یک مطالعه جدید راهی برای افزایش امید به زندگی تا 5 سال (بدون تغییر رژیم غذایی یا عادات ورزشی) پیشنهاد می کند.



ریچارد برانسون یک پیرمرد مشهور و فعال است. علیرغم اینکه این کارآفرین و پدربزرگ 71 ساله است، اغلب می توان آنها را در حال پرتاب به فضا، گشت و گذار در جزیره خصوصی خود یا راه اندازی سرمایه گذاری های نوآورانه یافت. او اخیراً در وبلاگ خود بخش بزرگی از انرژی و سلامتی خود را مدیون رژیم غذایی است که به دقت ساخته شده است.

خوردن مقدار زیادی کیوی مانند سر ریچارد مطمئناً هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. و هیچ کس نمی تواند استدلال کند که رژیم غذایی نقش مهمی در افزایش سن افراد دارد. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که برانسون ممکن است معادله پیری را حداقل تا حدی به عقب داشته باشد. شاید این فقط این نیست که کند کردن پیری فیزیکی به او کمک می کند تا این اندازه درگیر و خوش بین باشد. شاید این نیز به این دلیل است که درگیر بودن و خوش بین بودن، پیری جسمی او را کند می کند.

آیا می خواهید نیم دهه بیشتر زندگی کنید؟

این پیشنهاد یک مطالعه جدید است که به تازگی در منتشر شده است روانشناسی سلامت که داده های ردیابی سلامت جسمی و روانی بیش از 20000 بزرگسال 50 ساله یا بیشتر را به مدت 14 سال تجزیه و تحلیل کرد.

محققان ابتدا داده‌ها را بررسی کردند و به دنبال همه عوامل معمولی بودند که ممکن است باعث شود یک فرد به پایان زودتر برسد – مواردی مانند سیگار کشیدن، شرایط سلامت موجود، و وضعیت اجتماعی-اقتصادی. اما حتی زمانی که همه این عوامل شناخته شده برای آنها کنترل شد، محققان دریافتند که برخی از افراد مسن به نظر می رسد بیشتر از آنچه که نمایه سلامت آنها نشان می دهد عمر می کنند. چه ماده جادویی این گروه را بیشتر زنده نگه داشت؟

پاسخ کوتاه بهزیستی روانشناختی بهتر است. به طور متوسط ​​آنهایی که شادتر، خوش بینتر و هدفمندتر بودند، عمر طولانی تری داشتند. و نه فقط کمی طولانی تر. مرکز علمی دانشگاه برکلی گریتر گود گزارش می دهد: «افرادی که در سن 50 سالگی رضایت از زندگی، احساسات مثبت، هدف در زندگی یا خوش بینی به طور قابل توجهی بالاتر از حد متوسط ​​داشتند، به طور متوسط ​​5 تا 8 سال دیگر زندگی کردند.

چگونه بهزیستی ذهنی بیشتر نیم دهه یا بیشتر به امید به زندگی شما اضافه می کند؟ طراحی این مطالعه خاص به این معنی است که نمی تواند پاسخ های قطعی ارائه دهد، اما محقق پیشرو است جنیفر بویلان چند ایده دارد

بولان می گوید افرادی که از نظر روانی سالم هستند، تمایل دارند با فعالیت بدنی، بهتر خوابیدن و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه تر از خود مراقبت کنند. همچنین، سلامت روانی ممکن است به افراد کمک کند تا بهتر با استرس کنار بیایند و پاسخ های فیزیولوژیکی مضر را کاهش دهند (مانند افزایش ضربان قلب یا فشار خون) که با آن همراه است، “به گزارش Greater Good.

سلامت روان بیش از آن چیزی که فکر می کنیم اهمیت دارد.

از برخی جهات این یافته خیلی تکان دهنده نیست. تقریباً همه ما تجربه کرده‌ایم که چگونه سلامت روانی ضعیف می‌تواند بر سطوح استرس، خواب و احساس کلی سلامت جسمانی شما در یک زمان یا زمان دیگر تأثیر بگذارد. البته، سلامت روان به شما کمک می کند تا سالم تر باشید و عمر طولانی تری داشته باشید. اما به همان اندازه که این تأثیر ممکن است منطقی باشد، بسیاری از ما تأثیر سلامت روان بر سلامت جسمی و پیری را دست کم می گیریم.

کلی هاردینگ، استاد دانشگاه کلمبیا، یک کتاب کامل در مورد این پدیده نوشته است به نام اثر خرگوش. عنوان غیرمعمول این کتاب از یک آزمایش کلاسیک گرفته شده است که در آن محققان سعی داشتند تأثیر رژیم های غذایی پرچرب را بر سلامت قلب خرگوش ها تعیین کنند. به طور غیرمنتظره ای، محققان متوجه شدند که یک گروه از خرگوش ها علیرغم رژیم غذایی پر از گوشت خوک به طرز شگفت آوری سالم هستند. چه چیزی آنها را سالم تر از حد انتظار نگه می داشت؟ در یک کلام: مهربانی. این دسته خاص از خرگوش ها توسط یک دستیار تحقیقاتی خوش قلب مراقبت می شد که زمان بیشتری را صرف در آغوش گرفتن آنها می کرد. قلب آنها، به معنای واقعی کلمه، متوجه شد.

این آزمایش اثبات علمی ارائه کرد که حمایت اجتماعی و شادی تأثیرات قابل توجه و قابل اندازه گیری بر بدن ما دارد. اما هاردینگ خاطرنشان می‌کند که مردم (و سیاست‌گذاران) اغلب این حقیقت را نادیده می‌گیرند که تصمیم می‌گیرند چه چیزی را برای سلامتی بهتر در اولویت قرار دهند.

“ما در این کشور هزینه های زیادی را برای مراقبت های پزشکی در این کشور خرج می کنیم – بسیار بیشتر از سرانه سایر کشورها. اما به نتایج سلامتی که می خواهیم … نمی رسیم … احتمالاً به این دلیل است که ما واقعاً مراقبت های پزشکی را دو برابر کرده ایم و سرمایه گذاری نمی کنیم. در دنیای اجتماعی ما آنطور که می توانستیم، «هاردینگ مشاهده می کند.

افراد هم همین کار را می کنند. ما نگران خوردن سبزیجات بیشتر یا انجام مراحل بیشتر هستیم، اما فراموش می کنیم که اگرچه این تغییرات رفتاری عالی هستند، خوش بینی و معنا و دوستان نیز مهم هستند. در واقع آنها اهمیت زیادی دارند – مانند پنج تا هشت سال دیگر.

بنابراین اگر به دنبال ماندن در بازی کارآفرینی هستید تا جایی که ممکن است و با انرژی، از رفاه ذهنی خود غافل نشوید. انجام این کار نه تنها شما را برای ناراحتی کوتاه مدت آماده می کند، بلکه به احتمال زیاد سال ها از زندگی شما نیز می کاهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.