اگر هرگز این 5 چیز را نگویید، ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید اعتماد به نفس داشته باشید

[ad_1]

اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً آرزو می کنید که می توانستید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. اما اگر به شما بگویم که ممکن است قبلا آنجا باشید چه؟ تصورات غلط زیادی در مورد اعتماد به نفس وجود دارد و آنها می توانند افراد را عقب نگه دارند. ممکن است به این فکر کنید که نوعی کمبود اعتماد به نفس دارید در حالی که اصلاً اینطور نیست.

مگ سلیگ، نویسنده و استاد مشاور سابق، در مقاله ای روشنگر در Psychology Today، 10 افسانه در مورد اعتماد به نفس را که بسیاری از افراد را عقب نگه می دارد، زیر پا می گذارد. ارزش بررسی کل لیست را دارد، اما در اینجا پنج مورد وجود دارد که به ویژه برای کارآفرینان، کارآفرینان مشتاق و رهبران تجاری مشکل ساز است. اگر هرگز هیچ یک از این چیزها را به خود نگویید، ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید مطمئن باشید.

1. “اگر من اعتماد به نفس داشتم، هرگز عصبی و ترس نمی شدم.”

افراد شجاع نترس نیستند، آنها به رغم ترسشان عمل می کنند. و در حالی که احساس اعتماد به نفس بخشی از تعریف اعتماد به نفس است، اعتماد به نفس به این معنا نیست که هرگز عصبی یا از عمق خود خارج نخواهید شد. این بدان معنی است که شما درک واقع بینانه ای از توانایی ها و هوش خود دارید و می دانید که این دارایی ها به شما کمک می کنند تا با یک کار یا موقعیت دلهره آور مقابله کنید.

علاوه بر این، اگر هرگز احساس عصبی یا ترس نکرده اید، احتمالاً به این معنی است که چالش های جدیدی را انجام نمی دهید. رشد شرکت یا شغل شما به این معنی است که حداقل در برخی از اوقات از منطقه راحتی خود خارج شوید. اگر همیشه راحت بودید، شاید به این دلیل بود که ثابت ایستاده بودید.

2. وقتی همه چیز را درست انجام دهم، مطمئن خواهم بود.

وینستون چرچیل زمانی گفت: کمال، دشمن پیشرفت است. افراد واقعاً با اعتماد به نفس می‌دانند که اشتباه می‌کنند و کارهای اشتباهی انجام می‌دهند، زیرا همه گاهی این کار را انجام می‌دهند.

افراد واقعاً با اعتماد به نفس از خود انتظار ندارند که کامل باشند و به اندازه کافی به ارزش خود ایمان دارند تا بتوانند اشتباهات خود را تصاحب کنند و هر کاری که می توانند برای رفع آنها انجام دهند. کسی که هرگز مرتکب اشتباه نشده است ممکن است کسی باشد که همیشه همان کار را بارها و بارها به یک شکل انجام می دهد. این واقعیت که شما اشتباه کردید احتمالاً به این معنی است که شما چیز جدیدی را امتحان می کردید – و این چیز خوبی است.

3. “انتقاد از خود به من کمک می کند تا بهتر کار کنم، که در نهایت باعث اعتماد به نفس من می شود.”

این یک طرز فکر بسیار وسوسه انگیز است. اگر مدام خود را مورد انتقاد و سرزنش قرار می دهید، منطق این است که همیشه تلاش می کنید سخت تر کار کنید و تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. برعکس، اگر از انتقاد کردن خود دست بردارید، و حتی هر از چند گاهی خود را تحسین کنید، ممکن است تنبل شوید و از انجام بهترین تلاش خود دست بردارید. بدتر از آن، ممکن است به یک خودشیفته متکبر تبدیل شوید.

تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً خلاف واقعیت است. سلیگ می نویسد: “اگر می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، انتقاد از خود را کنار بگذارید و یک طرز فکر دلسوزانه برای خود اتخاذ کنید.” تحقیقات نشان می دهد که شفقت به خود به شما کمک می کند بیشتر از انتقاد از خود ریسک کنید و به ارتفاعات بالاتری دست پیدا کنید.

4. “وقتی با دستیابی به چیزی عالی به آن دست یافتم، احساس اعتماد به نفس می کنم.”

مراقب هر الگوی فکری باشید که اعتماد به نفس شما را منوط به شرایط بیرونی می کند، مانند رسیدن به یک هدف خاص یا اینکه دیگران دستاورد شما را تشخیص دهند. برای یک چیز، این ممکن است هرگز اتفاق نیفتد، یا حداقل آنطور که شما می خواهید نباشد.

افراد واقعاً با اعتماد به نفس برای اینکه بدانند چقدر خوب هستند نیازی به این نوع تأیید ندارند. در عوض، سلیگ توصیه می کند، سعی کنید به خاطر دستاوردهای کوچک به خودتان تبریک بگویید که اعتماد به نفس شما را قدم به قدم افزایش می دهد.

5. “من باید قبل از پرداختن به پروژه های بزرگ و مهم، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشم.”

سلیگ می نویسد که این باعث می شود چیزها در نظم اشتباهی قرار گیرند. برای انجام پروژه ای که برای شما مهم است، منتظر احساس اعتماد به نفس نباشید. احساس اعتماد به نفس از همان ابتدا به وجود می آید که پروژه و زمانی که شروع به پیشرفت کنید رشد می کند. سپس دفعه بعد که با چالش جدیدی روبرو می شوید، راحت تر می توانید اعتماد به نفس خود را پیدا کنید زیرا قبلاً آن را انجام داده اید.

تعداد فزاینده ای از مخاطبان خوانندگان Inc.com وجود دارد که روزانه یک متن از من با یک چالش یا ایده خودمراقبتی یا انگیزشی دریافت می کنند. (علاقه مند به پیوستن هستید؟ اطلاعات بیشتر و دعوت به یک دوره آزمایشی رایگان طولانی در اینجا آمده است.)

بسیاری از مشترکین، کارآفرینان یا رهبران تجاری هستند، و اغلب در مورد کار، زندگی یا بزرگترین جاه طلبی هایشان به من پیامک می دهند. آنها به من می گویند که اعتماد به نفس برای هر کاری که انجام می دهند چقدر مهم است و این که از کامل بودن یا رسیدن به اهداف بزرگ ناشی نمی شود. این فقط از پریدن و انجام بهترین کاری که می توانید انجام دهید ناشی می شود.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]