ایالات متحده به دلیل شیوع آبله میمون وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام می کند

[ad_1]

واشنگتن (AP) – دو نفر مطلع روز پنجشنبه گفتند که ایالات متحده برای تقویت واکنش فدرال به شیوع آبله میمون که تاکنون بیش از 6600 آمریکایی را مبتلا کرده است، وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام خواهد کرد.

این اعلامیه بودجه و منابع فدرال را برای مبارزه با ویروس آزاد می کند، که ممکن است باعث تب، بدن درد، لرز، خستگی و برآمدگی های جوش مانند در بسیاری از قسمت های بدن شود. مردم قبل از اعلام این خبر به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند.

این بیانیه در حالی منتشر می شود که دولت بایدن با انتقادهایی درباره سرعت در دسترس بودن واکسن برای آبله میمون ها مواجه شده است. کلینیک ها در شهرهای بزرگ مانند نیویورک و سانفرانسیسکو می گویند که به اندازه کافی واکسن دو واکسن را برای پاسخگویی به تقاضا دریافت نکرده اند و برخی مجبور شده اند ارائه دوز دوم واکسن را برای اطمینان از عرضه دوزهای اول متوقف کنند. کاخ سفید اعلام کرد که بیش از 1.1 میلیون دوز واکسن را در دسترس قرار داده است و به افزایش ظرفیت تشخیص داخلی به 80000 آزمایش در هفته کمک کرده است.

ویروس آبله میمون از طریق تماس طولانی و نزدیک پوست به پوست، از جمله در آغوش گرفتن، در آغوش گرفتن و بوسیدن، و همچنین استفاده از ملافه، حوله و لباس مشترک پخش می شود. افرادی که تاکنون بیمار شده اند عمدتاً مردانی بوده اند که با مردان رابطه جنسی داشته اند. اما مقامات بهداشتی تاکید می کنند که این ویروس می تواند هر کسی را آلوده کند.

این اعلام سه روز پس از آن صورت می گیرد که دولت بایدن مقامات ارشد آژانس مدیریت اضطراری فدرال و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را به عنوان هماهنگ کنندگان کاخ سفید برای مبارزه با شیوع آبله میمون معرفی کرد.

اخبار مربوط به اعلامیه مورد انتظار اولین بار روز پنجشنبه توسط پولیتیکو گزارش شد.

[ad_2]

Leave a reply