[ad_1]
تا سال 2023، بازاریابان دیگر نمی توانند مشتریان را با استفاده از کوکی های شخص ثالث ردیابی کنند. در حالی که موزیلا فایرفاکس و اپل سافاری چندین سال پیش استفاده از کوکیهای شخص ثالث را مسدود کردند، Google Chrome به آنها اجازه ماندن داده است. از آنجایی که کروم حدود 60 درصد از سهم بازار مرورگر وب را به خود اختصاص داده است، نه تنها کوکی ها ناپدید می شوند، بلکه منبع عظیمی از داده های مصرف کننده است.
با این حال، مصرف کنندگان مشتاقانه منتظر این تغییر هستند، زیرا این به معنای حفظ حریم خصوصی بیشتر هنگام گشت و گذار در وب است. متأسفانه، در حوزه بازاریابی، ما باید راه هایی برای جبران این منبع عظیم داده پیدا کنیم.
نگران نباشید، من پاسخ هایی را دارم که شما به دنبال آن هستید. قبل از حذف کامل کوکیهای Google، باید تلاشهای خود را تطبیق دهید و راههای جدیدی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود بیابید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید این روش ها چیست.
جایگزینی کوکی های شخص ثالث
در حالی که ممکن است این اخبار وحشتناک به نظر برسد، واقعیت این است که شما مجبور نیستید استراتژی بازاریابی خود را از ابتدا بازسازی کنید. Google قبلاً راهحلی ایجاد کرده و فناوریهای جدیدی را معرفی کرده است که اطلاعاتی را ارائه میدهد، درست مانند کوکیهای شخص ثالث.
یکی از گزینه ها Privacy Sandbox است. این کار برای جلوگیری از تکنیک های ردیابی تهاجمی و استفاده از ابتکارات مشارکتی بیشتر به جای آن کار می کند.
ردیابی مصرف کنندگان به روش های جدید
جعبه ایمنی حریم خصوصی ارائه شده توسط Google پیشنهاد می کند که داده های فردی کاربر به جای کنترل و فروش آن توسط شرکت های فناوری و آژانس های تبلیغاتی در مرورگر باقی بماند. این تغییر از خواستههای مشتریان برای کنترل حریم خصوصی پشتیبانی میکند و در عین حال مطمئن میشود که تبلیغات شخصیشده را میبینند.
برخی از جدیدترین ایدههای معرفیشده شامل رویکردهای کاملاً جدیدی است تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات همچنان مرتبط هستند، اما دادههای کاربر به اشتراک گذاشته شده با تبلیغکنندگان و وبسایتها به حداقل میرسد. این کار با جمع آوری ناشناس اطلاعات کاربر و نگهداری اطلاعات در دستگاه های مورد استفاده انجام می شود.
FLOC – آموزش فدرال گروه ها
گوگل فناوری جدید دیگری به نام FLoC یا آموزش فدرال همگروه ها را پیشنهاد کرده است. با این کار، داده های کاربر به جای ایجاد پروفایل های فردی، جمع آوری و در گروه ها سازماندهی می شوند. در این مرحله، گوگل پروفایل های کاربری را با شرکت های تبلیغاتی مختلف به اشتراک می گذارد. این همچنین به Google اجازه می دهد تا تبلیغات هدفمند را در عین حفظ کنترل داده ها، مجاز کند.
برخی از منتقدان بیان کرده اند که گوگل به تازگی راه های جدیدی برای نقض حریم خصوصی کاربران پیدا می کند. همچنین گفته شده است که رویکرد جدید گوگل ممکن است باعث هدف گیری و تبعیض غارتگرانه شود.
متأسفانه، مهم نیست که شما در مورد تغییرات آینده چه احساسی دارید، آنها در حال آمدن هستند. بهعنوان یک بازاریاب، باید تلاشهای خود را برای اطمینان از آمادگی برای استفاده از روش جدید جمعآوری و اشتراکگذاری دادهها تطبیق دهید.
همچنین، با نزدیکتر شدن به مرحله خروج، صنعت اطلاعات بیشتری در مورد فناوریها منتشر میکند در حالی که بحثهای بیشتری درباره اخلاق مطرح میشود.
در حالی که این درست است، این شما هستید که باید استراتژی خود را در نظر بگیرید و اینکه چه روش هایی را می توانید برای سازگاری با تغییرات آتی، چه با و چه بدون جایگزین های ارائه شده توسط Google، در نظر بگیرید.
[ad_2]