یک پروفسور ییل باورهای نادرست در مورد پیری را در هم می شکند و 4 حقیقت برای زندگی طولانی تر و شادتر را آشکار می کند.



بر اساس سرشماری ایالات متحده تا سال 2030، 71 میلیون آمریکایی بالای 65 سال سن خواهند داشت. برخی از اقتصاددانان و مدیران اجرایی دست خود را بر سر آنچه که آنها “سونامی نقره” می نامند، به هم می ریزند، اما آنها از این موضوع غافل هستند. این واقعیت که افراد زیادی هستند گرفتن تجربه سالمندی یکی از بزرگترین دستاوردهای جامعه است.

همچنین فرصتی خارق‌العاده برای بازنگری در معنای پیر شدن است. زندگی ما محصول بسیاری از عوامل مختلف است که نمی توانیم آنها را کنترل کنیم: کجا به دنیا می آییم، برای چه کسی، چه چیزی در ژن های ما وجود دارد، و چه حوادثی برای ما رخ می دهد.

دکتر. بکا لوی، استاد مشهور ییل و نویسنده کتاب شکستن قانون سن: چگونه باورهای شما در مورد پیری تعیین می کند که چه مدت و چقدر خوب زندگی می کنید، علاقه مند به شناسایی آن عوامل ما است می توان کنترل برای بهبود تجربیات پیری و سلامتی ما. یکی از این عوامل طرز فکر ما در مورد پیری است.

ما می توانیم با افزایش سن، طرز فکر خود را نسبت به خود و اطرافیانمان تغییر دهیم تا از مزایای این تغییر بهره مند شویم. در اینجا پنج نکته شگفت‌انگیز از دهه‌ها تحقیق او آورده شده است.

1. لازم نیست با افزایش سن، حافظه بدتر شود

ما اغلب با گفتن اینکه در حال گذراندن “لحظه ای بزرگ” هستیم، به نقص های آزاردهنده در حافظه اشاره می کنیم. اما چرا «لحظه سالمندی» وقتی چیزی است که در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد؟ واقعیت این است که این “لحظه ها” هیچ ربطی خاص به “سالمندان” یا سالمندی ندارند.

دکتر “سالمندان تنها کسانی نیستند که گاهی اوقات دچار فراموشی می شوند.” لوی می‌گوید: «این همان چیزی است که اصطلاح بی‌ضرر یا حتی زیبا» را «لحظه‌ی بزرگ» می‌سازد: «کیهان خرد کاملی از مکانیسم‌ها و تأثیرات موذیانه پیری».

در واقع، برخی از اشکال حافظه در واقع می توانند بهتر کردن در زندگی بعدی

2. سلامت عملکردی تقریباً به همان سرعتی که جامعه ما را به این باور می رساند بدتر نمی شود.

برای کشف اینکه آیا باورهای سنی می توانند بر سلامت عملکردی تأثیر بگذارند، دکتر. لوی یک مطالعه طراحی کرد. او یک نظرسنجی موجود را مورد بررسی قرار داد که از شرکت کنندگان آن، که همگی پنجاه سال به بالا بودند، در مورد باورهای سنی آنها سوال کرد – برای مثال، آیا آنها با جملاتی مانند “هر چه بزرگتر می شوید، کمتر مفید هستید” موافق هستند یا خیر. به پاسخ‌های آن‌ها امتیازهایی داده شد که نشان‌دهنده باورهای سنی منفی یا مثبت بود. در طول دو دهه بعد، این شرکت کنندگان هر چند سال یک بار از نظر سلامت عملکردی خود مورد آزمایش قرار گرفتند.

او در تحقیقات خود دریافت که شرکت کنندگان با باورهای سنی مثبت در یک دوره هجده ساله سلامت عملکردی بسیار بهتری نسبت به افراد هم سن با باورهای سنی منفی نشان دادند.

هیچ کس بیش از خواهر مدونا بودر، کسی که دکتر بود، این یافته را مجسم نمی کند. لوی در طول تحقیقات خود به خوبی شناخت. از سال 1982، او بیش از 350 مسابقه سه گانه را به پایان رسانده است و لقب “راهبه آهنین” را به خود اختصاص داده است. اولین باری که او به دویدن رفت، نزدیک به پنجاه سال داشت و از یک جفت کفش ورزشی که از یکی از دوستانش قرض گرفته بود استفاده کرد. اکنون، او نود و یک سال دارد و به تازگی سه‌گانه دیگری را تکمیل کرده است.

دکتر “اما لازم نیست ورزشکار سه گانه باشید تا سالم برسید.” لوی می گوید. چه تصمیم بگیرید که دویدن را در شصت سالگی شروع کنید، برای اولین بار در هفتاد سالگی در استخر بپرید، یا در هر سنی به پیاده روی بروید، مهم نیست که چه زمانی و چه کاری انجام می دهید تا اینکه باورهای مثبت سنی ایجاد کنید و به آن اعتماد کنید. بدن شما به همان اندازه پاسخ خواهد داد.”

3. سلامت روان لزوماً با افزایش سن کاهش نمی یابد

دکتر دکتر می‌گوید: «برخلاف تصور اکثر مردم، بیماری روانی در افراد مسن‌تر از بزرگسالان جوان‌تر شایع‌تر است. وضع مالیات.

تمایل به تشخیص نادرست یا تشخیص نادرست مشکلات سلامت روانی بیماران مسن تا حدی از تمایل متخصصان پزشکی به رد علائم بیماران مسن نشات می‌گیرد. هنگامی که پزشکان افکار خودکشی یا افسردگی را کشف می کنند، با فرض اینکه این یکی از ویژگی های اجتناب ناپذیر پیری است، احتمال درمان آن در بیماران مسن بسیار کمتر است.

در واقع، هوش هیجانی و تمایل به مشارکت معنادار در زندگی هر دو با افزایش سن افزایش می‌یابند. این جریان قدرتمندی را تغذیه می کند که می تواند انگیزه های خلاقانه ما را سیراب کند، زیرا انگیزه ما برای یافتن یا معنا بخشیدن به زندگی بعدی به بازده خلاق تجدید یا بهبود یافته تبدیل می شود.

4. باورهای مثبت سنی می تواند عمر ما را تا 7.5 سال افزایش دهد

دکتر. تحقیقات لوی نشان می‌دهد که باورهای سنی طول عمر را فراتر از تأثیر جنسیت، نژاد، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، سن، تنهایی و سلامتی تعیین می‌کنند. اعتقادات مربوط به سن، تقریباً هشت سال به زندگی افراد مورد مطالعه او اضافه کرد و حتی از کلسترول پایین، فشار خون پایین، شاخص توده بدنی پایین یا اجتناب از سیگار، مزیت بقای بهتری به همراه داشت.

باورهای سنی مثبت برای طول عمر مفید است. علاوه بر احتمال عمر طولانی‌تر، پاداش‌های مختلفی که این مؤمنان ارائه می‌دهند، این احتمال را افزایش می‌دهد که زندگی طولانی‌تر یک زندگی رضایت‌بخش و خلاقانه باشد.

هیچ چیز ثابتی درباره باورهای سنی وجود ندارد: دکتر. لوی آنها را در آزمایشگاه بهبود داده است. او دریافته است که آنها می توانند در طول تاریخ تغییر کنند و از فرهنگی به فرهنگ دیگر می توانند به طور چشمگیری متفاوت باشند.

اکنون که شروع به آگاهی از این دانش کرده اید، استراتژی های متعددی برای مبارزه با پیری وجود دارد، به ویژه در محل کار Dr. لوی چند مورد را برای شروع به شما پیشنهاد می کند:

  • وقتی تلویزیون یا فیلم تماشا می‌کنید، فهرستی از کلیشه‌های سنی که می‌بینید تهیه کنید و برای تصحیح درونی آنها تلاش کنید.
  • هنگامی که این کلیشه ها در جلسات کارکنان یا گفتگو با همکاران به وجود می آیند، به چالش بکشید.
  • برای ایجاد روابط بین نسلی تلاش کنید.
  • از همکاران خود در سنین مختلف به صورت حضوری یا از راه دور بخواهید که در فعالیت ها به شما ملحق شوند.

اکنون بیش از هر زمان دیگری ارتباط ما با هم قطع شده است، اما شرکت در این اقدامات کوچک فعال در کنار همکارانتان راهی عالی برای تقویت ارتباطات و تلاش برای رسیدن به یک هدف مشترک است. مبارزه با سن گرایی در محل کار برای ما مفید است همه.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.