به نحوی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

در منطقه رولینگ فورک، موجودی مسکن محلی از قبل محدود بود، و برخی از کسانی که خانه های خود را از دست دادند گفتند که در کنار دوستان یا اقوام خود خواهند ماند. می سی سی پی بیش از نیم دوجین پناهگاه را برای اسکان موقت افراد آواره گردباد باز کرده است.

پرزیدنت جو بایدن بامداد یکشنبه اعلامیه اضطراری برای می سی سی پی صادر کرد و بودجه فدرال را در اختیار مناطقی قرار داد که بیشترین آسیب را دیده اند.

بری آخر هفته را با دوستان و خانواده خود در خانه ویران خود در نزدیکی بزرگراهی دو خطه که از مزارع مزرعه می گذرد، اقلام قابل بازیابی را مرتب می کرد. او گفت که قبل از گردباد به کلیسا رفته است زیرا خواهرش جمعه شب با او تماس گرفته و دیوانه‌وار گفته پیش‌بینی‌کنندگان تلویزیون هشدار داده‌اند که طوفان مرگباری در راه است. بری گفت که در حالی که طوفان بر فراز سرش غوغا می کرد و زوزه می کشید، سعی کرد سر و صدا را نادیده بگیرد.

او شنبه گفت: «تنها چیزی که در سرم گیر کرده بود فقط دعا و نیایش و گریه به درگاه خدا بود. من چیزی نشنیدم جز اینکه خودم دعا می کردم و خدا دعای مرا اجابت می کرد. منظورم این است که می توانم خانه دیگری، مبلمان دیگری بگیرم. اما به معنای واقعی کلمه زندگی من را نجات داد – من متشکرم.

خواهر او، دایانا بری، گفت که خانه او در چند مایل دورتر آسیبی ندیده است. او در یک کمپ آهو کار می کند و گفت که رئیسش به کیمبرلی بری و دخترانش پیشنهاد داد تا زمانی که نیاز دارند در آنجا زندگی کنند.

[ad_2]

Leave a reply